یادداشتهایی در بدرقه ضرغامی -7

10 سال مقابله رسانه ملی با تهاجم بیگانه

در پایان دوره 10 ساله مدیریت مهندس ضرغامی در رسانه ملی روزنامه جام جم از شخصیتهای مختلف خواست تا در یادداشتی نظراتشان را در این باره بنویسند بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس اینگونه برایمان نوشت:
کد خبر: ۷۳۵۶۱۳
10 سال مقابله رسانه ملی با تهاجم بیگانه

در بررسی وضع رسانه ملی و میزان موفقیت آن، عوامل ویژه‌ای وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن طی ده سال گذشته محاسبه موفقیت در مقابله با تهاجم دشمنان است.

میزان موفقیت یک رسانه در شرایطی مشخص می‌شود که با افزایش رسانه‌های فارسی زبان و غیر فارسی زبان که در برنامه‌ها واولویت کاری خود تهاجم علیه کشور را ساماندهی کرده‌اند واقعیت‌ها بدرستی دیده و گزارش شود.

با داشتن دید کلان نسبت به عملکرد رسانه ملی وتوجه به گسترش بی سابقه رسانه‌های فارسی زبان معاند، انصافا می‌توان بصراحت اعلام کرد تنها رسانه‌ای که توانست در مقابل این شبکه‌ها با افزایش کمی‌وکیفی بخصوص دربرنامه‌های افشا گرانه سیاسی و اجتماعی ایستادگی کند وکارنامه قابل قبولی به جامعه ارائه کند، سازمان صدا وسیما بود.

در شرایطی که گفته می‌شود بیش از 140 رسانه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی‌ایران به فعالیت پرداخته و به صورت مستقیم به پخش برنامه می‌پردازند و از رشد بی‌نظیری در عرصه رسانه برخوردارند، صداوسیمای جمهوری اسلامی‌ایران با داشتن بودجه محدود بدرستی توانسته در مقابل این تعداد رسانه به مقابله بپردازد.

صداوسیما دررساندن اطلاعات درست در تحولات اجتماعی بخصوص قضیه کوی دانشگاه و فتنه 88 که قصد براندازی نظام را به سبک انقلاب‌های مخملی آسیای میانه و مرکزی دنبال می‌کرد یا بحث بمبگذاری‌ها و ترورهای هسته‌ای که هر کشور را می‌توانست به نابودی بکشاند، مشخص شد در مقابله با هجمه دشمنان قابلیت‌های رسانه‌ای ارزنده‌ای دارد. لذا دادن اطلاعات به افکار عمومی‌و افشای ماهیت دشمنان با روش‌های پیشرفته نتیجه‌ای جز آگاهی مردم و مواضع خوب آنان در مقابل دشمن نبود که همین مبحث می‌تواند معیار مناسبی برای اندازه‌گیری اعتماد و عکس‌العمل مردم باشد. جدا از عملکرد رسانه ملی در ده سال گذشته درمقابله با دشمن و تهاجم بیگانه، در بخش داخلی و تولیدات محصولات فاخر، رسانه ملی به‌رغم افزایش سطح توقع مخاطبان به‌دلیل گسترش رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ای کارنامه قابل قبولی به لحاظ افزایش شبکه‌ها و تولیدات ارزشمند داشته است.

گرچه رسانه ملی هنوز فاصله زیادی با تأمین نیاز مردم در بخش‌های مختلف دارد و باید اقدامات مناسب‌تری در برخورد با تهاجم غرب صورت دهد اما با نگاه کلان به عملکردها، می‌توان کارنامه قبولی خوبی به مهندس ضرغامی‌ داد و بنده به‌عنوان عضوی از خانواده رسانه که شش سال مسئولیت نظارت برسازمان صداوسیما را برعهده داشته و از نزدیک شاهد تلاش‌های مدیران رسانه‌ای بوده در مجموع نمره خوبی به ده سال فعالیت ایشان می‌دهم. مهندس ضرغامی‌از مدیرانی است که با درک شرایط نظام در آینده می‌تواند با انتقال تجربیات خود به مدیران بعدی جریان رو به رشد رسانه را تقویت کند.

بیژن نوباوه / نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها