در این سرمای زودرس پاییزی، کلاهمان را از فرط خوشحالی مفرط حاضریم به قاعده برج رفیع میلاد به هوا بیندازیم به خاطر شنیدن این خبر که ظاهرا قرار است خیلی جدی و بدون یک ذره رودربایستی لازم، با برخی از پزشکان زیرمیزی بگیر، برخورد قاطع و شدیداللحن بشود.
کد خبر: ۷۳۶۶۸۵
زیرمیزی بگیر می‌گیریم

یعنی یک‌طوری که دیگر هوس نکنند چیزی اضافه بر سازمان از بیماران بیچاره و مستاصل بگیرند. اگر زیرمیزی بگیرند، ما از آنها رومیزی می‌گیریم؛ یعنی همان جریمه نقدی معروف. این به آن در!

خبر وارده: «دو پزشک ارتوپد متخلف به علت دریافت پول زیرمیزی از بیماران خود،460 میلیون تومان جریمه شدند.» ـ به نقل از جراید

از قرار معلوم، پزشکان فوق‌الذکر، مبالغی بین 15 تا 30 میلیون تومان، علاوه بر تعرفه پزشکی خود از بیماران دریافت می‌کرده‌اند که کشف و شناسایی سپس خنثی شده‌اند.

این دو پزشک، هر کدامشان در یک بیمارستان خصوصی کار می‌کرده‌اند و از قضا هر دوشان نیز متخصص ارتوپد.

ظاهرا اندام شکسته را درست می‌کرده‌اند، اما شکسته شدن دل‌ها و کمرهای مردم در زیر بار پرداخت‌های آنچنانی، خیلی برایشان مهم نبوده و فکر نمی‌کردند که ارتباطی به سوگندنامه بقراط داشته باشد. حتما تصور می‌کردند که خود بقراط هم زیرمیزی می‌گرفته است!

بسته پیشنهادی: اهتمام وزارت بهداشت را در برخورد قاطعانه با برخی پزشکان زیرمیزی بگیر معدود که به آبروی اکثریت پزشکان دلسوز و زحمتکش خدشه وارد می‌آورند؛ پاس می‌نهیم و تشویق می‌کنیم و برای آن‌که شعار خالی نداده باشیم، رهنمودهایی ارزنده نیز در ادامه تقدیم می‌کنیم:

1 ـ رسیدگی شبانه‌روزی: مردم می‌تواننداز طریق سامانه ‌تلفنی 1690 یا سامانه الکترونیکی www.1690.ir شکایات خود را درباره هرگونه مورد مشکوک زیرمیزی گرفتگی، به اطلاع مسئولان امر برسانند. به نظر ما که بهتر است این مرکز شبانه‌روزی باشد. زیرا برخی از همین زیرمیزی‌بگیران کوشا و فعال ممکن است که اضطرارا به جای روز، در دل شب بگیرند. رسیدگی به بیماران مضطر، شب و روز ندارد که!

2 ـ ممنوعیت پرداخت و دریافت: می‌گویند که از حیث حقوقی، قانون پرداخت زیرمیزی به پزشکان را جرم نمی‌داند، اما دریافت زیرمیزی را جرم می‌داند؛ فلذا به نظرم باید برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های رندانه از این تبصره قانونی، علاوه بر دریافت زیرمیزی لعنتی، پرداخت آن هم ممنوع اعلام شود. اگر برخی پزشکان زیرمیزی بگیر که به این کار عادت کرده و به آنها اطلاعات غلط داده‌اند که ترک عادت موجب مرض است؛ از فردا جوری با بیمار برخورد کنند که ظاهرش این باشد که خود آنها دارند با لبخند و به زبان خوش، به آنها زیرمیزی پرداخت می‌کنند؛ آن‌وقت قانون می‌تواند بفرماید که چه کار باید کرد؟... گاهی قانون برای بعضی‌ها آخرش «ن» دارد ها!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا این زیر میزیها چنان بعضی از دكترهای بی انصاف را گردن كلفت كرده كه دیگر مهارش شاید غیر ممكن باشد همان شهرمان تبریز كه درهای بازش بیماران خارجی را به علت ارزانی ایران بیماران را به تبریز میكشاند و دكترین هم بخاطر ارزش پول آنها مشتاق طبابت خارجیها هستند بهتر است خودتان بررسی كنید
افتخاری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
فعلا كه سایتش كار نمی كنه ولی شماره تلفنش رو امتحان نكردم!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها