سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (شنبه) گفت: مسکو و واشنگتن مصمم هستند با تمام توان خود برای دست یافتن به توافق هسته ای با ایران پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر (3 آذر) تلاش کنند.
کد خبر: ۷۳۵۹۷۹
روسیه و آمریکا مصمم به توافق هسته ای با ایران هستند

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی ، لاوروف بعد از دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه گفت: ما با آمریکایی ها نظرمشترکی داریم مبنی بر اینکه هر چه در توان داریم برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر به کار بندیم.

وی افزود: شش کشور و ایران مذاکراتی را برای تبیین نظام تضمین دهنده مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران در ازای لغو تدریجی و کامل تحریم های بین المللی علیه این کشور برگزار می کنند و چنین توافقی بین طرفین باید پیش از 24 نوامبر به دست آید.

نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه در این هفته در پکن در چین برگزار می شود و بعد از آن روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری نشست سران اقتصادی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا -اقیانوسیه برگزار خواهدشد.

در این نشست ها با مشارکت 21 کشور، مسائل اقتصادی و تلاش های بین المللی برای مهار ویروس همه گیر ابولا، وضعیت اوکراین و دیگر موضوعات جهانی بررسی می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها