جام جم ورزشی: ساعتی پیش خبری شنیدیم مبنی بر اینکه رضا قوچان نژاد کاندیدای تصاحب عنوان برترین بازیکن سال آسیا شده است.
کد خبر: ۷۳۵۹۱۶
قوچان‌نژاد نامزد برترین بازیکن سال آسیا

به گزارش جام جم ورزشی ، پس از جستجو متوجه شدیم این خبر که نام رضا قوچان نژاد در میان کاندیداهای کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا وجود دارد از سوی یک روزنامه چینی مطرح شده است. این روزنامه چینی هر چند پرتیراژ و معتبر است اما منبع معتبری برای اخبار فوتبالی محسوب نمی شود. این روزنامه چینی "تایتان اسپورتس" نام دارد. بر اساس اعلام این روزنامه چینی

اسامی بازیکنان اعلام شده به این شرح است:

1- ناصر الشمرانی (الهلال عربستان )

2- سیف الحشان (القادسیه کویت )

3- علی عدنان کاظم (ریزر اسپورت ترکیه)

4- خوان پیلینکوزو (لچه ایتالیا)

5- تیم کیهیل (نیویورک رد بولز)

6- آنته کوویچ (سیدنی وندرز استرالیا)

7-رضا قوچان نژاد (الکویت کویت )

8- کیسوکه هوندا ( میلان ایتالیا)

9- اساموا ژیان (العین امارات)

10- تامی جوریتش (سیدنی وندرز )

11- لی کیون هو (الجیش قطر)

12- کی سو یونگ (سوانزی سیتی انگلیس)

13- کو جی چئول (ماینز آلمان)

14- شینجی اوکازاکی ( ماینز آلمان)

15- سون هیونگ مین (بایر لورکوزن آلمان )

به گزارش جام جم ورزشی با توجه به اینکه رضا قوچان نژاد فصل گذشته در یک تیم دسته اولی به نام چارلتون انگلیس سپری کرد و پس از آن بدون به جای گذاشتن یک کارنامه درخشان راهی الکویت تیم نه چندان مطرح کویتی شد بعید به نظر می رسید که او شانس رسیدن به این عنوان ارزشمند را داشته باشد. البته به احتمال فراوان گلزنی این بازیکن ملی پوش در جام جهانی یکی از فاکتورهایی است که برای کاندید شدن وی لحاظ شده است. در هر حال امیدواریم این عنوان ارزشمند به گوچی فوتبال ایران برسد هر چند بعید به نظر می رسد. سال گذشته جواد نکونام کاندیدای دریافت جایزه برترین بازیکن سال آسیا شد اما در انتخاب نهایی جایزه به بازیکن دیگری رسید.

تا به حال در تاریخ فوتبال آسیا تنها چهار بازیکن ایرانی جایزه برترین بازیکن سال آسیا را دریافت کرده اند، خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی بازیکنانی بوده اند که این افتخار بسیار بزرگ را به دست آورده اند. زمانی که که بازیکنانی نظیر دایی و مهدوی کیا به این عنوان ارزشمند می رسیدند معیارهای بسیار سخت و دشواری برای انتخاب برترین بازیکن وجود داشت به گونه ای که حتی دایی و مهدوی کیا با وجود گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا باید رقابت سرسختانه ای با رقیبان آسیایی خود جهت تصاحب جایزه برترین بازیکن آسیا پشت سر می گذاشتند اما اکنون با توجه به سهل شدن شرایط ، شانس بازیکنان ایرانی و سایر آسیایی ها نیز برای تصاحب این جایزه بالاتر رفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها