اجرای 9 بازی جدید روی کنسول های قدیمی

کنسولتان را دور نیندازید

با ورود کنسول‌های نسل هشتم به دنیای بازیخورها، دارندگان کنسولهای نسل پیش برای تعویض دستگاه‌های بازی خود به تکاپو افتاده‌اند. این تکاپو بین گیمرهای ایرانی نیز با وجود دشواریهای زیاد و هزینه‌های گزاف برای خریدن بازی‌های نسل جدید، که قیمتی بین 150 تا 300 هزار تومان دارند، دیده می‌شود. علت این سرعت تغییر کنسول شاید به چند سال پیش بازگردد، یعنی زمانی که مایکروسافت بعد از عرضه ایکس‌باکس 360 خیلی زود کنسول قبلی خود را فراموش کرد. این اتفاق برای سونی نیز تکرار شد و به‌سرعت کنسول پلی استیشن 2 را کنار گذاشت.
کد خبر: ۷۳۶۳۸۶

از آنجا که گیمرها تصور می‌کنند کنسول بازی فعلی‌شان بزودی کارایی‌اش را از دست می‌دهد، ترجیح می‌دهند با فروش آن و خرید کنسول‌های جدید، به نسل هشتم بازی‌ها بپیوندند. اما توصیه ما به دارندگان کنسول‌های قدیمی‌تر این است که قبل از فروش یا تعویض کنسول خود، کمی درنگ کنند. برای دستگاه شما دست‌کم یک سال و نیم دیگر بازی‌های خوبی ارائه خواهد شد. همه می‌دانیم تمام بازی‌های نسل جدید به‌مراتب گرافیک بهتر و در بعضی موارد گیم‌پلی متفاوت‌تری دارند، اما در این بازار گرانی، بهتر است کمی بیشتر از کنسول‌های قدیمی کار بکشید.

Call of Duty: Advanced Warfare

نسخه بعدی بازی ندای وظیفه علاوه بر عرضه روی نسل هشتم، روی کنسول‌های نسل قبل نیز قابل‌اجراست. این سری بازی با وجود تغییرات نه‌چندان زیاد گیم‌پلی آن در شماره‌های پیاپی‌اش، از استقبال گرم و فروش بالایی برخوردار بوده است، ‌طوری که ناشر آن، یعنی اکتیویژن، طبق سنت هر ساله، اواسط پاییز نسخه جدیدی از بازی را عرضه می‌کند. خوشبختانه در این شماره از بازی با تغییرات خوبی در گیم‌پلی و روایت داستان مواجهیم. مهم‌ترین برگ برنده بازی حضور کوین اسپیسی، بازیگر مشهور هالیوود در نقش شخصیت منفی بازی و یک دیکتاتور است که طراحی صورت و اجزای چهره این بازیگر با کمک موتورهای گرافیکی قوی نسل جدید، بسیار عالی از آب در‌آمده است. ندای وظیفه جدید در کنسول ایکس‌باکس360 یا پلی‌استیشن 3 نیز کماکان جذاب خواهد بود.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

عرضه این بازی بزرگ برای کنسول‌های نسل فعلی از بهترین خبرها برای دنیای گیمرها در چند ماه گذشته بود. این اولین نسخه رسمی یا شماره‌دار از این سری بازی‌ است که برای دارندگان کنسول قبلی مایکروسافت ارائه می‌شود. داستان بازی ادامه بازی کوتاه Ground Zeroes و پایان دلهره‌آور آن خواهد بود. پیش‌نمایش‌های طولانی از بازی به نمایش درآمده که همگی دال بر یک بازی بزرگ از کارگردانی بزرگ به اسم کوجیما است که تنها با ساخت همین سری، جایگاه خود را در دنیای بازی‌های رایانه‌ای تثبیت کرده است.

Disney Fantasia: Music Evolved

شرکت عظیم والت دیزنی یکی از بهترین آثار موسیقیایی خود یعنی فانتازیا را در قالب یک بازی موزیکال روی کنسول‌های نسل قبل و بعد خود عرضه می‌کند. این بازی تنها عنوانی است که شاید باعث شود شما دستگاه کینکت ایکس‌باکس360 خود را تعویض نکنید. در طول بازی شما رهبر یک ارکستر خواهید بود که با حرکات دستتان جلوی حسگر دوربین کینکت موسیقی‌های روح‌نواز بازی را همراه با گرافیک فانتزی آن می‌نوازید.

Far Cry 4

فارکرای بزودی مهمان کنسول کنونی شما و البته نسل آینده کنسول‌ها خواهد بود. این بازی در یک کشور خیالی به نام «کای‌رات» روایت می‌شود. یک رژیم فاسد و دیکتاتور، حاکم سرزمین کای‌رات است و شما باید در برابر زورگویان ایستادگی کنید. تم و حال‌وهوای بازی کماکان در سرزمین‌هایی پر از آب و علف و طبق گفته سازندگان بازی بسیار بزرگ‌تر از نسخه سوم خواهد بود، به‌طوری که 35 ساعت وقت برای اتمام بازی لازم است.

Mad Max

«مکس دیوانه» براساس فیلمی به همین نام ساخته شده که نسخه سینمایی آن با بازی تام هاردی، سال دیگر به اکران عمومی درمی‌آید. بازی «مکس دیوانه» در سبک جهان آزاد خواهد بود و در مقایسه با تریلرها به نظر می‌رسد با بازی‌ای به سبک GTA اما خشن‌تر و دیوانه‌وارتر طرف هستیم. کنسول‌های نسل قبلی میزبانان اصلی این بازی بوده و این خود خبری خوب برای آنهایی است که قصد ندارند فعلا کنسول خود را عوض کنند.

Middle ـ earth: Shadow of Mordor

هرچند نسخه رایانه‌ای این بازی پرقدرت روانه بازار شده، اما کنسول نسل قبلی شما نیز در آینده‌ای نزدیک و با کمی تاخیر نسبت به نسخه‌های نسل جدید، می‌تواند پذیرای این بازی باشد. داستان بازی بین دو کتاب بسیار محبوب «سه‌گانه ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. این اولین بازی سبک جهان‌باز از دنیای تالکین ـ نویسنده کتاب ـ است و در عین وفاداری به کتاب، بخش ناگفته و جدیدی از داستان این دنیا را برای طرفداران آن بازگو می‌کند.

Dragon Age: Inquisition

دنیای بازی «دوران اژدها» دست کمی از دنیای ارباب حلقه‌ها ندارد. سرزمین‌های کاملا خیالی، تاریخ فرضی، جزییات برای تک‌تک مناطق ینگه دنیا و شخصیت‌های به‌یادماندنی همراه گرافیک جذاب دست به دست هم می‌دهند تا سری بازی «دوران اژدها» از بهترین فرنچایزها در سبک خودش یعنی نقش‌آفرینی غربی باشد. شرکت EA این نسخه از بازی را بیست و هفتم آبان برای کنسول‌های نسل جدید و قدیم ارائه می‌کند. از داستان این نسخه خبری به بیرون درز نکرده ولی با سابقه درخشان این سری باید انتظار یک بازی پربار و باابهت را داشت.

The Crew

در این فهرست جای بازی سبک اتوموبیلرانی خالی بود، اما بازی «دسته» یا «گروه» از معدود بازی‌های بسیار خوب این سبک است که علاوه بر عرضه برای کنسول‌های نسل جدید، برای ایکس‌باکس360 نیز عرضه می‌شود. گفته می‌شود از نظر وسعت، این بازی بزرگ‌ترین بازی ساخته شده در این سبک است، ‌طوری که محیط بازی چیزی در حد و اندازه کشوری به وسعت آمریکا خواهد بود. حضور شرکت‌های مختلف ماشین‌سازی همراه گرافیک خیره‌کننده بازی، نوید یک بازی اتوموبیلرانی همه چیز تمام را می‌دهد. یوبی‌سافت به‌عنوان ناشر بازی، شرکت ریسک‌پذیری است که این روزها با ساخت بازی‌های خوبی از جمله فرقه آدمکش‌ها و نگهبانان در دل گیمرها جا باز کرده است.

Assassin’s Creed Rogue

درست است که بازی «فرقه آدمکش‌ها: یونیتی» برای کنسول‌های نسل آینده عرضه می‌شود، اما ناشر بازی دارندگان کنسول‌های نسل قبلی را فراموش نکرده و بزودی نسخه‌ای از این سری بسیار معروف را برای آنها نیز روانه بازار می‌کند. این بازی از معدود عناوین این فهرست است که فقط برای کنسول‌های نسل قبلی عرضه می‌شود (البته همراه نسخه‌ای برای رایانه‌های خانگی). حال‌و‌هوای بازی شبیه نسخه چهارم بازی یعنی “پرچم‌سیاه” خواهد بود و بازیخور این بار در نقش شخصیتی به نام پاتریک کرماک قرار خواهد گرفت؛ فردی که در گذشته یکی از اعضای فرقه آدمکش‌ها بوده ولی با گذشت زمان به دلایل نامعلومی به گروه تمپلارها (دشمن آدمکش‌ها) ملحق شده است. یکی از بهترین خبرها بعد از دیدن پیش‌نمایش بازی برای طرفداران آن، نگه داشتن اتمسفر دنیای دزدان دریایی و کشتیرانی است. (برخلاف نسخه نسل جدید کنسول‌ها که تمرکزش بر تیمی بودن بازی است)

آرش پارساپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها