دختری ۲۶ ساله‌ام. هر وقت خجالت می‌کشم، صورتم داغ و قرمز می‌شود. اگر خجالت کشیدنم ادامه داشته باشد هم از داغی زیاد صورتم، سردرد می‌گیرم. لطفا راهکاری معرفی کنید.
کد خبر: ۷۳۶۲۳۸
وقتی خجالت می‌کشم، داغ و قرمز می‌شوم

جام جم سرا به نقل از خراسان: علایم فیزیولوژیک مثل داغی یا سرخی صورت در همه انسان‌ها واکنشی طبیعی در برابر بعضی اتفاقات است و هر انسانی هنگام شرمندگی وخجالت این علایم را از خود بروز می‌دهد که سردرد یا دیگر عوارض مثل تپش قلب یا گیجی و تمرکز نداشتن از نتایج بعدی آن است.


در چه شرایطی خجالت می‌کشید؟

اصولا بررسی عوامل زیرساختی یا افراط در ابتلا به این مشکل، مهم است که باید کنترل و مدیریت شود و نکاتی را در این زمینه باید رعایت کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد. در قدم اول باید تلاش کنید تا متوجه شوید در چه شرایطی خجالت کشیدنتان بیشتر می‌شود و خودتان را متقاعد کنید که می‌توانید مانع این واکنش‌های رفتاری شوید.


خودتان را خجالتی می‌دانید؟

تقویت حس اعتماد به نفس، گسترش روابط بین فردی، مصاحبت و همنشینی بیشتر با دوستان و آشنایان، به شما کمک می‌کند تا خجالت بیش از حد شما از دیدار با دیگران کاهش یابد.
یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که شما خود را محکوم به داشتن چنین ویژگی ندانید، بلکه سعی کنید خود را قوی و مبرا از این موضوع بدانید و با اعتماد به نفس بالا، در جمع‌ها حاضر شوید و حتی در گفت‌و‌گو‌ها اظهار نظر کنید.


مسئولیت کار گروهی را بر عهده می‌گیرید؟

گرفتن مسئولیت در کارهای گروهی به طور داوطلبانه یا سر گروه شدن در کار و وظیفه‌ای که به عهده دارید، در کاهش خجالت شما تاثیر زیادی دارد. شرکت در فعالیت‌های مشارکتی یک راه موثر برای شماست؛ چراکه در این گونه روش‌ها شما می‌توانید با شرکت در گروه و در اثر گفت‌و‌گو و برقراری ارتباط، مهارت‌های ارتباطی خودتان را ارتقا دهید. البته خانواده و اطرافیان نیز با آگاهی مناسب نسبت به این مسئله می‌توانند کمک شایانی به شما داشته باشند. (عباسعلی براتی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها