رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گنبد آهنین و شرارت‌های وحشیانه سربازان صهیونیستی نتوانست امنیت را به مردم اسرائیل برگرداند.
کد خبر: ۷۲۹۸۱۲

به گزارش مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار رمضان عبدالله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، پیروزی مردم غزه بر ارتش کاملاً مسلح اسرائیل را تحقق وعده خداوندی در نصرت به مجاهدان فی‌سبیل‌الله دانست و گفت: پیروزی‌های اخیر با تمام پیروزی‌های دیگر در لبنان و فلسطین تفاوت دارد.

وی با تمجید از مقابله‌های نیروهای مقاومت و هدف قرار دادن همه نقاط اسرائیل، گفت: نا امنی، چنان دولت و کشور غاصب اسرائیل را فراگرفته بود که بسیاری از مردم آن در طول جنگ در زیرزمین‌ها و پناهگاه‌ها زندگی می‌کردند.

ادعای آمانو درباره پیشرفت آهسته در همکاری با ایران

رویترز به نقل از مدیر کل آژانس انرژی اتمی مدعی «پیشرفت آهسته» همکاری‌ها با ایران شده است. به گزارش فارس، این خبرگزاری به نقل از آمانو نوشته که روند بررسی ابعاد مشکوک برنامه هسته‌ای ایران «کند» است و مدعی شده تهران هنوز همه اقدامات شفاف‌ساز را که طبق توافق قرار بود تا آخر ماه آگوست انجام دهد، انجام نداده است.

چرا محمد هاشمی از کارگزاران جدا شد؟

خروج محمدهاشمی از حزب کارگزاران طی روزهای اخیر واکنش‌هایی را در محافل سیاسی و رسانه‌ای به دنبال داشته است. دیروز روزنامه اصلاح‌طلب شرق در گفت‌وگو با این فعال سیاسی، درباره چرایی خروج وی از حزب کارگزاران پرسیده که محمد هاشمی پاسخ داده است: من نمی‌خواهم در تشکیلاتی کار کنم که به‌عنوان مثال می‌گویم‌ ـ چون در مثل مناقشه نیست ـ سرنوشت حزب «مشارکت» را پیدا کند. به گزارش مشرق، او گفته که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در جریان خروج وی از کارگزاران نبوده است.

صالحی: روس‌ها بدقول نیستند

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی از انعقاد قرارداد ساخت دو نیروگاه هسته‌ای با مشارکت روسیه در آینده نزدیک خبرداد و گفت: ‌روس‌ها شریک بدقولی نیستند و قرارداد با آنها به مرحله نهایی رسیده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او یادآور شد:‌ این دو نیروگاه که برای ساخت آن با روس‌ها در حال مذاکره هستیم نیروگاه هزار مگاواتی است. ساخت یک نیروگاه، امسال کلید می‌خورد و عملیات اجرایی نیروگاه بعدی پس از دو سال آغاز خواهد شد.

نامه مولوی عبدالحمید به شاه عربستان

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان طی نامه‌ای به ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی خواستار لغو حکم صادره علیه «شیخ نمر باقر النمر» یکی از علمای شیعه در عربستان شد. به گزارش مهر، او در این نامه با اشاره به اوضاع بحرانی جهان اسلام، «وحدت» و «اخوت» را از نیازهای اساسی امت اسلامی دانست و «تعامل» و «حکمت و دوراندیشی» را از راه‌های رسیدن به این دو مهم عنوان کرد.

نشریه 9 دی تذکر گرفت

هیات نظارت بر مطبوعات به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات به نشریه 9دی تذکر داد. در بند 8 ماده 6 قانون مطـــبوعات آمده است: افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، گرچه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد، ممنوع است. به گزارش ایرنا، در این جلسه، هیات نظارت بر مطبوعات با فعالیت 25 نشریه و پایگاه اطلاع رسانی موافقت کرد و در ادامه این جلسه تقاضای تغییر وضع و تغییر صاحب امتیازی 29 نشریه مورد رسیدگی قرار گرفت.

تعامل قوا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

مجید انصاری، معاون رئیس‌جمهور در امور پارلمانی با اشاره به همکاری و همراهی خوب دولت و قوه قضاییه به میزان گفت: قوه قضاییه کمک های فراوانی به دولت بویژه در برخورد با مفاسد اقتصادی و دیگر زمینه‌ها کرده است.

وی یادآور شد: هرچه این تعامل بیشتر شود، نتیجه آن را در پیشرفت کشور و راضی بودن مردم مشاهده خواهیم کرد.

دیدار موحدی‌کرمانی، یزدی و مصباح بعد از عاشورا

حسین جلالی، مسئول دفتر آیت‌الله مصباح از دیدار آقایان مصباح، موحدی‌کرمانی و یزدی بعد از عاشورا در مشهد یا قم خبر داد. وی به فارس گفت: به خاطر مشغله علما هماهنگ کردن زمان این دیدار سخت است و با این‌که قرار بود این دیدار دوشنبه (دیروز) یا چهارشنبه صورت بگیرد، دو نفر از این بزرگواران نتـــوانستند هماهنگ شوند از این رو این هفته دیدار صورت نمی‌گیرد.

اشتون: تا پایان مذاکرات می‌مانم

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مسئولیت مذاکرات هسته‌ای با ایران را تا زمان دستیابی به توافق و حتی در صورت اتمام ضرب الاجل ماه نوامبر (آذرماه) برعهده خواهد داشت. به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، دوره پنج ساله اشتون به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان ماه جاری به اتمام می‌رسد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در تهران

نیکلای پاتروچف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه با هدف دیدار و مذاکره با دبیر شورای عالی امنیت ملی و شمار دیگری از مقامات کشورمان درباره همکاری های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نیز بررسی تحولات منطقه و حوزه بین​الملل دیشب وارد تهران شد.به گزارش واحد مرکزی خبر، پاتروچف به دعوت رسمی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به تهران سفر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها