ثبت ملی سینه‌زنی قطاری شیرازی‌ها

شیراز میزبان پیرغلامان حسینی می‌شود

معاون صدای رسانه ملی در دوازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی نشستی صمیمانه با مهمانان خارجی اجلاس داشت .
کد خبر: ۷۲۸۲۵۴
مداح مسیحی در اجلاس پیرغلامان

محمدحسین صوفی دیدار با مداحان خارجی شرکت کننده در این همایش را دیداری شوق آفرین توصیف کرد و افزود: به نظر می رسد ظرفیت بالایی برای انسجام و وحدت بین همه ما وجود دارد و این بستر را اسلام فراهم کرده است و تمسک به اهل بیت (ع) آن را منسجم تر خواهد کرد .

صوفی گفت : امام حسین (ع) نقش برجسته ای در ترویج اسلام و احکام نورانی جد بزرگوارشان داشته اند و اگر ایشان وااقعه عاشورا و آموزه های کربلا را منتقل نمی کردند اکنون نامی از اسلام در جهان باقی نمی ماند .

وی تاکید کرد :خوشحالیم که با تمسک به آموزه های کربلا و عاشورا هدف یکپارچگی و وحدت امت اسلامی را دنبال می کنیم . یعنی همان چیزی که امروزه دنیای اسلام به آن نیاز جدی دارد .

سید فضل الله قدسی از افغانستان در این نشست برگزاری این اجلاس را در راستای ساماندهی بهتر و بیشتر مداحان و پیرغلامان موثر دانست و گفت: قطعا کسانی که در این اجلاس شرکت کرده اند با معنویت و تاثیرپذیری بالایی از سفر خود بازخواهند گشت .

کمال الدیین رکاه شرکت کننده آلبانیایی این اجلاس نیز گفت : در کشور من 50 سال است که به دلیل حکومت کمونیستی تبلیغ ادیان متوقف شده بود اما اکنون مسجدی بنا کرده ام که به تبلیغ اهل بیت می‌پرداز د. این مداح آلبانیایی سپس مجله‌ای را که در این مسجد برای تبلیغ اسلام چاپ می‌شود را به معاون صدا اهدا کرد.

مداح اهل کشور ترکیه هم در سخنانی کوتاه یادآور شد که به واسطه انجمن جامعة‌المصطفی در این اجلاس شرکت کرده است و برای دومین بار است که برای حضور در این اجلاس به ایران می‌آید.

آنتوان رابا از کویت در این دیدار گفت : من یک روزنامه نگار و نویسنده مسیحی هستم اما دو کتاب در مدح امام حسین (ع) نوشته ام که یکی از آنها با حضور دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رونمایی شده است . بسیار دوست داشتم تا فرزند 11 ساله ام که از مداحان امام حسین (ع) است نیز در این اجلاس شرکت کند اما او به دلیل شروع فصل مدارس نتوانست در این جمع حضور داشته باشد که اگر چنین می شد وی به عنوان اولین و جوان ترین مداح مسیحی امام حسین (ع) شناخته می شد.

در پایان هریک از مهمانان حاضر در نشست به نوحه خوانی ، مرثیه سرایی و مداحی در وصف اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند . (روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها