صحنه و میدانی را تصور کنید که یک طرف آن حسین بن علی(ع) با یاران و خانواده‌اش قرار دارند و طرف دیگر آن سردمداران کنونی استکبار، آیا تکرار صحنه کربلا دور از ذهن است یا نه، اتفاقا بسیار قریب‌الوقوع می‌نماید؟
کد خبر: ۷۳۴۲۵۲
روز جهانی مبارزه با یزید

گاهی ظاهر مرتب و اصطلاحا با کلاس سردمداران استکبار، افراد را به اشتباه می‌اندازد و چنین گمان می‌کنند که با جماعتی متمدن و با فرهنگ و مودی به آداب طرف هستند اما با نگاهی به وقایع دنیا متوجه این واقعیت می‌شویم که تقریبا تمام جنایات علیه بشریت از سوی همین جماعت یا کسانی صورت می‌گیرد که مورد حمایت این افراد به ظاهر آراسته و شیک هستند.

تاریخ دو سه قرن اخیر استعمارگری را تماشا کنید! رفتار فرانسه و ایتالیا در کشورهای آفریقایی، رفتار انگلیس در خاورمیانه و هند، اسپانیا در آمریکای لاتین، آمریکا را در هیروشیما ، ناکازاکی و ویتنام و...، کودک‌کشی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در صبرا و شتیلا و غزه و جنایات سبعانه این روزهای داعش و القاعده در عراق و سوریه، همه مستقیم یا غیرمستقیم به همین سردمداران نظام سلطه و استکبار یا غرب و بویژه آمریکا برمی‌گردد.

محرم و عاشورا همواره در حال تکرار است؛ هم درون ما و هم در صحنه بیرونی و این میدان دو طرف بیشتر ندارد یا حسینی و یا یزیدی. البته افراد بی‌طرف هم که صدای یاری طلبی حسین را می‌شنوند و پاسخ نمی‌دهند به مراتبی یزیدی هستند، مگر صدای مظلومیت و هل من ناصر حسین(ع) را نشنوند!

امسال تقارن تامل‌برانگیزی بین عاشورا و روز ملی مبارزه با استکبار پیش آمده است، تقارنی که تعیین تکلیف و پیدا کردن راه را برای نابینایان و یا آنانی که دیدشان ضعیف است راحت می‌کند اگر بخواهند ببینند!

اهداف و راه حسین(ع) را از شعارها و جملات پرمغز ایشان در روز عاشورا براحتی می‌توان دریافت و شعارهای حسین بن علی(ع) هر چه زمان می‌گذرد شنیدنی‌تر می‌شود. شعارهایی چون

** «اُرِیدُ اَن آمِر بِالمَعروفِ وَ اَنهَی عَنِ المُنکرِ وَ اَسِیرُ بِسِیرةِ جَدِّی وَ اَبِی عَلِّی بن ابی‌طالب(ع)»

هدف من امر به معروف و نهی از منکر و حرکت براساس سیره جدم رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم ) و پدرم علی ابن ابی طالب است.

** «الموت اَولی مِن رُکوب العارِ وَالعَارُ اَولی مِن دُخولِ النّار»، نزد من، مرگ از ننگ ذلت و پستی بهتر و عزیزتر و محبوب‌تر است.

** «لا اری الموت الا سعادة ولا الحیاة مع الظالمین الا برما»، زندگی با ظالمان را جز زندگی‌ای زجرآور و دردناک و مرگ (در این زمان) را جز سعادت نمی‌دانم.

و ** «هیهات مِنَّا الذِّلَّةُ» ذلت از ما دور است،کنایه از این‌که تن به ذلت نمی‌دهیم.

آری شعارهای حسینی تماما طعم و بوی دغدغه سرنوشت بشریت و عزت و شرافت و ایستادگی در برابر ظلم دارد. و پیروان و عزاداران حسین(ع) در هر زمان و هرسرزمین برای زنده نگاه داشتن راه حسین(ع)، باید معطر به عطر حسینی باشند و الا...

13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است و این روز باید «روز جهانی مبارزه با یزید و یزیدیان» شود. ان‌شاءالله

مهدی فضائلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها