از سوی محققان کشورمان ساخته شد

تولید مواد اولیه ساخت مفصل مصنوعی در ایران

پایان عمر جراحی‌های پیچیده

مفصل زانوی چاپی تولید شد + عکس

محققان با استفاده از تازه ترین پیشرفت های صورت گرفته در فناوری چاپ سه بعدی موفق شدند مفصل زانوی مناسب برای هر بیمار نیازمند را تولید کنند.
کد خبر: ۷۲۹۵۰۳
مفصل زانوی چاپی تولید شد + عکس

محققان این شرکت متخصص در فناوری چاپ سه بعدی در ماساچوست آمریکا با ابداع این روش نوین تحولی تازه در فرآیند جراحی جایگزین سازی مفاصل آسیب دیده زانو با نمونه های مصنوعی ایجاد کردند.

این ابتکار عمل بی سابقه ترکیبی از تصویربرداری پزشکی، مدل سازی نرم افزاری و فناوری چاپ سه بعدی است که به محققان شرکت «ConforMIS» امکان آن را داده تا متناسب با وضعیت هر بیمار به خصوص، مفاصل زانوی مناسب وی را تولید کنند.

با تکیه بر این روش نوین نه تنها نیازی به انجام اعمال جراحی بسیار پیچیده نیست بلکه دیگر خبری نیز از عوارض جانبی همیشگی نظیر احساس درد شدید در ناحیه مفاصل ترمیم شده نخواهد بود.

در این روش جدید ابتدا با استفاده از تصویربرداری پزشکی تصاویر شفافی از زانو، استخوان مفصل ران و قوزک پا تهیه می شود.

در ادامه و با استفاده از نرم افزارهای خاص این شرکت مدل سه بعدی مورد نظر از مفصل زانوی بیمار تهیه می شود و در نهایت از روی این مدل، زانوی ویژه هر بیمار چاپ و در اختیار جراحان قرار می گیرد.

عمل جراحی جایگزین سازی مفصل زانو از جمله اعمال جراحی پیچیده ای در جهان به شمار می آید که همزمان با افزایش سن، در بسیاری از کشورها رایج شده است به طوریکه تنها در آمریکا سالانه 700 هزار تن زانوی خود را به تیغ جراحان می سپارند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها