رئیس اورژانس اجتماعی هشدار داد

ازدواج 360 دختر زیر 14 سال

جوانی ۱۷ساله‌ام. از خدمت سربازی معاف شدم. مشغول کار در بنگاه املاک هستم. اکنون قصد ازدواج دارم ولی پدر و مادرم مخالفت می‌کنند و می‌گویند زود است. لطفا راهنمایی‌ام کنید.
کد خبر: ۷۲۸۵۱۹
قصد ازدواج دارم، پدرم می‌گوید: زود است

جام جم سرا به نقل از خراسان: حل مسئله سربازی و داشتن شغل برای ازدواج ضروری و لازم است، اما کافی نیست. تصمیمگیری برای ازدواج صرفا بر اساس دو ملاک معافیت از سربازی و داشتن شغل منطقی نیست. بنابراین بهتر است برای اینکه ازدواج آگاهانه‌ای داشته باشید، به این نکات توجه کنید:


اهمیت سن مناسب برای ازدواج

سن در ازدواج ملاک مهمی است. معمولا ازدواج برای پسر‌ها در سنین زیر ۲۰ سال توصیه نمی‌شود؛ چرا که تنش‌ها و آسیب‌های ازدواج را افزایش می‌دهد. ناپایداری در هویت فردی و شغلی در این سن زیاد است و در واقع شکل گیری هویت بر اساس پاسخ فرد به سوالاتی نظیر «من کی هستم؟ چه می‌خواهم؟ چرا می‌خواهم؟ و...» اتفاق می‌افتد که در این سن، معمولا افراد هنوز پاسخ قاطع و ثابتی برای این سوالات نیافته‌اند.
اگر ازدواج در چنین سنی رخ دهد، احتمال آسیب پذیری آن زیاد است؛ چون هنوز هویت فرد خوب شکل نگرفته و ممکن است دست به انتخاب اشتباهی بزند و در آینده از ازدواج خود پشیمان شود. البته ممکن است فردی در همین سن هم آمادگی‌های ازدواج را کسب کرده باشد که بعد از اطمینان از صحت وجود چنین آمادگی‌هایی، در این صورت باید با والدینتان به گفت‌و‌گو بنشینید و از دلایل مخالفت آن‌ها بیشتر مطلع شوید.


از ثبات شغلیتان مطمئن شوید

با توجه به اینکه گفته‌اید در بنگاه مشغول به کار هستید، آیا در این شغل ثبات یافته‌اید؟ به این شغل علاقه دارید؟ احتمال تغییر شغل به خاطر میزان درآمد، مسائل کاری و... وجود دارد یا خیر؟ بهتر است فرد زمانی سراغ ازدواج برود که در شغل خود به یک میزان ثبات و پایداری رسیده است و مدام دست به تغییرشغل نزند چرا که تغییرات شغلی پیاپی به زندگی مشترک ضربه می‌زند.


دلایل مخالفت والدینتان را بپرسید

باتوجه به مخالفت پدر و مادرتان بهتر است کمی بیشتر تامل کنید. بیشتر اوقات بزرگتر‌ها نگاه پخته‌تر و منطقیتری به ازدواج دارند. اگر آن‌ها می‌گویند زود است به احتمال زیاد بر اساس یک سری دلایل به این نتیجه رسیده‌اند؛ به طور مثال در رفتارهای شما نشانه‌های ناپختگی رفتاری یا رفتارهای کودکانه دیده‌اند یا اینکه استقلال یا نداشتن توانایی مالی شما، آن‌ها را نگران کرده است. با این حال بهتر است تا زمان کسب رضایت والدینتان دست نگه دارید تا شرایط به نحو بهتری فراهم شود و شما به انتخاب بهتری دست پیدا کنید. همچنین رضایت خانواده خود را برای ازدواج به دست بیاورید. (زهره حسینی- کار‌شناس ارشد مشاوره)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
الو الی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
۰
۰
عزیزم برو ازدواج كن اینا همه حرفه اونور ابیه.علت عدم ثبات جوونا كه كارشناس گفته بی هدفی و اویزون بودن جوان هاست كه ازدواج زندگی رو هدف مند میكنه شما كار داری معافم كه هستی توكل ب خدا كن و گام درمسیر سنت پیامبر بگذار اگر اهل كار باشی هیچ وقت در نمی مونی خدا قولش رو داده این شغل نشد شغل دیگع ولی شرایطت رو كامل به طرفت توضیح بده
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
۰
۰
من هم با نظر پدر - مادرت موافقم . شما الان توی سنی هستی كه در حال تغییرات مداوم هستی . شب بخوابی صبح پاشی نظرت عوض میشه ، بهتره به فكر ادامه تحصیل باشی یا یه كار با ثبات تر .
در پاسخ به نظر الو الی هم باید بگم : زمان حال ما با زمان دوران پیامبر خیلی فرق كرده ، شرایط ازدواج موفق و پایدار كاملاً تغییر كرده . نمیشه با همون طرز فكر رفت جلو . .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها