برای نخستین‌بار پس از انقلاب صورت گرفته است

گردشگران ورودی بیشتر از گردشگران خروجی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با ارائه آمار تابستان امسال از افزایش گردشگران ورودی به کشور در مقایسه با گردشگران خروجی برای نخستین‌بار پس از انقلاب خبر داد و گفت: براساس آمار پلیس مهاجرت ناجا در سه ماه تابستان، 1497 گردشگر خارجی وارد کشور شد، در حالی که در این مدت 1417 گردشگر از کشور خارج شد.
کد خبر: ۷۳۷۰۵۲

به گزارش مهر، مسعود سلطانی‌فر با بیان این‌که این اولین‌بار است که تراز گردشگری ایران مثبت می‌شود، افزود: رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و استفاده از ادبیات محترمانه با دنیا و برقراری تعامل با کشورهای مختلف با حفظ منافع ملی باعث شده تا رویکرد دنیا هم با ایران خوب شود و آنها برای همکاری با کشورمان تمایل و رغبت داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که سازمان جهانی جهانگردی، ایران را هفدهمین کشور امن جهان می‌داند، توضیح داد: در ماه‌های اخیر با رغبت و اشتیاق ورود گردشگران خارجی بخصوص اروپایی‌ها مواجه شده‌ایم که طبق آمارها نیز تعداد گردشگران اروپایی که با تور وارد کشور شدند در مقایسه با شش ماه مشابه سال گذشته حدود 200 درصد رشد داشته است.

سلطانی‌فر با اشاره به افزایش صدور روادید برای گردشگران خارجی گفت: براساس آمار، در سال 92 حدود 7000 روادید برای گردشگران چینی صادر شده، در حالی که از ابتدای سال 93 تاکنون این تعداد روادید صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 15 هزار روادید برسد.

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون برای گردشگران آلمانی ده هزار و برای عراقی‌ها 231 هزار روادید صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها