آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پیامی به ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی خواستار جلوگیری از اجرای حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر شد و با تاکید بر این‌که فتنه، کیان امت اسلامی را نشانه گرفته است، گفت: جلوگیری از اجرای این حکم باعث یاس تفرقه‌افکنان و تقویت وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام می‌شود.
کد خبر: ۷۳۱۶۰۶
پیام هاشمی به پادشاه عربستان درباره حکم اعدام شیخ نمر

به گزارش ایرنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام با تاکید بر حساس بودن شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام آورده است: تفکر وحدت و تحکیم فرق اسلامی، مسلمانان را از این شرایط نجات می‌دهد.

هاشمی‌رفسنجانی خطاب به ملک عبدالله با یادآوری جایگاه روحیه تسامح در اسلام و تأثیر محبت در پیوند قلوب تأکید کرد: مسلمانان اتخاذ چنین تصمیمی را از جناب عالی انتظار دارند.

آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر یک مجتهد شیعه و فعال حقوق‌بشر عربستانی است که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد.

دادگاه جنایی این کشور در پانزدهم اکتبر 2014 وی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم کرده است. تاکنون گروه‌های مختلف شیعه از سراسر جهان خواستار جلوگیری از اعدام این روحانی شیعه و فعال حقوق بشری شده‌اند.

ادامه حضور برنز در مذاکره با ایران با وجود بازنشستگی

بی.بی.سی اعلام کرد: ویلیام برنز، قائم‌مقام وزیر امور خارجه آمریکا که از دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش در مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران شرکت دارد روز جمعه رسما بازنشسته شد، اما با درخواست اوباما همچنان در مذاکره با ایران شرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا، برنز پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد در سال 2013 میلادی بازنشسته شود، اما باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته بود که تا نوامبر امسال (آذر) در سمتش باقی بماند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه رسما تائید کرد که بیست و چهارم اکتبر (دوم آذر) آخرین روز کاری برنز در مقام معاون وزیر بود.

روایت آسانژ از نقش گوگل در حوادث پس از انتخابات ایران

بنیانگذار ویکی‌لیکس در یادداشتی که در هفته‌نامه «نیوزویک» به چاپ رسید به نقش گوگل در ناآرامی‌های پس از انتخابات 88 ایران اشاره کرد و گفت گوگل کارهایی را می‌تواند انجام دهد که «سیا» قادر به انجام آن نیست.

به گزارش فارس، جولیان آسانژ که بسیاری از اسناد محرمانه دولت آمریکا را فاش کرد در بخشی از این یادداشت به اقدامات گوگل در تحولات جهان اشاره کرد و نوشت، جرد کوهن که ‌اکنون مدیر بخش ایده‌های گوگل است در سال 2010 از وزارت خارجه آمریکا به گوگل رفت.

وی پیش از آن یکی از مشاوران ارشد کاندولیزا رایس و هیلاری کلینتون وزرای خارجه پیشین آمریکا بود.

او در آن زمان خود را کارشناس امور مربوط به «تروریسم، افراط‌گرایی، اثرات فناوری‌های ارتباطی قرن 21 با سیاستمداری و همچنین ایران» معرفی کرده بود.

به گفته آسانژ دوستی صمیمی کوهن با گوگل در همان سال آغاز شد که با اریک اشمیت مدیر عامل گوگل درباره خرابه‌های پس از اشغال بغداد تحقیق انجام داد. فعالیت‌های وی در آنجا نهایتا به شکل‌گیری بخش «ایده‌های گوگل» منجر شد.

آسانژ ادامه داد، کوهن چند ماه قبل از آن‌که با من دیدار کند، در صدد بود که سفری به مرز ایران در آذربایجان داشته باشد، تا با جامعه ایرانیانی که در نزدیکی مرز هستند به عنوان بخشی از پروژه‌ای کار کند که تحت عنوان «جوامع سرکوبگر» بود.

بنیانگذار ویکی‌لیکس به نقش کوهن اشاره کرد و نوشت که کوهن کسی است که وقتی هنوز در وزارت خارجه آمریکا بود، در سال 2009 به جک دورسی، مدیر اجرایی توییتر ایمیل زد و از او خواست تا تعمیرات سایت را که برای آن زمان برنامه‌ریزی شده بود، برای کمک به اعتراضات در ایران به تعویق بیندازد.

افخم: رژیم صهیونیستی از تضعیف جامعه مصر نفع می‌برد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی روز جمعه در شمال سینا در مصر، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از تضعیف و ناامن‌سازی جامعه مصر نفع می‌برد.

براساس اعلام مقام‌های امنیتی مصر، روز جمعه یک مهاجم انتحاری خودروی بمب‌گذاری شده خود را در یک پاسگاه ایست و بازرسی ارتش در شبه‌جزیره سینا در نزدیکی مرزهای نوار غزه و فلسطین اشغالی منفجر کرد که بر اثر آن 17 نظامی کشته و 21 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش وزارت امور خارجه، مرضیه افخم با خانواده‌های جان‌باختگان و مجروحان این حادثه اعلام همدردی کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است ملت مبارز مصر و رهبران این کشور ضمن حفظ وحدت ملی و انقلابی خود، مانع اقدامات رژیم صهیونیستی در فتنه‌انگیزی میان آحاد مردم مصر شوند.

توطئه تل‌آویو برای تقسیم مسجدالاقصی

شیخ محمد حسین، مفتی اعظم بیت‌المقدس درباره احتمال تصویب طرحی در کنست اسرائیل برای تقسیم مجموعه مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان هشدار داد. او تاکید کرد هر گونه تقسیمی در این مسجد می‌تواند به جنگ منجر شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، شیخ محمد حسین گفت: کاملا روشن و واضح است دشمن اسرائیلی می‌خواهد مانع شود فلسطینیان آزادانه وارد مسجد الاقصی شوند و نماز بخوانند. این اقدامی تجاوزکارانه برای تصرف مسجدالاقصی است که ناقض همه مقررات بین‌المللی و نقض آزادی مذهب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها