جام جم گزارش می دهد

تقلب در بازار گوشت

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، گفت: تا زمانی که در وزارت بهداشت در مورد سلامت خمیر مرغ مطمئن نشویم، استفاده از آن در محصولات غذایی مجاز نخواهد بود.
کد خبر: ۷۲۸۶۱۷
شرط وزارت بهداشت برای استفاده از خمیر مرغ

دکتر هدایت حسینی افزود: هرچه علم تغذیه پیشرفت می کند، مخاطرات ناشی از محصولات غذایی نمود بیشتری پیدا می کند.

به گفته وی، هم اکنون الگوی بیماریهای ناشی از مواد غذایی در حال تغییر است بطوریکه امروزه با تغییر روش زندگی و تولید صنعتی غذا، در کشورهای مختلف عوامل شیمیایی جای عوامل میکروبی را در بحث مخاطرات غذایی گرفته اند.

حسینی با اشاره به اینکه ایران در منطقه از نظر ایمنی غذایی وضعیت نسبتا خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در خبرهای منتشر شده در بحث آلودگی های غذایی نشان دهنده توجه ما به بحث ایمنی غذا است. در خیلی از کشورها این نحوه خبر رسانی وجود ندارد. ولی ایران سخت گیرانه ترین کشور در بحث واردات مواد غذایی است و موارد آلودگی همیشه اعلام می شود ضمن اینکه مردم نیز به بحث ایمنی غذا حساس هستند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در نظام بهداشتی کشور باید اول مشکلات و مخاطرات را بشناسیم و بعد راهکارهای اجرایی را برای رفع آنها تدوین کنیم، ادامه داد: یکی از این مخاطرات استفاده از خمیرمرغ غیر استاندارد در محصولاتی مثل سوسیس و کالباس و سایر فرآورده های غذایی است.

حسینی با اشاره به اینکه اخیرا صحه گذاری در مورد سلامت خمیر مرغ در برخی موارد، با ارزیابی های بهداشتی توسط مسئولان وزارت بهداشت، زیر سئوال رفته، توضیح داد: اگر در تولید این محصول از گوشتهای سالم استفاده شود، می توان از آن به عنوان یک محصول حاوی پروتئین استفاده نمود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو از ابتدای سال گذشته به واحدهای تولیدی این محصول تاکید کرده که در تولید خمیر مرغ موظف به تطابق با سیاستهای وزارت بهداشت هستند و اگر این اتفاق نیفتد، مجوز تولید آنها متوقف خواهد شد. بخشی از خمیر مرغ به صورت بهداشتی تولید می شود، بخش غیربهداشتی این ماده نیز باید کنترل شود. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها