با صالح‌الصمد از رهبران سیاسی برجسته حوثی و مشاور رئیس‌جمهور

حوثی‌های یمن؛ از صعده تا صنعا

عضو دفتر سیاسی گروه انصار الله گفت: گروه انصارالله مهلتی برای تشکیل کابینه جدید یمن تعیین نکرده است.
کد خبر: ۷۳۴۰۲۰
انصارلله یمن ضرب الاجل را تکذیب کرد

علی القحوم در گفتگوی با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت: اینکه گفته می شود حوثی ها مهلتی ده روزه برای تشکیل دولت جدید به رئیس جمهور یمن داده اند صحت ندارد و مطالبی که برخی افراد حوثی در این باره گفته اند اظهار نظر رسمی و موضع گروه حوثی نبوده است.

وی افزود: یک همایش مشورتی صورت گرفته بود که در این همایش علما ، سیاستمداران و شخصیت های اجتماعی یمنی از همه استان های این کشور در آن شرکت داشتند. در این همایش بیانیه ای صادر شد اما در بیانیه مزبور که به صورت رسمی صادر شد هیچ چیزی که نشان دهنده تعیین وقت برای تشکیل دولت جدید باشد وجود ندارد.

درست است که یکی از سخنرانان این همایش مساله مهلت ده روزه را بیان کرده است اما این نظر شخصی وی بوده است و از این رو در بیانیه این همایش سخنی از تعیین مهلت برای رئیس جمهور به میان نیامده است بلکه در بیانیه بر اجرای توافق صلح و شراکت ملی و سرعت بخشی به تشکیل کابینه جدید تاکید شده است.

دیروز برخی رسانه ها از مهلت ده روزه رهبران حوثی های یمن به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور این کشور برای تشکیل دولت جدید خبر داده بودند که در غیر این صورت «شورای نجات ملی» جای آن را خواهد گرفت.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها