لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما:

سرافراز تدبیر لازم را برای اداره رسانه ملی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار در صدا و سیما پیچیده، هنرمندانه و پرزحمت است، گفت: وجوه مختلفی در آقای سرافراز جمع است و ایشان تدبیر لازم را برای اداره سازمان دارند و باید از مقام معظم رهبری تقدیر کنیم که از خانواده رسانه کسی را به عنوان رئیس انتخاب کرده‌اند.
کد خبر: ۷۳۷۲۱۵
سرافراز تدبیر لازم را برای اداره رسانه ملی دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما افزود: آقای سرافراز از جهات مختلف توانمندی اداره این سازمان را دارد و ایشان ذهنی جوال دارد و دقیق‌النظر است.

وی اضافه کرد: آقای سرافراز تجربه طولانی در رادیو و تلویزیون دارد و بنده افتخار داشتم در خدمت آقای سرافراز و آقای ضرغامی باشم و هر دو را افرادی توانا می دانم.

وی به مزاح گفت: اگر چه گاهی بیان آقای سرافراز سرد است اما خصوصیت اصلی وی دقت نظر بالای اوست.

لاریجانی افزود: آقای سرافراز می تواند تعامل خوبی با بخش های مختلف برقرار کند و دید را هبردی خوبی به مسائل سیاسی دارد و این مهم ویژگی خوبی برای رئیس رسانه ملی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته درک و فهم وی هم از مسائل فرهنگی عمیق است.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد آقای سرافراز با سابقه طولانی که دارد بتواند حرکت آینده را با تحول رقم بزند.

وی افزود:آقای ضرغامی در دوره خود با تلاش زیاد و روحیه خوب کارهای زیادی کرد و توسعه کمی و کیفی از جمله این اقدامات است.

وی تاکید کرد: در عصری هستیم که شرایط ارتباطاتی کاملاً تغییر کرده است و صدا و سیما مأموریت سنگینی دارد و باید به این شرایط توجه بیشتری کند.

رئیس مجلس گفت: اگر بخواهیم سبک زندگی در کشور سبک توحیدی باشد باید همه هدایت ها به سوی او باشد و برنامه های مختلف صدا و سیما باید توجهی به ذکر داشته باشد.

وی افزود: توجه به سوی او باید با حکمت انجام شود یعنی سخن باید عقلانی باشد و این تصور که چون نظام ما اسلامی است پس باید افعال ما مقبول باشد درست نیست.

رئیس مجلس گفت: هر چه سخن مستحکم تر باشد نفوذش بیشتر است.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در توسعه کشور افزود: الان شرایط اقتصادی کشور شرایط خوبی نیست و باید با تعامل با مردم به آنان بگوییم که چاره ای جز کاهش بودجه جاری کشور نداریم.

لاریجانی گفت: باید بگوییم که با استخدام زیاد در بخش های اجرایی و افزایش بودجه دستگاه ها نمی توان به اقتصاد رونق داد.

رئیس مجلس افزود: شرایط کشور از نظر منطقه ای امن و در سطح بین المللی سنجیده است پس باید برای بهبود وضع اقتصادی به کارآفرینی و رونق تولید توجه بیشتری کنیم و این فهم مشترک را می توان به وسیله رسانه ملی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه هسته ای جمهوری اسلامی ایران مشی عاقلانه ای دارد اما می بینیم که طرف های غربی در عرصه تبلیغاتی گاه حرف هایی می زنند که با حرف هایشان در مذاکرات متفاوت است ممکن است آقای اوباما حرف های قلدرمآبانه‌ای بگوید که نباید باور کرد.

رئیس مجلس برخورد دوگانه قدرت های استکباری با موضوع تروریسم را یادآور شد و گفت: در منطقه این ایران بود که در سوریه و عراق مقابل تروریست ها ایستاد اما آنان به دنبال ائتلاف بودند.

لاریجانی عقل، دین، ادب، حیا و خوش‌خلقی را لازمه پیشرفت هر فرد و اجتماعی دانست و افزود: اگر یک جامعه دچار قبض روحی باشد نمی تواند در هیچ حوزه ای تحرک داشته باشد.

رئیس مجلس گفت: دوستان در رادیو و تلویزیون از یک هنرمندی برخوردارند که می توانند نشاط و تحرک را در جامعه روز افزون کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران و کارکنان سازمان صدا و سیما گفت: روشن کردن پایه‌های عقلانی تصمیم‌گیری در کشور بسیار مهم است و شما می‌توانید این کار را انجام دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها