وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

تعرفه اینترنت تلفن همراه اصلاح می شود

در حالی که روز سه‌شنبه گذشته دادستان کل کشور بار دیگر از حسن روحانی خواسته بود تا جلسه شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دهد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مهر گفت: آقای روحانی برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی منتظر دستورالعمل مورد نظرش است. این دستورالعمل توسط دبیر شورای عالی فضای مجازی تهیه و به رئیس‌جمهور اعلام می‌شود.
کد خبر: ۷۲۸۰۸۵
اظهارات واعظی درباره جلسات شورای عالی فضای مجازی

محمود واعظی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد، فقط به این جمله بسنده کرد که جلسه شورای عالی فضای مجازی قطعا برگزار می‌شود.

دیدار 3‌جانبه برای وحدت

پس از آن‌که برخی رسانه‌ها از دیدار قریب‌الوقوع آقایان مصباح یزدی، محمد یزدی و موحدی‌کرمانی خبر دادند، سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بنده برای برگزاری این نشست ابتدا با حضرات آیات مصباح یزدی و محمد یزدی گفت‌وگو کردم که هر دوی این بزرگواران بشدت استقبال کردند. فعلا زمان و مکان این نشست مشخص نشده، اما قاعدتا جلسات علما شرایط خاص خودش را دارد.

در همین رابطه، سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با اشاره به این‌که جبهه پایداری منشور ۱۲ ماده‌ای اصولگرایان را پذیرفته است، گفت: آیت‌الله مصباح یکی از محور‌های وحدت اصولگرایان است‌.

کناره‌گیری محمد هاشمی از کارگزاران

محمد هاشمی، عضو موسس حزب کارگزاران، با اعلام این‌که «بیش از یک ماه است که از تمام مسئولیت‌هایم در حزب کارگزاران کناره‌گیری کرده‌ام»، اظهار کرد: من استعفای خود را از اوایل شهریورماه به شورای مرکزی حزب دادم. وی در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: من فکر کردم، نمی‌توانم در جمعی که انسجام فکری با آنها ندارم حضور داشته باشم، به همین دلیل کناره‌گیری کردم. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: فعلا قصد تشکیل حزب جدید یا فعالیت سیاسی خاصی را ندارم.

نظر تازه اخضر ابراهیمی درباره بحران منطقه

اخضر ابراهیمی، نماینده پیشین سازمان ملل در امور سوریه حل بحران این کشور را بدون مشارکت ایران دشوار خواند و گفت که نفوذ ایران در این کشور بیشتر از روسیه است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه القدس‌العربی، او طی سخنانی در موسسه چتم هاوس لندن با اشاره به تحولات میدانی و سیاسی سوریه گفت: سوریه نباید سقوط کند زیرا سقوط پی در پی دیگر نظام‌ها در منطقه را به‌دنبال خواهد داشت، به واقع آنچه امروز به آن نیاز داریم، طرح صلحی فراگیر برای کل منطقه است.

ابراهیمی با اشاره به مذاکرات ایران، آمریکا و گروه 1+5 گفت: موفقیت این مذاکرات می‌تواند فضا را بهتر کند و افق‌های جدید و روزنه‌های امید را در منطقه بگشاید.

پست اجرایی مورد علاقه عارف

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: هیچ کدام از پست‌های خود بعد از انقلاب را با معلمی مقایسه نمی‌کنم و تنها پست اجرایی که آرزو می‌کردم داشته باشم، پست ریاست دانشگاه تهران بود.

به گزارش فارس، او با بیان این‌که دانشگاه‌ها وارد عرصه سیاسی و جناحی نشوند، گفت: در هر مقطعی از انقلاب یک برچسب ایجاد شده و با چماق همدیگر را زده‌ایم.

کشاورز: روحانی پروانه وکالت خود را تمدید نکرده است

بهمن کشاورز، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری‌های ایران در نشستی خبری، درباره وضع پرونده وکالت رئیس‌جمهور گفت: در این‌که دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور حقوقدان است و پروانه وکالت دارد تردیدی نیست هر چند ایشان پروانه وکالت خود را تمدید نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: معاونان حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور نیز حقوقدان هستند و پروانه وکالت دارند اما چون سمت دولتی گرفته‌اند پروانه خود را تودیع کرده‌اند.

توافق هسته‌ای، راهی برای خروج واشنگتن از بن‌بست

حسین موسویان، مذاکره‌کننده پیشین ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای با انتشار تحلیلی که در پایگاه خبری «المانیتور» منتشر شده، تصریح کرده است: توافق هسته‌ای، آمریکا را از بن‌بست خارج می‌کند.

به گزارش آنا، او در تحلیل خود آورده است: مساله هسته‌ای ایران که به گره کور روابط آمریکا و ایران تبدیل شده است، در صورتی که حل و فصل شود، می‌تواند باعث افزایش همکاری‌های راهبردی بین این دو کشور شود تا امنیت و ثبات در خاورمیانه برقرار شود.

احتمال تشکیل یک معاونت جدید در قوه قضاییه

محمدباقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضاییه در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این‌که شنیده شده قوه قضاییه قرار است دو نهاد این دستگاه را در قالب یک معاونت جدید تعریف کند، گفت: مطالعات این طرح انجام شده و براساس آن ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و اداره کل امور بین‌الملل با هم ادغام و به یک معاونت جدید با عنوان معاونت امور بین‌الملل تبدیل می‌شود. البته برای نهایی شدن این طرح و اجرای آن به دستور مستقیم رئیس قوه قضاییه نیاز است.

وی در پاسخ به این‌که شنیده شده آقای غریب‌آبادی قرار است معاون بین‌الملل قوه قضاییه شود، گفت: تصمیم‌گیری درباره این انتصاب‌ ها بر عهده رئیس قوه قضاییه است.

هشدار بروجردی به ریاض

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به صدور حکم اعدام برای «شیخ نمر النمر» گفت: عربستان با این تصمیم بحران یمن را به منطقه شرقیه منتقل خواهد کرد.

شیخ نمر از علمای شیعه در عربستان است که دادستان کل این کشور، وی را متهم به «فتنه مذهبی» کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها