شمار قربانیان اسیدپاشی موتورسواران نقابدار در اصفهان به چهار زن افزایش یافت. بر همین اساس پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری متهم یا متهمان آغاز کرده و سرنخ‌هایی را در این زمینه به دست آورده است.
کد خبر: ۷۲۸۹۲۶

به گزارش جام‌جم، قربانیان این اسیدپاشی‌ها در بیمارستان بستری هستند.سردار حسین اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران بر اسیدپاشی‌‌های سریالی استان اصفهان مهر تائید زد و گفت: تاکنون چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده که با توجه به اطلاعات اولیه، پلیس به سرنخ‌هایی دست یافته که امیدواریم با تلاش پلیس این افراد زودتر دستگیر شوند.

وی با رد شایعات در این خصوص به خبرنگار ما گفت: افرادی که هدف اسیدپاش‌ها قرار گرفته‌اند از قشر خاصی نبودند و به احتمال قوی نیز انگیزه این اقدام اختلالات روانی است. این اسید پاشی طی چند هفته گذشته در محله‌های مختلف شهر اصفهان رخ داده و اکنون قربانیان تحت درمان هستند.

قربانیان حادثه چه کسانی هستند؟

یکی از قربانیان دختر بیست و هفت ساله‌ای به نام نداست که دو هفته پیش و در شانزدهمین روز مهر ماه در میدان بزرگمهر شهر اصفهان قربانی اسیدپاشی شد. او چند دست لباس برداشت تا آن را به دختری که پدرش زندانی است بدهد. دقایقی بعد وقتی به قصد پاسخ دادن به تلفن مادرش لحظه‌ای توقف کرد، ناگهان سوزش شدیدی را در چشمان خود احساس کرد.دومین قربانی زن جوانی به نام مریم است که چند روز پس از ندا در محله دیگری دچار حادثه شد. او عصر روز حادثه برای خرید کیک تولد پسرش از خانه خارج شد که در خیابان در دام دو موتورسوار اسیدپاش افتاد.

سومین قربانی نیز زن جوانی بود که چند روز بعد از حادثه دوم گرفتار اسیدپاش‌ها شد و صدمه دید. چهارمین قربانی نیز که سارا نام دارد و متاهل است، پنجشنبه گذشته در حالی که می‌خواست خودروی سمندش را حوالی خیابان مهرداد اصفهان پارک کند، این حادثه برایش رخ داد. او در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده و از ناحیه چشم چپ دچار آسیب جدی است. وجه مشترک هر چهار قربانی این است که آنها در حین رانندگی مورد حمله قرار گرفته اند.

سرنخ‌هایی به دست آمده است

تحقیقات در این پرونده در حالی ادامه دارد که رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به ایسنا گفته است: پلیس سرنخ‌هایی از عاملان این اسید پاشی‌های سریالی پیدا کرده است که با دستگیری متهمان در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد. سرهنگ ستار خسروی ارتباط مجرم یا مجرمان به گروه‌های خاص را رد و تاکید کرد: حملات از سوی یک شخص انجام شده و در این خصوص پس از بررسی حوادث، اطلاع‌رسانی خواهد شد.این در حالی است که قربانیان اسیدپاشی مدعی شدند که متهمان دو نفر بوده‌اند.

در همین حال رئیس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان درباره این اسیدپاشی‌ها به مهر گفته است، خوشبختانه فردی که در خیابان توحید مورد اسیدپاشی قرار گرفته، آسیب جدی ندیده و گوش و چشم وی سالم است.

همچنین معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره اسیدپاشی‌های سریالی اصفهان واکنش نشان داد و گفت: لازم است تدابیری به منظور مقابله با خشونت علیه زنان اتخاذ شود و این تدابیر باید در حوزه بازدارندگی قانونی و حمایتی باشد.

از سوی دیگر روشنعلی شکاری، رئیس دادگاه کیفری یک در دهه 70 معتقد است گذشت‌های بی‌مورد قربانیان اسیدپاشی از اجرای قصاص و باز نبودن دست دادسرا برای اجرای احکام قصاص اعضای بدن دو دلیل اصلی تجری مرتکبان این جنایت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها