یک تحقیق جدید که در آمریکا انجام شده نشان داده است که یک عصاره یافت شده در قارچ های ژاپنی در پیشگیری از ابتلا به سرطان های مرتبط با «اچ.پی.وی» نقش دارد.
کد خبر: ۷۳۴۴۵۴
شیتک در درمان برخی سرطان ها مفید است

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ، یک عفونت مشترک و به شدت مسری است که بر پوست و غشاهای مرطوب بدن به عنوان مثال، در دهانه رحم، دهان و گلو اثر می گذارد.

اچ.پی.وی از طریق تماس جنسی گسترش می یابد و باعث ابتلا به سرطان گلو، سرطان گردن رحم در زنان و سرطان مردان می شود.

قارچ های شیتک قرن ها است که به صورت دارویی برای شرق آسیا مورد استفاده قرار گرفته اند.

این قارچ ها حاوی یک ماده شیمیایی منحصر به فرد به نام «AHCC» بوده که مخلوطی از آمینو اسیدها، پلی ساکاریدها و مواد معدنی است.

این تحقیق جدید نشان می دهد که عصاره ای کشف شده از قارچ شیتک (Shiitake) می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان هایی که ویروس «اچ.پی.وی» عامل آنها است کمک کند.

آنها می گویند: این قارچ ژاپنی می تواند درمان قطعی برای از بین بردن ویروسی باشد که عامل سرطان دهانه رحم است.

اکنون هیچ دارو یا مکمل غذایی وجود ندارد که بتواند اچ.پی.وی را درمان کند؛ ویروسی که عامل 99 درصد از موارد سرطان دهانه رحم است.

در این مطالعه به 10 زن مبتلا به ویروس اچ.پی.وی برای مدت شش ماه هر روز یک مرتبه از عصاره این قارچ داده شده است که از این تعداد 8 نفر از آنها به درمان پاسخ دادند.

اکنون این درمان آزمایشی آماده است تا به طور گسترده و برای تعداد زیادی از بیماران عرضه شود.

پروفسور «جودیث اسمیت» از دانشگاه تگزاس می گوید: نتایج بسیار دلگرم کننده بود؛ طبق محاسبه ما، یک دوره درمانی سه ماهه و در برخی موارد شش ماهه لازم است.

وی افزود: «AHCC» یک مکمل غذایی است و هیچ نوع عوارض جانبی و یا دیگر مزایای تعدیل بر سیستم ایمنی بدن ندارد.

تحقیقات قبلی نشان داده اند که «AHCC» سطح ایمنی بدن را با افزایش تعداد سلول هایی که به دفاع بدن در برابر عفونت و جلوگیری از رشد تومور کمک می کنند، بالا می برد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها