رحمت‌اله حافظی، مهم‌ترین عوامل خطرساز در تهران را برشمرد:

تهدید جدی برای تهرانی‌ها: ۶۳ هزار کشته در زلزله

به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، آتش‌سوزی شبکه‌های پیچیده لوله‌کشی گاز تهدیدی جدی برای شهروندان در زمان وقوع زلزله ۶ ریشتری به شمار می‌رود که پیش‌بینی ۶۳ هزار کشته در آن قطعی خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۳۸۸۸
تهدید جدی برای تهرانی‌ها: ۶۳ هزار کشته در زلزله

جام جم سرا به نقل از باشگاه خبرنگاران: رحمت‌اله حافظی گفت: با توجه به اینکه بحران همیشه تهران را تهدید می‌کند، مقاوم‌سازی‌های لازم باید در این راستا صورت پذیرد.
وی افزود: احداث ساخت‌وسازهای ناایمن در گذشته و بدون پیش‌بینی تهدیدات ژئوپولیتیکی شهر از مهم‌ترین عوامل خطرساز در زمان وقوع بحران در شهر است. ضمن اینکه در این راستا نباید بروز آسیب‌های جدی ناشی از بافت‌های فرسوده و مستهلک را فراموش کرد.

حافظی از انفجار و آتش‌سوزی شبکه‌های پیچیده لوله‌کشی گاز در شهر به عنوان تهدید جدی دیگر شهروندان در زمان وقوع بحران یاد کرد و اظهار داشت: انسداد ناشی از ریزش ساختمان‌های چندطبقه که بدون توجه به دسترسی‌ها در کوچه‌ای تنگ و تاریک ایجاد شده از مسائل دیگری است که مسئولان با برنامه‌ریزی‌های کار‌شناسی از هم‌اکنون باید به دنبال پیشگیری و ممانعت از عدم وقوع تلفات در زمان بحران ناشی از حوادث غیرمترقبه باشند، چرا که در صورت عدم توجه، پیش‌بینی ۶۳ هزار کشته ناشی از زلزله ۶ ریشتری در تهران قطعی خواهد بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کرد: اجرای تدابیر کار‌شناسی در مقاوم‌سازی ساخت‌وساز‌ها و جایگزینی انرژی منازل و شبکه‌ای گازرسانی با روش‌های نو و توجه بیشتر به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و خارج از ضوابط استاندارد باید مهم‌ترین مسائل مدنظر مسئولان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نیكو
United States
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
۰
۰
خوشا بحال مسئولان عزیز
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها