مجموعه «یاور و دوستان» روایتگر قهرمانانی است که در جنگلی زندگی می‌کنند و به رهبری شخصیتی به نام یاور به مقابله با ظلم و ستم حاکم ظالم می‌پردازند. آنها موفق می‌شوند نقشه‌های افراد حاکم را که شخصیت منفی داستان محسوب می‌شود، خنثی کنند. مجموعه انیمیشنی یاور و دوستان در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده و از بیست و دوم مهر هر شب ساعت 19 و 25 دقیقه از «شبکه پویا» پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۱۱۰
رونمایی از رابین‌هود ایرانی

حمیدرضا علیقلیان، کارگردان این مجموعه انیمیشنی در توضیح علت استفاده از تکنیک تولید سه‌بعدی می‌گوید: «ما تمام تلاش خود را کردیم که گرافیک زیبا و چشم‌نوازی را در تولید این انیمیشن داشته باشیم؛ چون معتقدیم باید انیمیشن از لحاظ بصری زیبا باشد تا بتواند کودکان را برای دیدن آن پای تلویزیون نگه دارد و پیام خود را به آنها برساند.»

در نگارش فیلمنامه این سریال از داستان‌های کوتاه، جذاب و پرتحرک استفاده شده تا پیام‌های اخلاقی و آموزنده را به بهترین شکل به کودکان انتقال دهد. نویسندگان این مجموعه حسین تفنگدار، سحر عصرآزاد، روشنک کاشانیان‌فرد و سحر نوری هستند. موسیقی این مجموعه توسط امیر بکان ساخته شده و زهره شکوفنده مدیر دوبلاژ آن بوده است.

مجموعه یاور و دوستان برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است. قهرمان داستان ایرانی است و تلاش شده فضایی ایرانی بر داستان‌ها و شخصیت‌های آن حاکم باشد که همین از نقاط مثبت این مجموعه به حساب می‌آید. در این مجموعه، یاور، سردسته دلاوران بوده و جز او شخصیت‌های دیگری هم حضور دارند، همچون یحیی که زورمند است، اما از هوشش کمتر استفاده می‌کند و دکتر که دانشمند گروه است و خیلی از مسائل با تدبیر او حل می‌شود.

همچنین خالو، پیرمرد روستایی و نوه‌اش هم از دیگر شخصیت‌های مثبت این مجموعه هستند که در حل مشکلات مختلف به کمک روستاییان می‌آیند تا نقشه‌های حاکم و وزیرش را خنثی کنند. در این میان شخصیت‌های حیوانی هم مثل اسب یاور، خر یحیی و پرنده جنگلی هم حضور دارند که فقط با خودشان گفت‌وگو‌هایی دارند که همین به بانمک شدن داستان برای مخاطب کودک و نوجوان کمک کرده است.

گفتنی است بعضی از وسایل صحنه هم با هم هیچ تناسبی ندارند. برای مثال یاور و دکتر که در زمره مخالفان حاکم هستند، تفنگ ولی سربازان حاکم فقط نیزه دارند یا این‌که در قسمتی حسنی با سگی بازی می‌کند که بولداگ است و به نظر نمی‌رسد این سگ ایرانی باشد. سربازان حاکم با قیافه‌های غریبی طراحی شده‌اند که کوچک‌ترین شباهتی با چهره و لباس‌ بقیه شخصیت‌ها ندارند یا این‌که در جایی یاور، یحیی را به خاطر خوردن دو کیکی که دیروز خریده بود، بازخواست می‌کند که کیک به نسبت زمانی که داستان در آن اتفاق می‌افتد، چندان همخوانی ندارد.

با این همه یاور و دوستان مجموعه انیمیشن خوبی است که امید است در آینده سری‌های تازه آن نیز به مرحله تولید برسد. (ضمیمه قاب کوچک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها