تلویزیون بی بی سی با اشاره به موضوع ارسال نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اوباما در مصاحبه‌ای با شبکه سی بی اس در باره ارسال نامه به آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران گفته است : آنها سرباز و شبه نظامیانی در بغداد دارند که تحت کنترل ایران فعالیت می‌کنند ما به آنها می‌گویم که با ما کاری نداشته باشیم چون ما هم که اینجا هستیم به شما کاری نداریم بر روی یک دشمن مشترک متمرکز هستیم اما هیچ همکاری و برنامه جنگی مشترکی نداریم و نخواهیم داشت.
کد خبر: ۷۳۶۸۱۹
اوباما: به ایرانیها می‌گویم به یکدیگر کاری نداشته باشیم

بی بی سی افزود: اوباما گفته است ترجیح می‌دهم درباره ارتباطاتم با رهبران دیگر کشورها حرف نزنم ما با روش‌های مختلف و زیادی با رهبران دیگر کشورهای جهان مذاکره می‌کنیم من هم خصوصی و هم عمومی در این باره شفافیت داشته‌ام ما مسئله هسته‌ای را هیچ طور با مسئله داعش مرتبط نکرده‌ایم با ایران در مورد داعش همکاری نکردیم .

تحلیلگر بی بی سی نیز اظهارات رئیس جمهوری آمریکا را تائید تلویحی ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب اسلامی نامید و گفت: در عرف دیپلماتیک معمولاً طفره رفتن بیشتر دال بر وجود چنین موردی تلقی می‌شود و ممکن است که واقعاً چون پاسخی دریافت نکرده است در موضعی نبوده است که بتواند به فرستادن نامه اعتراف کند چرا که مطمئن نیست جواب طرف مقابل چه خواهد بود.

اعدام آرایشگر زن از سوی داعش

تروریست‌های داعش یک زن آرایشگر را به اتهام عدم پایبندی به ضوابط اعلام شده از سوی این گروهک، تیرباران کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، داعشی‌ها صاحب یک آرایشگاه در موصل را که به"نانسی عجرم موصل" مشهور بود، به همراه دستیارش در حومه غربی شهر اعدام کرده اند.

این در حالی است که براساس اطلاعات منتشر شده این دو زن در یک سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه کار می کرده اند و به علت عدم رعایت ضوابط اعلامی از سوی گروه داعش و نیز تشویق زنان به نوع پوشش و آرایش مخالف نظر این گروه افراطی اعدام شده اند.

نشانه های توافق جامع هسته ای

مدیر انجمن کنترل سلاح آمریکا ضمن اشاره به مذاکرات پیش روی ایران و ۱+۵ در مسقط و وین، این دیدارها را نشانه ای از تلاش طرفین برای استفاده از تمامی زمان باقی مانده تا ۲۴ نوامبر جهت رسیدن به توافق جامع هسته ای دانست.

داریل کیمبال در گفت و گو با مهر اظهار کرد: در حالت کلی گفتگو میان رهبران کشورهای مهم در مسائل کلیدی منجر به فهم بهتر طرفین از مواضع طرف مقابل می شود. من معتقدم که ارسال نامه توسط باراک اوباما در ماه اکتبر به رهبر ایران نشانه ای دیگر از تمایل ایالات متحده برای رسیدن به توافق جامع هسته ای تا تاریخ ۲۴ نوامبر است. توافقی که برای ایران امکان ادامه فعالیت صلح آمیز هسته ای را برای تامین نیازها عملی خود فراهم آورده و همچنین برخی محدودیت های منطقی و پادمان های بیشتر را در خصوص ایران به نحوی که غرب مطمئن شود ایران نمی تواند توسط این برنامه هسته ای بدنبال ساخت سلاح اتمی باشد فراهم می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها