وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان آن‌که فناوری با سرعت در حال تغییر است و باید به‌طور منظم زیرساخت‌ها را برای استفاده بهینه از آن به روز کنیم، گفت: اجرای فیلترینگ هوشمند ظرف شش ماه آینده کامل می‌شود.
کد خبر: ۷۳۶۵۷۸

فیلترینگ هوشمند سامانه‌ای نرم‌افزاری است که بخش‌های غیراخلاقی و غیرقانونی سایت‌های اینترنتی را مسدود می‌کند نه کل محتوای آن را به این ترتیب امکان استفاده از محتوای آموزنده و قانونی تمام سایت‌ها برای کاربران فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی دیروز در حاشیه همایش گذر از آی پی سری 6 در جمع خبرنگاران افزود: مرحله اول این طرح ظرف یک ماه آینده به اجرا گذاشته خواهد شد، این در حالی است که مرحله دوم ظرف سه ماه آینده و مرحله سوم تا شش ماه آینده کامل می‌شود.

وی درباره تفاهم پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت زیرساخت در زمینه سامانه هوشمند نیز ادامه داد: بحث فیلترینگ هوشمند سایت‌های مستهجن و ضداخلاقی موضوعی است که مورد درخواست مردم و خانواده‌های آنهاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: رصد سایت‌های ضداخلاقی و فیلترشکن‌ها به‌طور منظم ادامه دارد و به همین‌منظور توافقی بین شرکت زیرساخت و پژوهشگاه صورت گرفت تا این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

واعظی گفت: البته سیاست وزارتخانه نه تنها استفاده از همفکری پژوهشگاه است بلکه قصد داریم از دیگر مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی که توانایی دارند در این باره کمک بگیریم تا در داخل کشور محتوا تولید شود.

وی درباره نارضایتی مردم نسبت به اختلال در آنتن‌دهی تلفن‌های همراه نیز خاطرنشان کرد: بیشتر اختلال‌ها مربوط به همراه اول بوده آن هم برای این‌که دامنه فعالیت این اپراتور نسبت به دیگر اپراتورها گسترده‌تر است، بنابراین زمان بیشتری طول می‌کشد تا عملیات لازم برای تغییر در نسل تلفن همراه پیاده‌سازی و اجرا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این زمینه حق را به مردم می‌دهم و با هماهنگی‌های به عمل آمده ظرف یک‌ماه آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.

واعظی درباره واگذاری پهنای باند نیز گفت: شرکت‌هایی که تمایل به خرید پهنای باند دارند باید با شرکت زیرساخت وارد مذاکره شوند و هر شرکت ایرانی هم که آمادگی دارد پهنای باند بفروشد، وزارتخانه برای خرید استقبال می‌کند.

وی درباره رعایت نکردن حقوق مردم در قیمت تعیین شده از سوی کمیسیون تنظیم مقررات برای بازکردن سایت‌ها، افزود: این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات مورد بحث قرار گرفته و از اپراتورها نیز خواستیم تا پیشنهادهای خود را ارائه دهند و تصمیم‌گیری نهایی به یکشنبه آینده موکول شده است.

این مقام ارشد گفت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده از مردم آنچه اپراتورها مدعی هستند بسته‌های مختلفی را ارائه و قیمت‌ها را کاهش داده‌اند، اما هنوز مردم از بالا بودن رقم‌های فعلی انتقاد دارند.

واعظی افزود: این تعرفه برای کسانی که از بسته استفاده نمی‌کنند، موجب ضرر خواهد بود که مقرر شد هفته آینده ملاحظات لازم در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها