تصمیم‌گیری برای سن شروع ورزش باید آگاهانه باشد. اگر کودک شما می‌خواهد به وزنه‌برداری برود باید شرایطش را به‌طور جدی از نظر بیومکانیکی و فیزیولوژیکی بررسی کنید. باید توجه داشته باشید ویژگی‌های درونی برای وزنه‌برداری اهمیت دارد. بهترین موقع برای شروع این ورزش 12 ـ 10 سالگی است .
کد خبر: ۷۲۸۷۷۱

شروع تمرینات تکنیکی در زمانی که قدرت، سرعت و هماهنگی خوب نیست، توصیه نمی‌شود. به همین دلیل نباید قبل از دوازده سالگی به تمرینات تکنیکی رو آورد.

بحث دیگر، سازگاری استخوان‌ها و مفاصل با اضافه‌بار و حجم زیاد تمرین است که زمینه‌ساز افزایش آسیب‌هاست بنابراین تمرینات اختصاصی قبل از پانزده سالگی توصیه نمی‌شود.

بهترین روش برای شروع فعالیت‌های ورزشی، فعالیت‌های هوازی در سنین پایه است.

به‌طور کلی مرحله انتخاب از 12-10 سالگی است و از پانزده سالگی تمرینات اختصاصی و رقابت بین بچه‌ها شروع می‌شود. برخی کشورها استفاده از طرح سه مرحله‌ای استعدادیابی دارند به این ترتیب که در 10 -8، 12-10 سالگی و 14-12 سالگی استعدادیابی می‌کنند.

11-6 سالگی براساس الگوی استعدادیابی در ورزش ایران پیشنهاد شده است اما چون ورزش در این مقطع که همزمان با دوره دبستان است، تدریس نمی‌شود بنابراین در این الگو مسئولان فقط به‌دنبال شناسایی و کنار گذاشتن کودکانی هستند که برای فعالیت‌های ورزشی مناسب نیستند.

پسرانی با موقعیت‌های بلوغی مناسب‌تر، عملکرد بهتری به نسبت افرادی با بلوغ دیررس دارند. در برخی فعالیت‌های ورزشی دخترانی که دیررس ترند، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. پسرانی که معمولا دیررسند از نظر اندازه و قدرت بدنی برای حضور در بیشتر ورزش‌ها توانمند نیستند. دخترانی که بلوغ زودرس دارند ممکن است در راه موفقیت در اجرای ورزش محدود شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها