معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا کشور گفت: دریای عمان مطمئن‌ترین گزینه برای انتقال آب به خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۷۳۰۰۷۳
دریای عمان بهترین گزینه برای انتقال آب به خراسان جنوبی است

رحیم میدانی صبح امروز در بازدید تصفیه خانه آب شرب بیرجند، اظهارکرد: انتقال 250 متر مکعب آب از دریای عمان به خراسان جنوبی با هزینه هرمترمکعب 15 هزار تومان، دارای توجیه اقتصادی است.

وی با اشاره به پیشرفت بالای عملیات احداث تصفیه خانه آب شرب بیرجند، افزود: منابع مالی لازم در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته و پس از اطمینان از کامل بودن فرآیند در این تصفیه خانه مجوز های لازم برای بهره برداری از این تاسیسات صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: با اتمام مراحل پایانی تصفیه خانه آب شرب بیرجندو خطوط انتقال آن بزودی و با حضور وزیر نیرو این تصفیه خانه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر نیرو درامورآب با اشاره به موضوع انتقال آب به استان های کم آب، مثل خراسان جنوبی اظهار کرد: این پروژه ها از اهداف بلند مدتی که برای استان تعریف می شود، تبعیت می‌کند.

میدانی با اشاره به اینکه منابع آب محدود در منطقه نمی تواند پاسخ گوی نیازهای استان باشد، گفت: در طرح آمایش سرزمین باید مشخص شود که دولت چه برنامه هایی برای توسعه استان خراسان جنوبی داردو وزارت نیرو برنامه ریزی لازم برای تأمین آب این استان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: باید به منابع آبی مطمئن همچون انتقال آب از دریای عمان متکی شویم که در صورت اجرایی شدن، برای توسعه معادن و مصارف صنعت و شرب خراسان جنوبی پاسخگو است. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها