یک دادگاه فدرال آمریکا مدعی دست داشتن ایران در انفجار مقر نظامیان آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ شد و ایران را به پرداخت ۴۵۴ میلیون دلار جریمه نقدی به 62 نفر از بازماندگان هشت قربانی این حادثه محکوم کرد.
کد خبر: ۷۲۸۵۲۱
حکم یک دادگاه آمریکایی علیه ایران

به گزارش تسنیم، قاضی لامبرت در حکم صادره آورده است: «ایران باید به کامل‌ترین نحو ممکن به لحاظ حقوقی بابت بمبگذاری در بیروت در سال 1983 تنبیه شود.»

دیدار نهاوندیان با مراجع تقلید

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری عصر پنجشنبه در جریان سفر به قم، با حضور در بیوت حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید‌خراسانی، علوی‌گرگانی، صافی‌گلپایکانی، جوادی‌آملی و شبیری‌زنجانی با این مراجع تقلید دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مراجع عظام تقلید در این دیدار با ارائه دیدگاه‌های خود، برای نتیجه‌بخش بودن برنامه‌های دولت یازدهم و نمایان شدن تأثیر آنها در زندگی مردم و رشد و پیشرفت کشور، آرزوی موفقیت کردند.

شهادت 2 مرزبان در مقابله با اشرار

علی‌اصغر میرشکاری، معاون انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به درگیری نیروهای مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشرار، بیان کرد: متاسفانه در این درگیری دو مرزبان به شهادت رسیدند.

به گفته وی، این اشرار که هنوز هویت آنها کشف نشده، از پاکستان وارد مرزهای کشورمان شده بودند.

این تحرکات درحالی صورت گرفته که سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز تصریح کرد: سپاه هیچ محدودیتی جهت مقابله با گروهک‌های معاند و تکفیری ندارد.

نظر بادامچیان درباره خاتمی و احمدی‌نژاد

اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی موتلفه در گفت‌و‌گو با ایلنا با تاکید بر این‌که رئیس‌جمهوری که دو دوره ریاست دولت را برعهده داشته، برای نظام ارزشمند است، گفت: محمد خاتمی بهترین گزینه نظام برای فرستادن به اروپاست و احمدی‌نژاد نیز بهترین گزینه برای فرستادن به فلسطین است.

او همچنین گفته است که در دولت ‌آقای روحانی ما بنای دعوا نداریم.

خرابی هواپیمای جان کری در وین

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ به دنبال خرابی هواپیمای وزیر خارجه آمریکا، جان کری که برای مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به وین آمده بود، مجبور شد با هواپیمای دیگری به خانه برگردد.

به گزارش فارس، آسوشیتدپرس با اشاره به نشت گاز و پر از دود شدن هواپیمای جان کری، نوشت: «دیپلمات‌های ایرانی با دیدن این صحنه به این ماجرا و شرایط خندیدند و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در این باره گفت که خب پس این فقط هواپیماهای ما نیست که خراب می‌شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها