نگاهی به اتفاقات آخرین کنفرانس اپل در سال ۲۰۱۴

قرار ویژه اپل

طبق قرار قبلی کنفرانس Apple Special Event بیست و سوم مهر ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار شد تا یک‌بار دیگر این شرکت با رونمایی از محصولات جدیدش، نظر طرفداران دنیای دیجیتال را به خود جلب کند.
کد خبر: ۷۳۱۸۵۶
قرار ویژه اپل
طبق قرار قبلی کنفرانس Apple Special Event بیست و سوم مهر ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار شد تا یک‌بار دیگر این شرکت با رونمایی از محصولات جدیدش، نظر طرفداران دنیای دیجیتال را به خود جلب کند.
هنوز مدت زیادی از آخرین کنفرانس اپل و رونمایی از دو آ‌یفون نـــگذشته است، اما انگار شرکت اپل کارهای ناتمامی برای سال ۲۰۱۴ دارد که کنفرانس Apple Special Event دقیقا یکی از همان کارهاست. در این کنفرانس مانند چند سال اخیر تیم ‌کوک، مدیرعامل این شرکت روی صحنه آمد و برنامه را شروع کرد. با توجه به شایعات موجود بیشتر کارشناسان و کاربران انتظار رونمایی از آیپد جدید را داشتند، امــا اپل برای این قرار ویژه‌برنامه‌های بیشتری داشت و کار را به معرفی دو محصول خلاصه نکرد تا بیست و سوم مهر به روزی شلوغ برای این شرکت و طرفدارانش تبدیل شود.

آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳

تیم کوک صحبت درباره آیپد جدید را این‌گونه آغاز کرد: «وقتی شما بهترین تبلت دنیا را ساخته‌ای دیگر چه کاری می‌توانید برای بهتر شدن آن انجام دهید؟ بهتر است کمی آن را نازک‌تر کنید.» این بزرگ‌ترین تغییری است که آیپد‌ ایر۲ کرده است تا به نازک‌ترین تبلت دنیا تبدیل شود. در کنار اینها باید به دوربین قوی‌تر، پردازنده‌ای باهوش‌تر و البته حسگر اثر انگشت نیز اشاره کرد. این محصول جدید حتی از یک مداد نیز نازک‌تر است و فقط 6/1 میلی‌متر ضخامت دارد. پردازنده‌ این دستگاه از A8 به A8x ارتقا پیدا کرده و نسبت به نسل قبلی گرافیک قوی‌تری دارد و با توجه به کم شدن حجم باتری توانسته باتری آ‌یپد‌ ایر ۲ را همان ده ساعت نگه دارد. دوربین این دستگاه بشدت ارتقا پیدا کرده و توانسته خود را به آیفون‌ها برساند.

دوربین هشت مگاپیکسلی iSight تجربه عکاسی بسیار متفاوتی را به کاربران آیپد می‌دهد و کاملا با آیفون ۶ برابری می‌کند. با توجه به این‌که در آیپد خبری از فلش برای عکاسی نیست، عکس‌ها ۸۰ درصد روشن‌تر شده‌اند که این قابلیت، عکاسی در شب را بسیار راحت‌تر می‌کند. تغییر دیگر مربوط به سرعت اتصال به وای ـ ‌فای این دستگاه است که نسبت به نسل قبلی 2/8 برابر سریع‌تر شده و تجربه وبگردی را بسیار لذت‌بخش می‌کند. قیمت این دستگاه از حدود 5/1 میلیون تومان برای مدل وای ـ ‌فای ۱۶ گیگابایتی آغاز می‌شود.

برادر کوچک‌تر نیز که با توجه به پشتیبانی‌های ابتدایی توانسته محبوبیت خوبی دست ‌و ‌پا کند، با سومین نسخه خودش بخش دیگری از کنفرانس اپل را به خود اختصاص داده بود. آیپد‌مینی ۳ هم مانند دیگر گجت‌های اپل به قابلیت حسگر اثر انگشت مجهز شد تا سرویس‌هایی مانند اپل‌پی برای آن هم قابل استفاده باشد. وضوح تصویر این دستگاه 2048 در 1536 پیکسل است و ده ساعت شارژ نگه می‌دارد و یک تراشه A7 وظیفه پردازش آن را به‌عهده دارد. دوربین این دستگاه نیز پیشرفت کرده و به یک دوربین پنج مگاپیکسلی iSight مجهز شده است. این تبلت در تمام مدل‌ها حدود 300 هزار تومان از مشابه بزرگ‌ترش ارزان‌تر است.

آی مک جدید

شاید به نظر بیشتر افراد آیپد‌ایر۲، آی‌واچ یا حتی یوسمیت مهم‌ترین اتفاق کنفرانس اپل باشد، اما باید بدانید ستاره درخشان این مراسم چیزی نبود جز آی‌مک جدید اپل. این محصول که آخرین بخش از کنفرانس را به خود اختصاص داده بود با صفحه‌ نمایش رتینا ۲۷ اینچی 5K و رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل بهترین کیفیت نمایشگر را در بین تمام رایانه‌های جهان دارد. آی‌مک جدید در دو مدل Core i7 و Core i5 عرضه می‌شود و هشت گیگابایت رم دارد که قدرت پردازشی بسیار قوی‌ به این دستگاه می‌دهد. اپل برای هارد این دستگاه از ویژگی جدیدی با نام فیوژن درایو استفاده کرده است که یک ترابایت حجم دارد و با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال می‌دهد. وظیفه سنگین پردازش گرافیکی این دستگاه را یک کارت گرافیک AMD Radeon R9 از سری 8000 این شرکت به عهده دارد که برای برنامه‌های چندبعدی و حتی بازی‌ها قدرت پردازش گرافیکی بسیار بالایی دارد. این دستگاه با قیمت تقریبی 5/7 میلیون تومانی از ‌اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در کنار این محصول، اپل از مک‌مینی جدید نیز رونمایی کرد که از سال ۲۰۱۲ تاکنون خبری از آن نبود. این رایانه کوچک که قیمت حدود 5/1 میلیون تومانی دارد از پردازنده نسل جدید اینتل یعنی Haswell و کارت گرافیک HD5000 این شرکت بهره می‌برد که دستگاه را بسیار قدرتمند کرده است تا کنفرانس اپل را به یکی از پربارترین‌ها روز‌های این شرکت تبدیل کند.

یوسمیت: مک او. اس جدید

بدون شک سیستم‌عامل جدید مک بیشترین تغییرات را نسبت به چند سال اخیر تجربه کرده است. یوسمیت یا همان مک او. اس ۱۱ که مدت‌هاست با ویژگی‌های شگفت‌انگیز و تغییر ظاهـــــرش کاربران را چشم انتظار خود نگه داشته‌ است، سرانجام در کنفرانس Apple Special Event به مرحله عرضه رسید تا کاربران بتوانند همزمان با اجرای مراسم، آن را به‌روزرسانی کنند. مک او.‌اس ۱۱ بیشتر از هر چیزی اکوسیستم اپل را تکمیل کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد به صورت کاملا بهینه کارهای خود را روی دستگاه‌های مختلف اپل، مانند آیپد، آیفون و مک دنبال کنند. مدیریت تماس‌ها و پیام‌ها در این سیستم‌عامل امکان‌پذیر است، همچنین شما علاوه بر تصاویر و ویدئوهای خود می‌توانید به تمام اسناد و فایل‌های کاریتان به صورت همزمان دسترسی داشته باشید.

در او.‌اس.‌ایکس جدید مرورگر سافاری بیشترین تغییرات را داشته و توانسته شش برابر سریع‌تر از تمام مرورگرها باشد. به‌روزرسانی دیگر در سیستم‌عامل مک به بسته آی‌اورک تعلق دارد. این بسته نرم‌افزاری که با آفیس مایکروسافت برابری می‌کند شامل سه نرم‌افزار پیجز، نامبرز و کی‌نوت است که هر کدام قوی‌تر از نسل‌های قبلی خود شده‌ و بیشترین هماهنگی را با سرویس ابری اپل پیدا کرده‌اند. اپل سرویس جستجو یا همان اسپات‌لایت را نیز در یوسمیت دستخوش تغییر کرده و تا حد زیادی عملکرد آن را بهبود بخشیده است. این سیستم‌عامل مانند سه نسخه قبلی خود کاملا رایگان بوده و قرار است از این به بعد برای هماهنگی بهتر با آی.‌او.اس این دو سیستم‌عامل به صورت همزمان به‌روزرسانی شوند.

آی. او. اس 8.1

شاید بیشتر کاربران مک انتظار عرضه سیستم‌عامل جدید اپل را در سال ۲۰۱۴ می‌کشیدند، اما حتی خوشبین‌ترین کاربران آیفون هم تصور نمی‌کردند به همین زودی آی.‌او.‌اس 8.1 به‌روزرسانی شود. آخرین سیستم‌عامل آی.‌او.‌اس یعنی آی‌.او.اس 8 با وجود تمام ویژگی‌هایش، انتقادهایی را نیز به همراه داشت. به نظر می‌رسد برای مدیران اپل بی‌نقص بودن کارشان و همچنین رضایت کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است، از همین رو اپل خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به‌روزرسانی 8.1 را برای سیستم‌عاملش عرضه کرد. مهم‌ترین اتفاق در آی.‌او.‌اس 8.1 فعال شدن سرویس پرداخت اپل یا همان apple pay است که پیش از این در کنفرانس قبلی معرفی شده بود.

همچنین بخش عمده‌ای از تغییرات آی‌.او.‌اس به هماهنگ‌سازی با سیستم‌عامل یوسمیت مربوط می‌شود تا کاربران بتوانند همزمان از این دو سیستم‌عامل به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. در قسمتی دیگر از این تغییرات اپل قابلیت camera roll را که پیش از این از نسخه هشتم حذف کرده بود در این به‌روزرسانی بازگرداند. در کنار این قابلیت icloud photo library به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های خود را در فضایی مطمئن ذخیره کنند و همچنین در دیگر دستگاهایشان به آن دسترسی داشته باشند. اپل یک فضای پنج گیگابایتی رایگان را برای این سرویس اختصاص داده است. امکان به‌روزرسانی این سیستم‌عامل اکنون در اختیار کاربران قرار دارد.

در حاشیه معرفی این سیستم‌عامل اپل از دو اپلکیشن برای ویرایش ویدئو و عکس رونمایی کرد که در ساخت آنها شراکت داشته و جزو بهترین‌های بازار هستند. اپلیکیشن replay که در نسخه‌های قبلی باید برای آن پول پرداخت می‌کردید، این بار به صورت رایگان وظیفه ویرایش ویدئو‌های شما را به عهده دارد و Oryx نیز برای اولین بار به محصولات اپل پا گذاشته و یک ویرایشگر حرفه‌ای عکس است.

اپل واچ

بالاخره نوبت به رونمایی از هنداونه سر بسته اپل رسید تا مشخص شود هیجان‌انگیزترین محصول این روزهای این شرکت چه ویژگی‌هایی دارد. به نظر می‌رسد ساعت هوشمند اپل به آن درجه از کیفیت و کاربری رسیده است که شرکت اپل برای عرضه آن کوچک‌ترین تردیدی نداشته باشد، زیرا تمام کسانی که برای رونمایی از محصولات روی صحنه می‌آمدند یک اپل‌واچ به دست داشتند و برای کنترل پرده نمایش پشت‌سر، دیگر خبری از آن ریموت کنترل‌های همیشگی نبود و همه چیز با ساعت هوشمند کنترل می‌شد. این دستگاه در کنار قابلیت‌هایی مانند مکالمه، پخش موزیک، عکاسی و البته ساعت ویژگی‌های دیگر مانند واکی‌تاکی بین اپل‌واچ‌های دیگر، سرویس سلامت، سرویس پرداخت، دستیار صوتی سیری و همچنین بیشتر از دو میلیون حالت نمایش متفاوت دارد.

سیستم پیام‌رسان این دستگاه بسیار متنوع است و علاوه بر آی‌مسیج از سرویس اختصاصی تصویری خود نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید به‌راحتی به تقویم‌تان دسترسی پیدا کرده و برنامه‌های روزانه خود را بررسی کنید. با وجود کوچک بودن صفحه‌ نمایش، این دستگاه به نقشه نیز مجهز است. پیگیری اخبار آب‌ و ‌هوا و همچنین اتصال به سرویس‌های اپل تی‌وی‌ و آی‌تیونز از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند است. پردازنده این دستگاه یک تراشه اختصاصی با نام S1 است که به دو هسته پردازش مجهز است. هنوز زمان دقیق عرضه و قیمت این دستگاه مشخص نشده و به گفته اپل SDK اپل‌واچ از ماه آینده در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند برای این محصول اپلیکیشن‌هایشان را طــراحــی کنند.

مائده گیوه‌چین
ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها