منابع آگاه به رویترز گفته‌اند مقامات آمریکایی از بانک انگلیسی استاندارد چارترد برای نقض احتمالی قوانین تحریم این کشور در ارتباط با فعالیت‌های بانکی برای موسساتی مرتبط با ایران، تحقیق می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۴۲۵۴
تحقیق آمریکایی‌ها از بانک استاندارد چارترد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این تازه‌ترین تحقیق علیه این بانک است که بخشی از آن بر مولفه‌هایی مبتنی است که در تحقیقات در مورد بانک فرانسوی «ب.ان.پ پاریبا» آشکار شد.

نامه رسایی به قاضی مهدی هاشمی

سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی دیروز در حالی برگزار شد که حمید رسایی نماینده مجلس نیز در دادگاه انقلاب حاضر شده بود.

به گزارش مهر، این نماینده درباره دلیل حضور خود در دادگاه گفت: من نامه امضای 110 نماینده در مورد پرونده مهدی هاشمی را تقدیم رئیس شعبه کردم زیرا مخاطب این نامه قاضی پرونده بود. او در پاسخ به سوالی درباره درخواست مناظره وکیل مهدی هاشمی گفت: ما برای برگزاری مناظره آماده هستیم اما نه با وکلای مهدی هاشمی بلکه با شخص وی.

پیشنهاد پیمان پولی تهران و مسکو

هادی قوامی عضو گروه دوستی-پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به این‌که هر دو کشور در شرایط تحریم از سوی غرب قرار دارند، از ارائه پیشنهاد تصویب پیمان پولی میان ایران و روسیه تا سقف 300 میلیون دلار به مدت یکسال در سفر هیأت پارلمانی ایران به روسیه خبر داد.

به گزارش فارس، وی دیروز در نشستی خبری اظهارداشت: در طول این سفر مقرر شد که گروه دوستی ـ پارلمانی روسیه و ایران بهار سال آینده سفری به کشورمان داشته باشند و بنا شد که بیست و پنجم و بیست و ششم آبان رئیس مجلس دومای روسیه و رئیس کمیسیون روابط خارجی و بین‌الملل مجلس دومای این کشور سفری به ایران داشته باشند.

امکان استفاده کشورهای منطقه از پایگاه پرتاب ایران

محمد شریعتمداری، دبیر شورای عالی فضایی کشور در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر تمایل دولت به ادامه تلاش‌های علمی در عرصه فضا گفت: کشورهای منطقه می‌توانند تولیدات فنی فضایی خود را از پایگاه پرتاب ایران به فضا پرتاب کنند. او یادآور شد: یکی از اهداف برنامه 10 ساله سند فضایی کشور اعزام انسان به فضاست که این هدف متوقف نمی‌شود.

سهم 93 درصدی قاچاقچیان از اعدام‌ها در ایران

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و نماینده ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل در گفت‌وگو با کانال «آ.ار.د» آلمان گفت: حکم اعدام علنی در ایران بسیار بندرت و تنها در ارتباط با شدیدترین جرم‌ها اجرا می‌شود و هدف از این اعدام‌ها تاثیر ارعاب‌آور آن است.

به گزارش میزان لاریجانی گفت: این در حالی است که 93 درصد از اعدام‌ها در ایران به موادمخدر ارتباط دارند. به گزارش میزان، او در این گفت‌وگو از پیشرفت در وضعیت حقوق بشر در کشورمان خبر داد.

سفر بی‌سروصدای یک هیات ایرانی به آمریکا

یک وب سایت آمریکایی مدعی شد یک هیات ایرانی بتازگی به منظور شرکت در یک کنفرانس تجاری به شهر پیتزبورگ در ایالت فلوریدا آمریکا سفر کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت «واشنگتن فری بیکن»، این سفر برای شرکت در هفتمین کنفرانس سالانه انجمن پیتزبورگ (OASIS) بوده و علی مراد خانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ترابی رئیس انجمن موسیقی ایران، فرزین پیروزپی و مهدی تراب‌زاده از مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این هیات حضور داشته‌اند.

هیات یادشده با استقبال سالیوان مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران وارد آمریکا شده است.

به گزارش نسیم آنلاین، حسین موسویان، عضو پیشین هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان نیز در این هیات حضور داشته است.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود در واکنش به این گزارش نوشته است: این سفر هیچ ارتباطی به مسائل تجاری نداشته و هیچ چیز «مشکوکی» در مورد «تبلیغ روابط فرهنگی و مردمی که کلا این ملاقات در مورد آن بوده» وجود ندارد.

نارضایتی اروپا از فشار واشنگتن بر تهران

پیتر جنکینز، دیپلمات بازنشسته وزارت خارجه انگلیس و نماینده اسبق این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقاله‌ای که پایگاه لوب‌لاگ آن را منتشر کرده، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 نوشته است: به غیر از گروه عدم تعهد، حتی در اروپا هم افرادی وجود دارند که ایالات متحده را به دلیل خواسته‌های غیرمعقولش، بیشتر از ایران مورد سرزنش قرار می‌دهند.

به گزارش سایت دیپلماسی ایرانی، او در مطلب خود اظهارات اخیر وندی شرمن علیه ایران را بی‌اساس دانسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها