شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۳۵۳۲۴
هر زن مسلح کرد را دستگیر کنیم، بلافاصله عقد می‌شود

کیهان: مشکل از مکان و میانجی بود یا زبان‌نفهمی آمریکا؟!

روزنامه کیهان نوشت: روزنامه شرق از قول معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد مدعی شد مذاکره در عمان متفاوت از وین و ژنو و نیویورک است چرا که عمان میانجی است!حسین نوش‌آبادی که از سال 88 تا91 سفیر ایران در عمان بوده است، در مصاحبه‌ای با شرق با عنوان «چرا مذاکره در عمان متفاوت از قبل است؟» گفته است: الان که آمریکایی‌ها به حسن نیت ایران پی برده‌اند، مسقط برای مذاکره مورد توافق قرار گرفت و مذاکرات در عمان می‌تواند به باز شدن برخی گره‌ها کمک کند. به نظر من این دور از مذاکرات می‌تواند با دورهای قبلی متفاوت باشد؛ چرا که سلطان‌نشین عمان به رفع تنش‌ها میان ایران و غرب به خصوص آمریکا علاقه‌مند است. آنها بسیاری از اوقات، مشاوره‌های خوبی هم به ایران و هم به طرف آمریکایی داده‌اند و در کل نقششان همیشه مثبت بوده است.معاون وزیر ارشاد ادامه می‌دهد: عمانی‌ها رابطه خوبی با غرب و آمریکا دارند. آنها علاوه بر رابطه خوب با ایران، به تهران اعتماد دارند.

نوش‌آبادی در پاسخ این سوال که «میانجیگری‌ عمانی‌ها در بحث‌های گوناگون می‌تواند به میانجیگری در رابطه مستقیم بین ایران و آمریکا منجر شود؟» می‌گوید: آنها همیشه در دیدارهایی که با مقامات ایرانی داشتند، توصیه می‌کردند که با آمریکا به طور مستقیم حرف بزنید. به هر حال اینکه عمانی‌ها شروع‌کننده یک حرکت روبه‌ جلو و مثبت باشند، اتفاق دور از ذهنی نیست و این اقدام می‌تواند مقدمه‌ای برای پیگیری تلاش‌هایشان به منظور ایجاد رابطه عادلانه ایران و آمریکا باشد.

نوش‌آبادی افزود: ایران هم همواره اعلام کرده است اگر روزی آمریکا به حقوق، حق حاکمیتی و در مجموع نظام ما احترام بگذارد، حاضر به برقراری رابطه است؛ چرا که تا ابد نمی‌شود این رابطه قطع باشد، ضمن اینکه تنها کشوری که از نظر ایران مشروعیت ندارد و نمی‌توان با آن رابطه برقرار کرد، رژیم صهیونیستی است، اما با حفظ احترام متقابل، می‌توان با همه کشورها رابطه داشت.

این اظهارات در حالی است که وزیر خارجه و معاونان وی طی یک سال اخیر بیش از 8 بار با طرف آمریکایی در حضور دلال و محللی(!) به نام کاترین اشتون مذاکره کرده‌اند اما این مذاکرات جز بر گستاخی، طلبکاری و عهدشکنی آمریکا اضافه نکرده و سوال این است که اگر قرار بود بر اساس ادعای آقای نوش‌آبادی، عمان میانجی باشد پس آن 8 دور مذاکرات- به تعبیر جان کری فیس تو فیس و مستقیم و رو در رو- برای چه بود یا کدام عایدی را داشت و آیا گره و بن‌بست این مذاکرات به خاطر «مکان» و «میانجی» است یا اینکه ریشه در اخلاق استکباری و زورگو و زیاده‌خواه آمریکا دارد و اگر مشکل این دومی است، جابه‌جایی مکان مذاکره مثلا از وین و ژنو و نیویورک به مسقط کدام گره را باز می‌کند؟ در عین حال قرار است در مذاکرات مسقط سرکار خانم اشتون نیز همان حضور تشریفاتی را داشته باشد.

اما درباره بند آخر سخنان معاون وزیر ارشاد -که خارج از صلاحیت حقوقی وی نیز هست- باید گفت «اگر» نهفته در اظهارات وی اگر بزرگی است که هرگز فراهم نشده و به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب چهارشنبه 22 مرداد در دیدار وزیر خارجه و مسئولان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در سراسر جهان، درباره تعامل با کشورها فرمودند «در این میان 2 استثنا وجود دارد؛ رژیم صهیونیستی و آمریکا... رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی‌منفعت برود؟! عده‌ای اینجور وانمود می‌کردند که اگر با آمریکایی‌ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، البته ما می‌دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد. در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان آمریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر به خاطر مسائل حساس هسته‌ای و تجربه‌ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماس‌ها، نشست‌ها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده‌ای عاید نشد بلکه لحن آمریکایی‌ها تندتر و اهانت‌آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه‌ بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبون‌های عمومی بیان کردند.

البته مسئولان ما در نشست‌ها در جواب طلبکاری‌ آنها، جواب‌های قوی‌تر و گاهی گزنده‌تر دادند، اما در مجموع معلوم شد مذاکره برخلاف تصورات برخی‌ها، به هیچ چیز کمک نمی‌کند... آمریکایی‌ها نه تنها دشمنی‌ها را کم نکردند بلکه تحریم‌ها را هم افزایش دادند! البته می‌گویند این تحریم‌ها، جدید نیست اما در واقع جدید است و مذاکره در زمینه تحریم هم، فایده‌ای نداشته است. البته در زمینه ادامه مذاکرات هسته‌ای، منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می‌شود اما این، یک تجربه ذی‌قیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی‌ها، مطلقا تاثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.»

رهبر انقلاب در تبیین ضررهای ناشی از مذاکره با آمریکایی‌ها افزودند «این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دوگانگی جلوه می‌دهند.» ایشان همچنین ضرر دیگر نشست و برخاست با آمریکا را ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آنها دانستند.رهبر انقلاب درباره آمریکایی‌ها هم گفتند «تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی آمریکا و اظهارات خصمانه دولت و کنگره آمریکا درباره ایران ادامه دارد تعامل با آنها نیز هیچ وجهی ندارد.»

شیرین‌زبانی عامل استعفای محمد هاشمی برای لاریجانی و ناطق نوری

کیهان آورده است: سخنگوی کارگزاران از بازسازی شگرد سابق افراطیون در قبال علی لاریجانی رونمایی کرد.کارگزارانی در مجلس پنجم از فرصت همسویی و همدلی مجلس با دولت سازندگی نهایت بهره‌ را بردند و 2 سال بعد در دوم خرداد ضمن ائتلاف با طیف چپ، ناطق نوری رئیس مجلس را دور زدند. ائتلاف دوم خرداد بعدها «شعار ناطق نوری نمی‌خوایم مجلس زوری نمی‌خوایم» را ترویج کردند. همراهی و نرمش بیش از اندازه ناطق و مجلس پنجم با سیاست‌های سازندگی و تعدیل اقتصادی موجب شد مردم در دوم خرداد، ریاست جمهوری ناطق را ادامه همان سیاست‌های تبعیض‌آمیز و تورم‌زا بدانند و به یک چهره سابقاً چپ (خاتمی) رأی دهند در حالی که خاتمی با کارگزاران به ائتلاف رسیده بود.اکنون حسین مرعشی در مصاحبه با اعتماد با در پیش گرفتن همان شگرد ظاهرسازانه می‌گوید: آقای لاریجانی فرصت مهمی را از دست می‌دهد. فرصت دولت آقای روحانی برای شخصیتی مثل آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس فرصت تاریخی است. چرا آقای باهنر و لاریجانی در مجلس یا آقای ناطق نوری و به صورت کلی اصولگرایان خردگرا از فرصت دولت روحانی استفاده نمی‌کنند و به صحنه نمی‌آیند تا مواضع‌شان را تصحیح کنند و با مردم همراهی بیشتری داشته باشند.

مرعشی این را هم گفته که «ما فکر می‌کنیم اصولگرایان با حضور آقای ناطق در انتخابات فعال شوند و از فضایی که دولت روحانی در کشور ایجاد کرده است استفاده کنند.»یادآور می‌شود اخیراً محمد هاشمی دبیر سیاسی کارگزاران در اعتراض به مواضع صریحاً لیبرالی کسانی چون مرعشی و کرباسچی و افزودن برخی عناصر تندرو به حزب، از این حزب استعفا کرد. او گفت من به نظام و انقلاب وفادارم و از تکرار سرنوشت حزب مشارکت برای کارگزاران نگرانم.

عدم توافق ما با ایران بهتر از توافق بد است

کیهان نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار موضع جان‌کری گفت عدم توافق با ایران بهتر از توافق بد است.جن‌ساکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف ما در قبال برنامه هسته‌ای ایران تغییر نکرده افزود:هدف ما همان‌طور که قبلا هم گفته‌ایم تغییر نکرده و ما معتقدیم عدم حصول توافق بهتر از یک توافق بد است. تا زمانی که بر سر تمام مسائل به توافق نرسیم توافق نهایی حاصل نخواهد شد.وی با رد توافق برای انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به روسیه گفت: ما توافقی را که نتوانیم مورد راستی آزمایی قرار دهیم نمی‌پذیریم.وی درباره انتخاب مسقط برای مذاکره گفت: انتخاب عمان به عنوان محل بعدی مذاکرات هسته‌ای به دلیل در دسترس نبودن این کشور از حضور خبرنگاران نیست و ما به همراه وزیر امورخارجه خبرنگاران زیادی را به عمان می‌بریم. با این حال ما به تصمیم خود برای محرمانه نگه داشتن روند مذاکرات ادامه می‌دهیم چون معتقدیم این کار به سازنده بودن آن کمک می‌کند.

پیش از این جان‌کری ضمن سخنانی در محل مجله آتلانتیک تصریح کرده بود: عدم توافق بهتر از توافق بد با ایران است.

این تلقی متصلب در مقابل تلقین بی‌پایه برخی محافل در ایران قرار دارد که مدعی‌اند هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست و به عبارت دیگر باید به هر قیمت با آمریکا توافق کرد!

همزمان وبسایت رادیو فردا در تحلیلی خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و 5+1 می‌تواند به امضای یک توافق کلی که بی‌شباهت به «طرح اقدام مشترک» نیست، بینجامد اما امضای یک «توافق جامع اتمی» تا پیش از انقضای مهلت تعیین شده دور از انتظار به نظر می‌رسد.وب سایت رادیو فردا نوشت: مذاکرات انتهای هفته خانم رایس مشاور امنیت ملی اوباما با همتای اسرائیلی خود، «یوسی کوهن» در کاخ سفید که با گروه بزرگی از کارشناسان اسرائیلی راهی آمریکا شده بود تازه‌ترین تلاشی است که در جهت خنثی کردن مخالفت‌های متحدان منطقه‌ای آمریکا صورت گرفته است. در پایان مذاکرات جامع آمریکا و اسرائیل که وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشت. اعلام شد که دو کشور در رابطه با مذاکرات اتمی با ایران مواضع خود را هماهنگ ساخته‌اند.

اشتون روز 7 نوامبر پیش از دیدار سه جانبه با جان‌کری و جواد ظریف در مسقط پایتخت عمان، طی یک اقدام موازی به منظور برخی هماهنگی در مواضع با نمایندگان سیاسی کشورهای عضو گروه 5+1 دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.این تحلیل خاطرنشان می‌کند: با وجود همه تمهیدات برای پرهیز از اعلام بی‌نتیجه ماندن مذاکرات اتمی، هنوز موانع عمده‌ای در مسیر توافق جامع باقی است که راه عبور از آنها یافت نشده است که پروتکل الحاقی و لغو تحریم‌ها از جمله آنهاست.درهمین حال روزنامه بوستون گلوب معتقد است: پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات اخیر سنا حامل این پیام است که لغو تحریم‌ها بسیار سخت خواهد بود و مطمئنا دراین صورت روحانی تحت فشار منتقدان و حامیان خود قرار می‌گیرد. چنین مسائلی می‌تواند روحانی را به این نتیجه برساند که صرف‌نظر کردن از توافق برای وی دستاورد بیشتری خواهد داشت و آمریکا مقصر اعلام خواهد شد.بنابر گزارش ایرنا با وجود سررسید زمان آزادسازی قسط‌های چهارم و پنجم دارایی‌های ایران هریک به ارزش 500 میلیون دلار، هنوز این دارایی‌ها آزاد نشده است. سررسید قسط چهارم 18 مهر و سررسید قسط پنجم 12 آبان بوده است.

احیای سازمان مدیریت یا کاریابی برای سرپرست بیکار؟!

کیهان آورده: در حالی که 14 ماه از تشکیل دولت می‌گذرد، اما تاکنون یکی از وعده‌های مهم روحانی که احیای سازمان برنامه و بودجه بوده، محقق نشده است.به گزارش آریا، منتقدان می‌گویند که دولت یازدهم به مانند سلف خودش نمی‌خواهد سازمان برنامه را احیا کند و مایل است به مانند دولت دهم مسیر برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی را بدون سازمان برنامه ادامه دهد.آریا افزود: این در حالی است که مسئولان دولتی همواره تاکید دارند عجله در راه‌اندازی دوباره سازمان برنامه ندارند. از آغاز به کار دولت یازدهم یک حلقه سه نفره از اقتصاددانان مسئولیت راهبری اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند. این سه نفر عبارت‌اند از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسعود نیلی مشاور ارشد اقتصادی رئیس‌جمهور، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری و محمدعلی نجفی که دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود. نیلی پس از نجفی دبیر این ستاد شد.

نجفی در ابتدای دولت به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شد که نمایندگان به او به لحاظ اقدامات سیاسی‌اش رای اعتماد ندادند. بعد از آن رئیس‌جمهور او را به سمت معاون خود و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزید. اما نجفی بعد از مدتی چند بیماری قلبی را بهانه کرد و از سمتش استعفا داد. بسیاری از ناظران معتقد هستند که نجفی از همان اول هم راغب به حضور در این سمت نبود و با اصرار این سمت را پذیرفت. بعد از نقل مکان از سازمان میراث فرهنگی وی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت منصوب شد، سمتی که دلخواه خودش نیز بود.بعد از استیضاح فرجی‌دانا رئیس‌جمهور باز هم به سراغ نجفی رفت و او را به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب کرد.آریا در پایان نوشت: حال با توجه به پایان رسیدن ماموریت نجفی در وزارت علوم گمانه‌زنی‌ها در مورد مقصد بعدی وی آغاز شده است.

از طرف دیگر مسعود نیلی سلف نجفی در ستاد اقتصادی دولت در حاشیه همایش «توسعه و عدالت آموزشی احیای سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با دو سناریو مواجه است و هرگز به فکر انصراف از احیای سازمان مدیریت نیست.نیلی اظهار داشت: دولت در این مرحله در حال بررسی احیای مستقیم سازمان مدیریت است و دیگر سناریو موجود، احیای سازمان با معاونت‌های برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری است.»در همین رابطه محمدعلی نجفی مهم‌ترین گزینه دولت برای ریاست‌ سازمان برنامه و بودجه است در عین حال، محمدباقر نوبخت در حال حاضر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور است.

ایران: بازی «نیمی را ببین و نیمی را نبین»!

روزنامه ایران نوشت: یکی از سردبیران روزنامه های اقتصادی کشور با نگارش متنی کوتاه در صفحه فیس‌بوک خود به انتقاد از کسانی پرداخت که با استناد به گزارش اخیر بانک جهانی درباره واقعیت تورم در ایران بازی آماری «نیمی را ببین و نیمی را نبین» راه انداخته‌اند. اخیراً بانک جهانی گزارش داد که تورم در ایران به 14.8 درصد رسیده است و میانگین تورم جهانی 2.3 درصد است. بانک جهانی نتیجه گرفته است که تورم در ایران 6.5 برابر میانگین تورم جهانی است. البته بانک جهانی اشاره کرده که تورم در ایران طی یک سال گذشته از رقم نزدیک به 40 درصد به حدود 15 درصد رسیده است. انتشار همین گزارش کافی بود تا گروه‌های همیشه مخالف منفذی برای حمله به دولت روحانی پیدا کنند و در رسانه‌های خود به نقل از بانک جهانی تیتر بزنند: تورم در ایران 5/6 برابر تورم جهانی است. علی میرزاخانی، سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد با اشاره به این شگرد در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: ﺁﻣﺎﺭ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩﻩ‌اند ﺑﻪ ﻧﻘﻞ از بانک ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﻮﺭﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﺩ ﻣﺎﻩ ﺍﻣﺴﺎﻝ 6.5 ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺘﻮﺳﻂ جهانی ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺣﺮﻑ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺣﺮﻑ ﺩﺭﺳﺖ ﺗﺮ این ﺍﺳﺖ: تورم ایران که در مردادماه سال قبل، ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 15 ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩ در ﻣﺮﺩﺍﺩﻣﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﺟﺎﺭﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻃﯽ یک ﺭﻭﻧﺪ ﮐﺎﻫﺸﯽ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﺳﻄﺢ 6.5 ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺳﻘﻮﻁ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

رمز گشایی سید احمد خاتمی از «ناصالح» مورد نظر هاشمی

ایران آورده است: سید احمد خاتمی از اظهارات منتسب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره کاندیدا شدن «ناصالح» در انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: «احتمالاً مقصود آقای هاشمی اصلح بوده نه صالح. چرا که خود ایشان توجه دارند افراد تا صالح نباشند، نمی‌توانند عضو خبرگان باشند. یکی از آقایان به من گفت، منظور از ناصالح توهستی؛که گفتم بنده قسم جلاله خوردم کاندیدای ریاست خبرگان نخواهم شد و بعید است آقای هاشمی نسبت به کسی که خودش می‌گوید کاندیدا نیستم، چنین نظری داشته باشد.» وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم به طرح مباحثی درباره آیت‌الله جنتی پرداخت و افزود: خوشبختانه آقای جنتی به این تخریب‌ها، وقعی نمی‌گذارد؛ ایشان محبوبیت خودشان را دارد و البته من بارها به ایشان گفتم، من صبوری شما را تحسین می‌کنم چرا که حلم شما برای ما الگوست.

تخلف ۴۰۰میلیون دلاری در واردات قطعات هواپیما

ایران نوشت: یکی از نمایندگان مجلس خبر داد: دولت قبل به یک نفر 400 میلیون دلار پول داده است تا وی قطعات هواپیما وارد کند اما این قطعات هرگز خریداری نشده است. «موید حسینی صدر» عضو کمیسیون صنایع و معادن به ایلنا گفت که نام و مستندات تخلفات خاطی را در اختیار دارد. وی ادامه داد: در حالت کلی موارد زیادی از این دست تخلفات در هشت سال گذشته به گوش ما رسیده است از جمله آنکه اخیراً نامه‌ای دیگر از تخلفات یک فرد دیگر به این شکل به دست من رسیده است.

هر زن مسلح کرد را دستگیر کنیم، بلافاصله عقد می‌شود!

ایران به نقل از ایرنا نوشت: داعش زنان پیشمرگه‌های کرد عراق را تهدید کرد، اگر هر یک از زنان جنگجو را که سلاح بر زمین نمی‌گذارد، اسیر کنند به زور عقد خواهند کرد. به گزارش دیلی میل، ستوان ناهید احمد رشید فرمانده یکی از گروه‌های زنان رزمنده کرد گفت با وجود آنکه آنها از ما نفرت دارند تهدید ازدواج اجباری را مطرح کرده‌اند. ستوان ناهید افزود: در مقابل این تهدید، ایده دیگری داریم و یک گلوله را برای لحظه اسارت نگاه خواهیم داشت.

مقاومت زنان کرد مقابل نیروهای داعش موجب تحقیر این گروه خشن و جنایتکار شده است و به نظر می‌رسد سرکردگان داعش از فرط عصبانیت و درماندگی به چنین تهدیداتی رو آورده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها