جام جم ورزشی: باشگاه بارسلونای اسپانیا بازیکن ساز ترین باشگاه فوتبال در تمام دنیاست. این را می توان از تعداد ستاره هایی که از آکادمی این باشگاه برخاسته اند فهمید.
کد خبر: ۷۳۳۰۸۴
بارسلونا، یکه تاز بازیکن سازی در دنیای فوتبال

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از دیلی میل انگلیس، بارسلونا هم اکنون 43 بازیکن تراز اول در سطح دنیا دارد که همه آنها از آکادمی خود باشگاه یعنی "لاماسیا" برخاسته اند. این آکادمی از سوی فیفا غیرقانونی اعلام شده است. به هر حال از این 43 بازیکن ،13 نفر هنوز در خود بارسلونا بازی می کنند و بقیه در دیگر تیم های درجه یک و معتبر اروپایی و اسپانیایی به میدان می روند. در رده دوم برترین باشگاه های بازیکن ساز منچستریونایتد قرار دارد. تیم محبوب انگلیسی هم اکنون 36 بازیکن تراز اول در فوتبال دارد. از این تعداد 12 بازیکن هم اکنون عضو منچستر یونایتد هستند و 24 بازیکن در تیم های دیگر بازی می کنند.

رئال مادرید در رده سوم است. 34 بازیکن محصول این باشگاه به طور پراکنده در تیم های دیگر بازیکن می کنند و تنها هشت نفرشان در رئال باقی مانده است.

لیون فرانسه با 33 بازیکن رده چهارمی است. این باشگاه فرانسوی که 33 بازیکن حرفه ای در اروپا دارد از این تعداد 15 تای آن را حفظ کرد و 18 تای دیگر را به تیم های دیگر واگذار نموده است.

پاری سن ژرمن رده پنجمی هم دیگر باشگاه فرانسوی است که اکنون تعداد زیادی بازیکن تراز اول به فوتبال دنیا معرفی کرده است. 27 بازیکن محصول باشگاه پاریسی موفق شدند خود را به سطح اول فوتبال اروپا کنند که البته این تیم متمول پاریسی سهم کمتری از استعدادهای خود دارد چرا که تنها 5 بازیکن از این تعداد در خود باشگاه بازی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها