جابه‌جایی اطلاعات، مدیریت فایل‌ها و تهیه نسخه پشتیبان در آی‌دیوایس‌ها

«آی‌تیونز» را فراموش کنیــد

راه های بک‌آپ‌گیری خودکار عکس‌ها و ویدئوها از دستگاه‌های قابل حمل به کلود

انتقال داده‌ها به فضای ابری

امروزه بسیاری از ما دستگاه‌هایی قابل حمل با پلتفرم‌های نرم‌افزاری مختلف داریم. شاید آیپد یا تبلت اندرویدی یا ویندوزفونی و شاید هم دستگاه کیندل فایر یا بلک‌بری داشته باشیم. حتی امکان دارد در خانه از کامپیوتر شخصی، هنگام کار از یک تبلت اندرویدی و در سفر از آی‌فون خود استفاده کنیم. در هر صورت این دسترسی به سرویس ذخیره‌سازی مربوط به هر پلتفرمی برای مدیریت عکس‌ها و ویدئوهایتان نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه بر مشکلات خواهد افزود.
کد خبر: ۷۲۹۳۶۹
انتقال داده‌ها به فضای ابری

امروزه بسیاری از ما دستگاه‌هایی قابل حمل با پلتفرم‌های نرم‌افزاری مختلف داریم. شاید آیپد یا تبلت اندرویدی یا ویندوزفونی و شاید هم دستگاه کیندل فایر یا بلک‌بری داشته باشیم. حتی امکان دارد در خانه از کامپیوتر شخصی، هنگام کار از یک تبلت اندرویدی و در سفر از آی‌فون خود استفاده کنیم. در هر صورت این دسترسی به سرویس ذخیره‌سازی مربوط به هر پلتفرمی برای مدیریت عکس‌ها و ویدئوهایتان نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه بر مشکلات خواهد افزود.

در واقع افزایش تعداد گجت‌های همراه در این روزگار باعث شده بحث نگهداری، دسترسی و ویرایش یا به اشتراک‌گذاری فایل‌ها مثل عکس، ویدئو، فایل‌های صوتی یا اسناد نوشتاری خود به معضلی بزرگ تبدیل شود. راه‌حل ساده‌ این است که از یک سرویس ابری به منظور یکپارچه کردن تمام عکس‌ها و ویدئوها در یکجا استفاده کنید. دو سرویس‌ دراپ‌باکس (DroPBOX) و وان‌درایو (OneDrive) برنامک‌هایی برای همه پلتفرم‌های بزرگ دارند و به طورخودکار از ویدئوها و عکس‌هایتان بدون توجه به این‌که از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، بک‌آپ خواهند گرفت.

با هر نسل جدید تلفن همراه که ارائه می‌شود، دوربین‌ها نیز ارتقا می‌یابند و ویدئوها و عکس‌هایی با وضوح تصویر بالاتر ارائه می‌کنند اما به همراه وضوح تصویر بالاتر و فایل‌های بزرگ‌تر نیاز به فضای ذخیره‌سازی نیز بیشتر می‌شود. خبر خوب این است که سرویس‌های ابری مانند دراپ باکس و وان‌درایو پیوسته میزان فضای ذخیره‌سازی را توسعه می‌دهند. همچنین امکان بک‌آپ خودکار به طور مجازی از هر نوع دستگاه سیاری را فراهم می‌کنند.

پشتیبان‌گیری خودکار در وان‌درایو

سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرد ظرفیت ذخیره‌سازی‌‌اش را برای کاربران دارای نام کاربری رایگان، به 15 گیگابایت افزایش داده است. علاوه بر این فضای ذخیره‌سازی وان‌درایو را برای مشترکان آفیس 365 تا یک ترابایت برای هر کاربر افزایش داد. البته اگر کاربری به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشد، این شرکت ردیف‌های متفاوت ذخیره‌سازی با قیمت‌های مختلف را به او ارائه می‌کند.

سرویس وان‌درایو در آی.او.اس، اندروید، بلک‌بری، آمازون فایرفون و ویندوزفون دردسترس است. وقتی شما تلفن یا تبلت غیرمایکروسافتی خود را با بک‌آپ خودکار در این سرویس قرار می‌دهید، سه گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی رایگان برای کل 18 گیگابایت به دست خواهید آورد.

ویندوزفون 8.1

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تنظیم وان‌درایو در ویندوزفون راحت‌تر است و نیاز به دانلود چیزی نیست، فقط باید به Settings » Backup » photos + videos بروید. در آنجا با چند گزینه درباره کیفیت عکس‌ها و ویدئوهایی که می‌خواهید آپلود کنید، روبه‌رو می‌شوید. اگر گزینه بهترین کیفیت را انتخاب کنید، باید به شبکه وای ـ فای متصل شوید که حتی برای تنظیمات کیفیت پایین‌تر زمانی که در طرح داده سیار محدود باشید، ایده خوبی است.

دستگاه‌های اندرویدی

وقتی اولین بار دستگاه اندرویدی خود را تنظیم می‌کنید، شاید بک‌آپ‌گیری خودکار عکس‌ها را در گوگل پلاس انتخاب کنید، اما آسان‌تر این است که آن را به وان‌درایو تغییر دهید. برنامک OneDrive Android را دانلود و نصب کنید و بعد با اکانت مایکروسافت خود وارد شوید. سپس یکی از اولین صفحات تنظیم از شما می‌خواهد تا Camera Backup را روشن کنید و گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی به دست آورید. اگر هم نمی‌خواهید از عکس‌هایتان در دو محل بک‌آپ گرفته شود به گوگل پلاس بروید و بعد Settings سپس Auto Backup را انتخاب و آن را خاموش کنید.

آیپد یا آیفون اپل

عکس‌های شما در دستگاه آی.او.اس در آی کلود ذخیره می‌شود اما وان‌درایو برای آی.او.اس نیز در دسترس است و مشابه اندروید عمل می‌کند. فقط باید برنامک را دانلود کنید و با اکانت مایکروسافت خود وارد آن شوید، به این ترتیب می‌توانید وان‌درایو را به‌عنوان سرویس ذخیره‌سازی خودکار خود انتخاب کنید. همچنین به شما سه گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافه ارائه داده می‌شود اما شما فقط می‌توانید تصاویر و ویدئوها را با شبکه وای ـ فای آپلود کنید.

زمانی که مواردی را در وان‌درایو ذخیره می‌کنید، شاید بخواهید پشتیبانی آی‌کلود را غیرفعال کنید، وگرنه از عکس‌هایتان در هر دو سرویس پشتیبان گرفته خواهد شد. به Settings »iCloud بروید و My Photo Stream را غیرفعال کنید.

به اشتراک‌گذاری عکس‌ها از طریق وان‌درایو آسان است و گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ از جمله کنترل حفظ امنیت، به این معنی که چه کسی قادر باشد تصاویر یا عکس‌های ذخیره شده شما را ببیند و دانلود کند. پس از این‌که عکسی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کردید، می‌توانید لینک کوچکی ایجاد و آن را به شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید یا آن را برای کسی ایمیل کنید. همچنین به شما امکان دعوت افراد از فهرست تماس‌های خود را می‌دهد تا عکس‌ها یا ویدئوهایتان را مشاهده و دانلود کنند. ضمن این‌که فردی که موردی را با او به اشتراک گذاشته‌اید، حتما نباید اکانت وان‌درایو داشته باشد. علاوه بر این وان‌درایو قابلیت تنظیم پین‌کد را دارد تا دسترسی به مواردی را که نمی‌خواهید به اشتراک بگذارید یا فقط برای افراد منتخبی به اشتراک بگذارید محدود کند.

پشتیبان‌گیری در دراپ‌باکس

دراپ‌باکس ظرفیت ذخیره‌سازی خود را برای کاربران حرفه‌ای تا یک ترابایت با هزینه‌ای معقول افزایش داده است اما اکانت رایگان آن هم سالانه دو گیگابایت ظرفیت دارد. همچنین امکان پشتیبان‌گیری تمام عکس‌ها و ویدئوها را به طور خودکار از اندروید، آی.او.اس، بلک‌بری و حتی دستگاه‌های مجموعه کیندل فایر مانند Fire phone فراهم می‌کند. نکته‌ این است که برنامک دراپ‌باکس برای ویندوزفون هنوز ایجاد نشده و فقط مختص دستکتاپ ویندوز است.

نکته: برنامک دراپ‌باکس گروه سوم رایگان و برای ویندوزفون است و به شما نوع مشابهی از گزینه‌ها و بک‌آپ خودکار به نام Cloudsix for Dropbox را ارائه می‌کند.

وقتی برنامک دراپ‌باکس را در هر دستگاهی که می‌خواهید، نصب کردید، گزینه‌ای به منظور بک‌آپ خودکار عکس‌ها و ویدئوها مانند آنچه وان‌درایو انجام می‌دهد، در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر دراپ‌باکس را قبلا روی تلفن خود تنظیم کرده باشید و بک‌آپ‌های خودکار عکس‌های خود را انتخاب نکرده باشید، با انتخاب برنامک، به Settings » Camera Upload بروید، در آی.او.اس هم می‌توانید به Settings » Camera Upload بروید و آن را روشن کنید.

اگر با دراپ‌باکس آشنایی دارید می‌دانید به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوها آسان است. فقط باید آنها یا پوشه‌ای را که آنها در آن قرار دارند انتخاب و لینک را ارسال کنید یا افرادی را که می‌خواهید آن پوشه را با آنها به اشتراک بگذارید دعوت کنید. علاوه بر این می‌توانید دراپ‌باکس را از دستگاه قابل حمل، رایانه یا مک خود از طریق dropbox.com یا برنامک آن کنترل کنید. سرویس دراپ‌باکس گزینه‌های امنیتی مانند ایجاد پین کد برای محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به خاطر داشته باشید هر عکس یا ویدئویی را قبل از این‌که در هر سرویسی قرار دهید باید به طور مجزا آپلود کنید. تنها تصاویری که پس از نصب برنامک گرفته شده‌اند، به طور خودکار ذخیره خواهند شد. اگر هنوز هم درباره سرویس ابری سوالاتی دارید به Cloud storage comparison guide مراجعه کنید.

نکته: سرویس‌های OneDrive و دراپ‌باکس قابلیت (Two-Factor Authentication (2FA را ارائه می‌دهند که لایه اضافی امنیتی برای

عکس‌ها، ویدئوها و دیگر داده‌ها را فراهم می‌کند. یکپارچه کردن عکس‌ها و ویدئوها این مزیت را دارد که می‌توان براحتی از هر دستگاهی تنها با داشتن اینترنت به آنها دسترسی یافت. هر دو سرویس‌ دراپ‌باکس و وان‌درایو می‌توانند از تصاویر و ویدئوهای شما به طور خودکار بک‌آپ بگیرند.

آزاده ارشدی
ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها