ارزیابی کارشناسان از عملکرد 10ساله ضرغامی

صفار هرندی :جسارت ضرغامی در برخی مواقع مثال زدنی است

یادداشتهایی در بدرقه ضرغامی -14

فرهنگسازی ماندگار در صداوسیما

در پایان دوره 10 ساله مدیریت مهندس ضرغامی در رسانه ملی روزنامه جام جم از شخصیتهای مختلف خواست تا در یادداشتی نظراتشان را در این باره بنویسند سرتیپ اسکندر مومنی اینگونه برایمان نوشت:
کد خبر: ۷۳۵۶۲۰
فرهنگسازی ماندگار در صداوسیما

در چند سال گذشته سوانح و حوادث ترافیکی در کشور با کمک رسانه ملی کاهش قابل‌توجهی داشته است، زیرا در گذشته آمار تلفات در این حوزه بالا بود و در برخی سال‌ها 28 هزار نفر سالانه در حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دادند، اما تعداد کشته‌ها در پایان سال 92 به 18 هزار نفر رسید، به این شکل سالانه حدود ده هزار نفر از تعداد کشته‌ها کم شد، بی‌تردید می‌توان گفت سهم عمده این دستاورد بزرگ به کارهای فرهنگی و آموزش همگانی برمی‌گردد که صداوسیما در آن نقش چشمگیری دارد.

نکته اینجاست که نقش رسانه ملی را در این بین نمی‌توان ندیده گرفت، زیرا مدیران صداوسیما همکاری بسیار خوب و همه‌جانبه‌ای با پلیس راهنمایی و رانندگی دارند، این همکاری موفقیت‌آمیز سبب شد موضوع رانندگی و تصادفات به موضوعی ملی بدل شود و از این طریق گفتمان عمومی آن در کشور شکل بگیرد. به این ترتیب اکنون کاهش تصادفات مطالبه ملی است و بخش عمده این تغییر رویکرد به دلیل فرهنگسازی صداوسیماست به همین دلیل از جناب آقای مهندس ضرغامی و همکارانش قدردانی می‌کنم.

در جلساتی که در این حوزه تشکیل می‌شد در همه بخش‌ها مانند رادیو، سیما و معاونت سیاسی همراهی و همکاری خوبی وجود داشت، بنابراین می‌توان گفت آقای ضرغامی کار ماندگاری از خود به‌جا گذاشتند، زیرا به اعتقاد من این شیوه کار سبب شد فرهنگ رانندگی در کشور نهادینه شود. باید یادآور شد رسانه ملی در این مدت انصافا هر چه در توان داشته در حوزه فرهنگسازی و رفتار ترافیکی در جامعه ارائه کرده شاید بیش از این امکان تولید وجود نداشته وگرنه آمادگی در تمامی بخش‌های صداوسیما وجود دارد. امیدواریم و انتظار داریم شخصی که این مسئولیت خطیر را پس از ایشان به‌عهده می‌گیرد، این مسیر را ادامه دهد.

سرتیپ اسکندر مومنی / فرمانده پلیس راهور ناجا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها