دو دختر نوزده ساله که با تعارف نوشیدنی‌های مسموم به رانندگان، خودروهای مدل بالای آنها را در محله‌های شهر مشهد به سرقت می‌بردند، از سوی پلیس آگاهی دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۳۲۴۷۶
سرقت خودروهای مدل بالا از سوی 2 دخترجوان

به گزارش جام‌جم، دو هفته پیش مردی با خودروی سانتافا به خانه‌اش در یکی از محله‌های شهر مشهد بازمی‌گشت که دختر نوزده ساله‌ای از او خواست توقف کند. راننده به گمان این که وی به کمک نیاز دارد، در حاشیه خیابان متوقف و پیاده شد.

دختر جوان با التماس از مرد خواست مادرش را که بد حال است به بیمارستان برساند. راننده با مشاهده وضع نگران این دختر، او را سوار خودرو کرد در میانه راه دختر جوان به او آبمیوه‌ای تعارف کرد و راننده پس از نوشیدن آن سرش گیج رفت و خودرو را بسختی در حاشیه خیابان متوقف کرد.

او وقتی به هوش آمد در میان شمشادهای خیابان افتاده بود و خبری از خودروی مدل بالایش هم نبود.

مردجوان با اطمینان از این که دختر مسافر دست به این سرقت زده است، با حضور در پلیس آگاهی مشخصات وی را به پلیس اعلام و از او شکایت کرد.

ماموران با چهره‌نگاری دختر سارق، مشخصات او و خودروی سرقتی را در اختیار گشت‌های انتظامی قرار دادند تا به محض مشاهده خودرو، آن را با سرنشین متوقف کنند.

جستجو‌ها ادامه داشت تا این‌که راننده دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از دختر جوانی به اتهام بی‌هوش کردن وی و سرقت خودرویش خبر داد. با تحقیق از شاکی معلوم شد وی نیز پس از نوشیدن آبمیوه مسموم گرفتار شده است.

بررسی نشان داد چهره‌نگاری این دو دختر سارق که به شیوه‌ای مشابه دست به دزدی زده‌اند با هم مطابقت ندارد و به احتمال قوی آنها با یکدیگر همدست هستند.

ماموران محل‌های ارتکاب جرم را به‌طور نامحسوس زیرنظر گرفتند تا این‌که روز یکشنبه گزارشی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد، دختر جوانی در صدد بی‌هوش کردن راننده و سرقت خودروی وی بوده که در اجرای نقشه‌اش ناکام مانده و با کتک زدن راننده، از خودرو پیاده شده و گریخته است.

ماموران با اعزام به محل حادثه به تحقیق از شاکی پرداختند که مشخص شد وقتی دختر جوان به‌عنوان مسافر سوار خودرویش شده و به او آبمیوه داده، متوجه نقشه‌اش شده و قصد داشته موضوع را به پلیس اطلاع دهد که دختر مسافر با کیفی دستی‌اش، او را کتک زده و فرار کرده است.

با ثبت اظهارات وی، ماموران به بررسی اطراف پرداختند که مشخص شد مغازه‌ای در آن حوالی مجهز به دوربین مداربسته است که فیلم آن بازبینی شد و تصویر سارق فراری به‌دست آمد و با مقایسه آن با دو تصویر رایانه‌ای مشخص شد او یکی از همان دو متهم فراری است. در این مرحله دختر سارق تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت و ساعاتی بعد خانه‌اش در یکی از محله‌های شهر شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ گفت: من و دوستم که او نیز نوزده ساله است، مدتی پیش با مرد جوانی آشنا شدیم. او به ما آموزش دزدی خودروهای مدل بالا را می‌داد. ابتدا با انگیزه تفریح و خوشگذرانی این کار را می‌کردیم اما وقتی او در ازای سرقت‌ها مبلغی پول به ما می‌داد، با او همراه شدیم. این مرد خودروهای سرقتی را از ما تحویل می‌گرفت و بعد آنها را می‌فروخت یا اوراقشان می‌کرد.

سرهنگ حسین بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: با اعتراف متهم، دو همدست وی نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و هر دوی آنها نیز دستگیر شدند. این دو متهم نیز با انتقال به پلیس آگاهی به جرایمشان اعتراف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها