وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی در شرایط مالی و اعتباری سخت قرار دار د و دولت در انواع طرح‌ها به پیمانکاران بدهکار است و حجم بدهی دولت نیز رقم بالایی است.
کد خبر: ۷۲۹۳۱۲

به گزارش فارس، عباس آخوندی در همایش قدردانی از‌ شرکت‌های راه‌سازی ایران اظهار کرد: در پروژه خروج از رکود تلاش کرده‌ایم توان دفاتر مهندسی از دست نرود و ماندگار باشد و تلاش اصلی ما حفظ دفاتر مهندسی است.

وی افزود: در این شرایط سخت نیازمند اقدامات فرامهندسی هستیم؛ شرایط موجود سخت است و در بهترین شرایط، رسیدن به حالت عادی چند سال به طول می‌انجامد، بنابراین دولت و بخش خصوصی باید با هم تلاش کنند.

وی اظهارکرد: در مقایسه با کشورهای همسایه و همتراز ایران، ما در زمینه مهندسی بسیار خوب شروع کرده و عمل کرده‌ایم؛ دانشکده‌های مهندسی ایران در تربیت نیروهای متخصص سرافراز هستند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در شانزدهمین همایش بین‌المللی حمل و نقل ریلی گفت: هنوز حمل و نقل ریلی در بخش جابه‌جایی مسافر و بار در کشور نقش برجسته‌ای ندارد، لذا باید تلاش کنیم با توسعه بخش‌های حمل و نقل ریلی مسافرت با قطار اولین انتخاب مردم شود. وی تصریح کرد: با بازنگری در ساختارهای حمل و نقل ریلی می‌توان تمام شبکه حمل و نقل ریلی از جمله مترو، راه‌آهن، ایستگاه‌های شهری و حمل و نقل حومه‌ای را به یکدیگر مرتبط کرد تا مردم به سهولت بتوانند به شبکه راه‌آهن دسترسی پیدا کنند.

آخوندی یادآور شد: ارتباط ایستگاه‌های راه‌آهن با مترو برای دسترسی مردم اهمیت زیادی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها