وزیر کشور با بیان اینکه رییس جمهوری هفته پیش دستور پیگیری موضوع اسیدپاشی در شهر اصفهان را صادر کرد، گفت: به جد دنبال حادثه اسیدپاشی هستیم چرا که این موضوع نباید موجب نگرانی مردم شود.
کد خبر: ۷۳۱۵۶۷
مردم نگران نباشند، به جد دنبال عاملان حادثه اسیدپاشی هستیم

عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در حاشیه همایش افق رسانه در جمع خبرنگاران درباره حادثه اسیدپاشی در اصفهان افزود: به این منظور، هم شورای امنیت کشور و هم شورای تأمین استان اصفهان تشکیل جلسه دادند و قرار شد که این موضوع با نیروهای استان از بعد تخصصی و فنی و از بعد امکانات پشتیبانی سریع تر پیش برود.

وزیر کشور تصریح کرد: با استقرار نیروها در نقاط مختلف اصفهان و پیگیری موضوع در مراحل اولیه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات تعدادی از مظنونان را به موقع بازداشت کردند و بازرسی و تحقیقات لازم از آنها انجام گرفت.

رحمانی فضلی گفت: در نهایت، شواهد و ادله کافی برای متهم کردن این افراد در دسترس نبود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بطور جدی دنبال حادثه اسیدپاشی هستیم و این موضوع نباید موجب نگرانی مردم شود، خاطرنشان کرد: اگر مساله اسیدپاشی را در روزنامه ها و صفحات حوادث در ماه های مختلف مطالعه و بررسی کنید، متأسفانه این کار به عنوان یک بزه و جرم همواره بوده و بیشتر هم جنبه شخصی و انتقام جویی داشته و بیشتر شخص اسیدپاش قصد صدمه رساندن داشته است تا قتل.

رحمانی فضلی به جنگ روانی رسانه های بیگانه در مورد اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: رسانه های بیگانه این مساله را به ناروا و در یک جنگ روانی بزرگنمایی کرده اند. البته از نظر ما، اگر حتی یک نفر هم دچار این آسیب بشود واقعاً دردناک است و ما نمی پذیریم فرزندانمان در کشور دچار این گونه بزه ها بشوند.

وزیر کشور افزود: متاسفانه، در روابط اجتماعی گاه موضوعاتی مطرح می شود که این اقدامات نابخردانه و جاهلانه واقعاً با جنبه های روانی اتفاق می افتد.

رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل جلسه شورای امنیت کشور در این باره اظهار داشت: در این جلسه قرار شد نیروها بیشتر تقویت شوند و امیدواریم بتوانیم این مسئله را بموقع حل کنیم.

وی افزود: به مردم خوب و عزیزمان هم یادآوری می کنم که هر کدام از مشکلات و مباحثی را که در حوزه اجتماعی به عنوان بزهکاری، جرم و خطا اتفاق می افتد، می شود به وسیله فضای مجازی و رسانه های معاند بزرگنمایی کرد و این اتهامات را وارد ساخت.

وزیر کشور گفت: اگر مردم در مورد شایعاتی که در چند روز اخیر به وسیله وایبر، واتس آپ و ماهواره ها در مورد اسید پاشی در تهران، تبریز یا اصفهان شده است، دقت کنند می ببینند که همه آن ها بی پایه و اساس بوده است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: با توجه به ضعف مستندات در منطقه ای که آن اتفاقات (اسیدپاشی) رخ داده و امکانات فنی مثل دوربین نیز در آنجا وجود نداشت، با اطلاعات افراد مورد هجمه واقع شده چهره نگاری از متهمان انجام شده است و به شدت پیگیر هستیم تا ان شاءالله با این قضیه برخورد جدی کنیم.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه هم در این زمینه اعلام نظر کرده است و دادستان و معاون اول قوه بر اشد مجازات با عاملان این حادثه تاکید کرده اند، گفت: معتقدم باید به شدت با این موضوع برخورد شود چون احساس امنیت عمومی را به هم زده است.

وزیر کشور افزود: با این حال، متهم کردن برخی افراد یا قشرها با گمانه زنی ها یا حدس هایی که بدون مسئولیت و بدون تعهد، از سوی برخی رسانه ها در خارج از کشور تبلیغ می شود، نباید در داخل کشور جایی داشته باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما هیچ وقت به آنها اعتماد نداشته ایم، آنها هم هیچ وقت برای ما دلسوز نبوده اند یعنی هیچ کسی از پدر خانواده دلسوزتر نیست. دولت به عنوان پدر خانواده است و مسوولیت کار را بر عهده دارد.

وی گفت: نیروی انتظامی به عنوان یاور مردم و قوه قضاییه به عنوان پدر جامعه، همه در حوزه خودشان فعالند و واقعاً از این موضوع به شدت ناراحتند.

وزیر کشور تصریح کرد: ما ضمن اینکه واقعاً برای عزیزانی که در این حادثه خسارت دیدند ناراحتیم و آرزوی سلامت و شفای عاجل از خداوند متعال برایشان داریم و هر وظیفه ای که دولت در قبال آنها داشته باشد را انجام می دهد، اما همه باید در یک بستر آرام و شرایط مناسبی باشیم تا به نیروهای عمل کننده، فشارهای بیش از این وارد نشود که کارشان را انجام می دهند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها