روزنامه صربستانی «پلیتیکا» نوشت: رییس جمهور روسیه برای سومین بار طی دو ماه گذشته غرب را با تسلیحات هسته ای مسکو تهدید کرد.
کد خبر: ۷۲۹۵۸۰
پوتین، غرب را با تسلیحات هسته ای تهدید کرد

ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران کشورهای اروپایی و آسیایی موسوم به «آسم» با حضور 50 تن از سران این کشورها در میلان ایتالیا درگفت و گویی با روزنامه صربستانی «پلیتیکا» گفت: امیدواریم شرکای ما به نادرستی تحت فشار قراردادن مسکو پی ببرند و خطر بر هم زدن ثبات راهبردی جهانی ناشی از افزایش اختلافات بین قدرت های هسته ای را به یاد آورند.

وی در دو موقعیت دیگر اواسط ماه اوت (مرداد/شهریور) و اوایل سپتامبر (شهریور/مهر) به ترتیب خطاب به اعضای مجلس دوما روسیه و در سخنانی برای جوانان روس گفته بود که به زودی غرب را با پیشرفت های جدید در فناوری دفاعی متعجب خواهد کرد.

همچنین رییس جمهور روسیه گفته بود «می خواهم به غرب یادآوری کنم که روسیه یکی از مهم ترین قدرت های جهان است... بهتر است با ما شوخی نکنند».

جان بیسمرس، کارشناس مسائل روسیه در دانشگاه «مک کوایر» ولز گفت: پوتین بار دیگر غرب را با سلاح هسته ای تهدید می کند.

هلن کلادیکات، پزشک استرالیایی که سازمان مردم نهاد پزشکان بین الملل مخالف با جنگ هسته ای را تاسیس کرد اخیرا در واشنگتن گفت: جنگ بین روسیه و آمریکا به یقین تسلیحات هسته ای را نیز در بر می گیرد، آمریکا و روسیه ذخایر فراوان سلاح هسته ای دارند و در مجموع 94 درصد از 16 هزار و 300 سلاح هسته ای در جهان به این دو کشور متعلق است.

«آسم» مجمع غیررسمی، متشکل از کشورهای اروپایی به همراه کشورهای عضو «آ.سه.آن» است که برای ارتقای گفت و گو و همکاری بین دو منطقه تشکیل شده است.

دهمین نشست آسم که هر دو سال یکبار برگزار می شود، روزهای 16 و 17 اکتبر در میلان ایتالیا (24 و 25 مهر) برگزار شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آرتین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۰
طبل تو خالی، روسیه تاریخ مصرف گذشته!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها