3 میلیارد هزینه به باد می‌رود

شهر موش‌ها در معرض تخریب

منیژه حکمت یکی از تهیه‌کنندگان «شهر موشها 2» اعلام کرد درآمد حاصل از فروش این فیلم دوباره در چرخه تولید سینما استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۸۵۶۷
اکران رایگان «شهر موشها» در مناطق محروم

منیژه حکمت با اشاره به فروش فعلی «شهر موشها 2» بر یاری و حمایت مردم از این فیلم تاکید کرد و گفت: حضور تک تک مردم باعث شد که اتفاقی در سینمای ایران رخ دهد و آن هم فروش چند میلیاردی و استقبال از این فیلم بود.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از فیلم را در تولید دوباره سینمای ایران هزینه خواهد کرد، افزود: ما هیچ‌گاه پولی را که از سینما بدست آورده‌ایم در حساب‌های بانکی خود انباشت نکرده‌ایم و این درآمد همیشه صرف خود سینما و تولید فیلم‌ها شده است. «شهر موشها 2» هم تازه باید 17 میلیارد بفروشد تا ابتدا هزینه خود را دربیاورد و به‌هر حال این درآمد دوباره صرف تولید فیلم‌های سینمایی خواهد شد که هم اکنون درحال مذاکره با چند نمونه از آنها هستیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به ادامه‌دار بودن اکران رایگان فیلم در سطح کشور برای کودکان نیازمند بیان کرد: ما برای تمام نهادها و سازمان‌هایی که برای بچه ها کار می‌کنند اکران‌های مجانی خواهیم داشت و کمک می‌کنیم که در شرایط بهتری بتوانند این فیلم را ببینند.

حکمت به شهرهایی که سینما ندارند اشاره کرد و گفت: ما بار کم‌کاری یک دولت فرهنگی، وزارت ارشاد و تمام ارگان‌های مربوطه را به دوش می‌کشیم تا تمام بچه‌های ایرانی که سینما ندارند بتوانند این فیلم را ببینند و این اتفاق دردناکی است. مردم به ما خبر می‌دهند که شهرشان سینما ندارد و علاقه دارند که فیلم را ببینند و ما با پروژکشن‌ به این شهرها می‌رویم و سالن مناسبی را پیدا می‌کنیم تا فیلم به نمایش گذاشته شود.

این کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران درباره شهرهای جدیدی که قرار است فیلم به شکلی رایگان در آنها نمایش داده شود، گفت: بم، سیستان و بلوجستان از برنامه های اکران ما است. همچنین برنامه ما رفتن به استان‌های محروم است که اکثر اینها یا سالن کم دارند و یا اصلا سینما ندارند.

حکمت در پایان درباره اکران فیلم در کشورهایی همچون کانادا و دیگر کشورها بیان کرد: ما اکران‌های خارجی خود را با کانادا شروع کردیم و چون هنوز این اکران‌ها ادامه دارد درباره آمار فروش آن چیزی نمی‌توان گفت. با این حال استقبال خوبی از فیلم شد. همچنین مذاکراتی هم با دیگر کشورها داریم و قرار است در استرالیا، آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی این فیلم ابتدا برای فارسی زبانان و بعد با بستن قرارداد با کمپانی‌های خارجی و دوبله فیلم توسط خودشان مقدمات اکران بین‌المللی آن هم مهیا شود. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها