با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه انجام شد؛

آیین تکریم و معارفه فرمانده  منطقه دوم امام حسن مجتبی (ع) 

سرافراز در مراسم تودیع و معارفه عنوان کرد:

جدول پخش برنامه‌های صدا و سیما باید در اختیار مخاطبان باشد

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: رسانه ملی برای اجرای مأموریت گسترده خود نیازمند چابک‌سازی، ساختار کارآمد، نیروی انسانی کارآمد و اصلاح روش کار و گردش کار است.
کد خبر: ۷۳۷۱۹۰
جدول پخش برنامه‌های صدا و سیما باید در اختیار مخاطبان باشد

سرافراز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما افزود: امروز مؤلفه‌های قدرت در دنیا تغییر کرده است و دیگر بمب هسته‌ای و فناوری‌های برتر ابزار ابرقدرت‌ها برای تسلط نیست بلکه قدرت ارتباطات و پردازش اطلاعات حرف اول را می زند.

وی گفت: ابرقدرت ها و امریکا می خواهند با استفاده از این قدرت نرم تسلط تضعیف شده خود را بازگردانند.

سرافراز با بیان اینکه سهم رسانه در اوقات روزانه مردم به طور مرتب افزایش یافته است، افزود: آمار جدیدی در سال 2014 در امریکا نشان می دهد امریکایی‌ها 11 ساعت در شبانه روز از انواع رسانه مانند رادیو، تلویزیون، تلفن همراه هوشمند و اینترنت استفاده می کنند یعنی دو سوم وقت غیر از خواب.

وی اضافه کرد: قدرت پردازش اطلاعات در دنیا به صورت متمرکز و جهانی انجام می شود و دارد حاکمیت ملی دولت ها را مخدوش می کند.

رئیس صدا و سیما گفت: هدف از این کار ابتدا این است که افکار تک تک آدم ها و عقاید و احساسات آنها را بشناسند و کشف کنند و بتوانند در آن تغییر ایجاد و آن را تسخیر کنند و در واقع به جای اینکه با بمب مردم کشورها را نابود کنند افکار آنها را تسخیر می کنند.

سرافراز افزود: وظیفه ما این است که نخبگان جمع شوند و فکر کنند و این پدیده را بشناسند و متخصصان رسانه و استادان ارتباطات با ایجاد اتاق فکر راه برون‌رفت از این موضوع را پیدا کنند.

وی گفت: اگر این کار نشود ما در رسانه ملی و بقیه رسانه‌ها در انفعال خواهیم بود.

سرافراز با تأکید بر اینکه باید وزن و جایگاه رسانه ملی در سبد رسانه ای مردم در کشور افزایش یابد، افزود: صدا و سیما به صورت متمرکز در سطح جهان با مأموریتی ملی و استانی در داخل کشور و مأموریتی جهانی و منطقه ای است که باید رسانه‌ای اسلامی با رسالتی جهانی شود.

وی گفت: حمایت از تولیدات برون‌سپاری شود، رسانه به صورت گسترده تعاملی شود و توسعه کمی و کیفی لازم است که سهم ما بیشتر قسمت کیفی آن است.



کنداکتور برنامه‌ها باید در اختیار مخاطبان باشد

رئیس رسانه ملی گفت: امروزه کنداکتور یا جدول پخش برنامه‌های صدا و سیما باید در اختیار مخاطبان و کاربران باشد.

سرافراز افزود: دیگر این گونه نیست که ما تعیین کنیم چه برنامه‌ای را چه کسانی و در چه ساعتی ببینند، بلکه باید شرایطی فراهم شود که مخاطبان برنامه ها را در ساعاتی که خودشان می خواهند ببینند.

وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه ای گفت: امریکا در منطقه عراق و افغانستان را اشغال نظامی کرد و با تدبیری که در جمهوری اسلامی ایران اندیشیده شد به‌ویژه با تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی این تهاجم و اشغال نظامی شکست خورد.

سرافراز افزود: ترفند آنان در مقابل این قضیه در داخل کشور فتنه 88 بود که با هدف سرنگونی حکومت مبتنی بر آراء مردم شکل گرفت.

وی گفت: ‌در مقابل این رویداد، بیداری اسلامی در منطقه ایجاد شد و حکومت‌های استبدادی و وابسته به امریکا تا حدی یکی پس از دیگری سرنگون شدند.



سرافراز افزود‌: ترفند دشمن در مقابله با این تحول این بود که کشورهای آزاد شده را درگیر جنگ داخلی و مذهبی کنند که هنوز هم ادامه دارد اما نکته حایز اهمیت این است که مقاومت و بیداری جدیدی در مقابله با این ترفند شکل گرفته و جنگ های داخلی در منطقه در حال تبدیل به جنگ علیه تروریسم است.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد:‌ جریان سالم اهل سنت در دنیا با جریان تکفیری و گروه‌های تروریستی به مقابله برخاسته‌اند که این بسیار مهم است.

وی گفت: همچنین بیداری علیه استبداد داخلی تبدیل به بیداری علیه استعمار و استکبار جهانی شده است که این بسیار اهمیت دارد.

سرافراز افزود: بنابراین رویدادهای مهم و سرنوشت سازی در این عرصه در حال رخ دادن است که باید هوشیار باشیم و جایگاه خود را دریابیم. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین قراگوزلو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
۰
۰
با سلام
اینكه بیان می شود نظر مخاطبان در برنامه سازیها و زمان پخش آنها مهم است ، جای تامل دارد. همانطور كه مستحضرید هرگونه سانسوری در واقع خود سانسوری است. مسلما سانسور واقعیتهای جامعه و یكسو نگری ، بجایی خواهد رفت كه اكنون بیش از 70% جامعه در جای جای كشور توجهشان به تلویزیونهای ماهواره ای جلب شده است. باید انقلابی در ساخت سریالهای تلویزیونی ، مسابقات تفریحی ، تهیه گزارش و عدم سانسور پاسخ مخاطبان به سوالات گزارشگران خیابانی ، نحوه گزینش خبر و اینكه خبر فقط اتفاقات تلخ خاورمیانه و امثالهم نیست و باید در زمینه های مختلف خبر تهیه شود ، برنامه های صدا و سیما باید همه گروهای سنی ،عقیدتی ،قومی ،زبانی و سیاسی را در بر گیرند و نباید سمت و سوی یكطرفه داشته باشد تا مخاطب جلب نمایند. باید كانالهای تلویزیونی سراسری را بیشترو تفكیك نمود. (آموزشی، ورزشی ، اخبار، فیلم و سریال ، میز گرد های سیاسی ، فرهنگی و هنری و... ، مسابقات فرهنگی و تفریحی ، و...).جدول برنامه ها نباید دائم دستخوش تغییر و پخش برنامه ها دلبخواه سازمان باشد........نمی توان با تكنولوژی و عقل و شعور انسانها مبارزه و مدیریت كرد. باید نظرات اكثریت مخاطبان را هم در نظر گرفت تا صدا و سیمایی مردمی داشت. انشاا...
رزمنده گمنام و برادر شهید

نیازمندی ها