رادیو اوستن نروژ در گزارشی درباره سردار قاسم سلیمانی او را به عنوان قهرمانی توصیف کرد که آزادی شهرهای عراق از لوث وجود تروریست ها مرهون اوست و مردم این کشور علاقه وافری به او دارند.
کد خبر: ۷۳۷۳۱۶
آزادی شهرهای عراق مرهون سردار سلیمانی است

این رسانه درباره سردار قاسم سلیمانی او را به عنوان قهرمانی توصیف کرد که آزادی شهرهای عراق از لوث وجود تروریست ها مرهون اوست و مردم این کشور علاقه وافری به او دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهرین نت به نقل از رادیو اوستن نروژ، سلیمانی طراح اصلی نقشه های جنگی است که مقامات عراقی برای جلوگیری از پیشرفت تروریست های داعش و متحدان بعثی آنان برای تسری درگیری ها به بغداد و سقوط این شهر تنظیم و اجرا کرده اند.

رادیو اوستن به نقل از منابع اطلاعاتی در اروپا افزود: ژنرال سلیمانی بر اغلب عملیات های نظامی علیه داعش در عراق نظارت دارد و نقش مهمی در جلوگیری از سقوط شهر سامرا در اواخر آوریل گذشته داشت.

وی توانست با متحد کردن نیروهای مسلح و مبارز عراقی، تلاش داعش را برای کنترل شهر سامرا و منفجر کردن مرقد امامین عسکریین (ع) ناکام بگذارد.

رادیو اوستن به نقل از گزارش های اطلاعاتی اروپایی افزود: سلیمانی بارها از انفجار خمپاره و بمب جان سالم به در برده است، و حتی یک بار که برای بازدید از وضعیت نظامی تکریت در جاده تکریت به سامرا در خودرو بود، هدف انفجار بمب قرار گرفت.

این رسانه نروژی ادامه داد: همچنین یک بار یکی از خودروهای کاروانی که سلیمانی شبها را در نزدیکی مرقد امامین عسکریین(ع) در آن به سر می برد، مورد اصابت مستقیم یک گلوله خمپاره قرار گرفت، اما وی یک ساعت قبل خودرو را ترک کرده بود و نجات یافت.

این رادیو به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی افزود: سلیمانی به کربلا، نجف و همچنین تا اواسط الانبار سفر کرده است تا طرح های لازم برای دفاع از این مناطق را در مقابل هر گونه حملات غافلگیر کننده داعش ترسیم نماید.

براساس گزارش های اطلاعاتی اروپایی، ژنرال سلیمانی عملیات آزادسازی آمرلی در استان صلاح الدین را با کمک نیروهای مردمی و نیروهای مقاومت فرماندهی کرد و طراح اصلی پیروزی بزرگ بر داعش در جرف الصخر بود.

مردم عراق و بزرگان ارتش و پلیس این کشور سلیمانی را قهرمان پیروزی در جرف الصخر می دانند و می گویند که اگر فرماندهی و طرح های وی نبود، داعش و بعثی ها سامرا را اشغال کرده و به بغداد، کربلا و نجف می رسیدند.

رادیو اوستن افزود: پس از سقوط چند شهر کردنشین به دست داعش و درخواست کمک 'مسعود بارزانی' رییس منطقه کردستان از سلیمانی برای نجات اربیل از دست داعش، وی به منطقه کردستان عراق سفر کرد و با وجود انتقاد از بارزانی بابت بی توجهی به شیعیان منطقه تلعفر، از کمک به کردها دریغ نکرد.

این رادیو در ادامه نوشت: فرمانده سپاه قدس بارها در میان نیروهای مردمی، نیروهای مقاومت و سربازان عراقی ظاهر شد و با آنها عکس یادگاری گرفت. علاوه بر این، صرف اطلاع از حضور سلیمانی در عملیات نظامی و در خط اول جبهه کافی است تا نیروهای عراقی در مقابله با داعش روحیه بگیرند.

رادیو اوستن درباره احتمال ترور سلیمانی توسط آمریکا و یا رژیم صهیونیستی، گفت که حفظ جان وی برای ایران اهمیت بسیار دارد و این کشور احتمالا واکنش بسیار شدیدی نشان خواهد داد.

این رادیو اوستن گفت: عراقی ها و به خصوص فرماندهان گروه های مردمی و سازمان های مقاومت از قاسم سلیمانی با نام «کیان» یاد می کنند، شخصیت ایرانی شجاعی که در سریال ایرانی مختار، به عنوان یکی از همراهان او در انتقام از قاتلان امام حسین(ع) ظاهر شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها