سعید حدادیان، مداح سرشناس کشورمان که این روزها در جایگاه دبیر، مشغول برپایی همایش ادبی «سوختگان وصل» است، گلایه‌هایی را از وزیر ارشاد مطرح کرد.
کد خبر: ۷۲۸۳۸۰

او به فارس گفت: حدود یک سال پیش نامه‌ای را برای دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این وزارتخانه ارسال کرده‌ام، اما هنوز جوابی دریافت نکرده‌ام.

حدادیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که بودجه دوازدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» از کجا تامین می‌شود، بیان کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پول چندانی ندارند، به همین منظور باید از نهادهای دیگری تقاضای همکاری مالی داشته باشیم.

او افزود: ‌بنده از وزیر ارشاد که خود نیز یک روحانی هستند، یک سوال دارم که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مداحان باید دارای چهار ویژگی نظیر اجرای خوب، شعر خوب، صدای خوب و آهنگ خوب باشند. آیا این مقام مسئول یک گزارش از آنها را دیده است؟

حدادیان ادامه داد: سخنرانی مذهبی هنر است، به گونه‌ دیگر قرائت قرآن نیز یک هنر محسوب می‌شود، صحبت بنده از این بابت نیست که به مداحان هدیه داده شود؛ بلکه پرسشم این است که آیا هم‌اکنون وزارت ارشاد ادبیات دفاع مقدس را می‌بیند؟ من از این دست گله‌ها دارم.

این مداح و شاعر با بیان این‌که به ادبیات دفاع مقدس نباید پشت کرد؛ زیرا این ادبیات یک منبع عظیم فرهنگی، هنری و معنوی است، ادامه داد: در اینجا این پرسش مطرح است که با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ، فرهنگ ما کجا شکوفا و متجلی شده است؟ کجا ما توانسته‌ایم در مقابل همه دنیای ظلم محکم بایستیم و به پیروزی دست پیدا کنیم، در صورتی که امروزه جهان پیرامون از ما الگو گرفته‌اند یعنی کشورهای یمن و سوریه را ببینید و قطعا به این نکته خواهید رسید که حفظ این فرهنگ و صدور انقلاب ما مجرایش همان موضوع فرهنگی است.

او با اشاره به همایش سوختگان وصل تاکید کرد: مهلت ارسال آثار به این همایش اول بهمن سال جاری خواهد بود و احتمالا تا پایان بهمن امسال نیز اختتامیه این همایش برگزار خواهد شد و برای این همایش نیز همانند سال‌های گذشته، برگزیده رتبه اول تا سوم نخواهیم داشت؛ بلکه تمام برگزیدگان به صورت یکسان تجلیل خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها