در راستای آغاز طرح ملی اولین نشست صمیمی در 100 محله کم برخوردار کشور انجام شد؛

نشست تیم تخصصی با مردم محله علی آباد شهر برازجان 

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: سقف وامهای کم بهره برای مشاغل خانگی 15 تا 20 میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است .
کد خبر: ۷۳۴۳۰۲
وام 20 میلیون تومانی برای آنها که در خانه کار می‌کنند

رئیس سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور رویکرد توسعه اشتغال با مفهوم توانمند سازی مددجویان را در دستور کار خود قرارداده است .

وی ادامه داد: تمامی مددجویان تحت پوشش این سازمان ویژگی های متفاوتی اعم از جسمی و اجتماعی دارند که این موضوع موجب تنوع در اشتغال آنان خواهد شد که در این راستا سازمان بهزیستی کشور نظام جامع اشتغال وکارآفرینی (دانشکار) را پیاده نموده که شامل 7 مدل اشتغال و دارای مزیتها است که منطبق بر شرایط فیزیکی و جسمی مددجویان طراحی شده است .

هاشمی با اشاره به اینکه تمامی مددجویان می بایست قبل از اشتغال آمادگی شغلی داشته باشند تصریح کرد:اشتغال از طریق کارگاهای تولید حمایتی معلولین ، ارائه خدمات مراقبت و توانبخشی در منزل ( که در آن سعی می شود از افراد سالم جهت نگهداری معلولین وسالمندان استفاده نمود) تشکیل گروهای خودیار معلولین ، تامین خدمات مالی با رویکرد بانکداری پیوندی ، اشتغال ازطریق استاد شاگردی ، الگوی تشکیل گروه همیاران زنان سرپرست خانوار از جمله مدلهای اشتغالی است که این سازمان ترسیم نموده است .

وی با تاکید براینکه حدود 18 هزار طرح این سازمان در مرحله چرخه بانکی است افزود:در حال حاضر حدود 1000میلیارد مصوبه تسهیلات بانکی داریم که توانستیم به دلیل برخی از مشکلات 50 میلیارد آن را جذب نماییم .

رئیس سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به اینکه از محل تسهیلات دولتی وامهای کم بهره به مبلغ 15 تا 20 میلیون تومان برای مشاغل خانگی ، در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: پرداخت مرحله دوم وام‌های اشتغال از ابتدای مهر ماه آغازو میزان آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ( باشگاه خبرنگاران )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها