تولید دستگاه نوار عصب‌و‌عضله با دانش فنی ایرانی

دانش بومی در خدمت سنجش سلامت اعصاب و عضلات

این بار نگاهی می اندازیم به تکنولوژی های جدید در مورد سیستم عصبی که باعث بهبود عملکرد مغز می شوند. به عنوان نمونه باعث بهبود بیماری های حرکتی و عدم تعادل می گردند. بعضی از پزشکان حتی توانسته اند با روش های جدید افسردگی را تا حدودی درمان کنند.
کد خبر: ۷۳۲۵۳۴
آیا مغز نوادگان ما بهتر از ما کار خواهد کرد؟

جام جم کلیک: این بار نگاهی می اندازیم به تکنولوژی های جدید در مورد سیستم عصبی که باعث بهبود عملکرد مغز می شوند. به عنوان نمونه باعث بهبود بیماری های حرکتی و عدم تعادل می گردند. بعضی از پزشکان حتی توانسته اند با روش های جدید افسردگی را تا حدودی درمان کنند.

آیا تکنولوژی های جدید قادر خواهند بود که بیماری های مغزی بنیادی یا عدم تمرکز را درمان کنند یا خیر؟

تحقیقات بسیاری درحال انجام است که بعضی از آنها عبارتند از:

اولین مورد، امپلنت های سیستم عصبی است که تا به امروز 100000 مورد آن روی بدن افراد کار گذاشته شده است. به عنوان نمونه برای درمان علائم بیماری پارکینسون که باعث لرزش اندام ها به طور ناخودآگاه می شود از ایمپلنت های کاشتی در بدن انسان استفاده شده است که بصورت فرمان های خاصی به مغز انسان منتقل می شود. این روش موفقیت آمیز بوده است.

تکنولوژی بعدی مربوط به تجهیزی است که حتی نیاز به عمل جراحی نیز ندارد و با ارسال جریان به مغز باعث افزایش حافظه انسان می گردد اما این روش بر روی اعمال ناخودآگاه مانند نویسندگی عملکرد ضعیف تری دارد.

و آخرین تکنولوژی که شاید شما را غافل گیر کند تجهیزی است که قادر است در هنگامی که شما احتیاج دارید، به طور موقت باعث افزایش تمرکز و حافظه شما شود و با خاموش کردن آن به حالت اولیه تان برگردید. این تجهیز بدین صورت است که باعث تحریک و افزایش ترشح هورمون های عصبی می شود.

بدین ترتیب دیگر برای امتحانات پایان فصل مشکلی نخواهید داشت چرا که فقط کافی است سری به یک متخصص مغز و اعصاب بزنید. همین!!!!

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
برچسب ها: مغز عصب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها