یک متخصص پوست و مو گفت: ترک‌های پوستی ناشی از چاقی در مراحل اولیه تشکیل با بهره‌گیری از روش‌های درمان دارویی و لیزر تا حد زیادی قابل رفع است، ولی با گذشت زمان نمی‌توان این ترک‌ها را با هیچ روشی از بین برد.
کد خبر: ۷۳۶۵۲۵

دکتر سیدمسعود داوودی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: ترک‌های پوستی دلایل مختلفی دارد و گاهی در دوران بلوغ که نوجوان بسرعت قد می‌کشد در ناحیه زانوها، کمر، باسن و کشاله ران تشکیل می‌شود. این ترک‌ها در مراحل اولیه ارغوانی رنگ است، ولی با گذشت زمان سفید یا بی‌رنگ می‌شود. گاهی نیز ترک‌ها در دوران بارداری به دلیل افزایش حجم بدن جنین و بزرگ شدن شکم مادر ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: البته احتمال ایجاد ترک پوستی در شرایط مساوی یعنی در دوران بلوغ یا بارداری در همه افراد یکسان نیست بلکه تفاوت‌های ژنتیکی در افراد، منجر به آن می‌شود که پوستشان قابلیت کشتسانی متفاوتی داشته باشد. همچنین مصرف داروهای کورتونی نیز ممکن است با عوارضی چون ترک‌های پوستی همراه باشد.

اهمیت رویش و افتادن بموقع دندان شیری

یک جراح و متخصص بیماری‌های لثه گفت: افتادن زودهنگام یا دیر هنگام دندان شیری به نهفتگی جوانه‌های دندان دائمی و اختلال رشد آنها منجر می‌شود و بروز مشکلاتی در سیستم دندانی را از نظر زیبایی و جویدن به همراه می‌آورد.

دکتر علی بنی‌هاشم در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: والدین باید از سن رویش دندان‌های شیری و دائمی در کودکان آگاه باشند و بدانند که اولین دندان شیری از سنین شش تا هشت ماهگی شروع به رویش می‌کند و رویش 20 دندان شیری در دو سالگی تکمیل می‌شود. پس از شش سالگی نیز دندان‌های شیری و در ابتدا دندان‌های جلویی کودک شروع به افتادن می‌کند که این روند تا 12 یا 13 سالگی ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: دندان‌های شیری طبیعی باید در زمان‌های مقرر رویش پیدا کند و نیز شروع به افتادن بکند. حال اگر به هر دلیل ازجمله رعایت نکردن بهداشت و بروز پوسیدگی، دندان‌های شیری، بویژه دندان‌های آسیای شیری از دست برود یا به دلایلی افتادن دندان‌های شیری با تاخیر مواجه شود، احتمال بروز ناهنجاری‌هایی در رویش دندان‌ها، بخصوص نامرتبی دندان‌ها زیاد خواهد بود. البته برای پیشگیری از عوارض تاخیر در رویش یا افتادن دندان‌های شیری با تشخیص بموقع، راهکارهای درمانی وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها