کالای خواب به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که روتختی به عنوان تکمیل‌کننده آنهاست یا به عبارت دیگر پس از انتخاب تخت، تشک، ملحفه و بالش وظیفه تکمیل کار به عهده روتختی است که نه تنها باید به کیفیت و بهداشتی بودنش توجه داشته باشیم بلکه باید زیبایی آن را هم خوب زیرذره‌بین بگذاریم تا محیطی مناسب برای خوابی خوش به خودمان هدیه داده باشیم.
کد خبر: ۷۲۷۹۶۸
اما و اگر‌های انتخاب روتختی مناسب

از این رو دانستن نکاتی هرچند ساده برای بهترین و اقتصادی‌ترین انتخاب در این زمینه امری ضروری است تا یک‌سوم عمرمان را در بهترین شرایط سپری کنیم.

سایز و مدل تختخواب اهمیتی ویژه دارد

تختخواب به عنوان پایه اصلی کالای خواب دارای سایز و مدل‌های گوناگونی است که می‌توان آن را به دو گروه کلاسیک یا فانتزی تقسیم‌ کرد، بنابراین مهم‌ترین نکته برای انتخاب مناسب‌ترین روتختی توجه به مدل و جنس تختخواب است، به طوری که هرگز نمی‌توانیم برای یک تختخواب کلاسیک با چوب تراش‌دار روتختی فانتزی استفاده کنیم همان طور که نمی‌توانیم برای تخت دونفره از روتختی با سایز یک نفره استفاده کنیم.

پس همان‌طور که برای انتخاب تشک و تختخواب باید به سایز آن توجه ویژه داشته باشیم در انتخاب روتختی نیز باید خوب به اندازه آن توجه داشت.

فراموش نکنید اگر تختخواب شما از مدل‌های کلاسیک چوبی با تزئینات یا خراطی شده است هرگز نباید روتختی به طور کامل از اطراف یا همان لبه‌های تخت آویزان باشد چون تمام زیبایی تخت پوشیده خواهد شد، اما اگر از باکس‌های معروف محصولات خوشخواب استفاده می‌کنید و خبری از نقش و نگار بدنه تخت نیست باید مدلی را انتخاب کنید که کاملا دیواره‌های باکس تختخواب شما را بپوشاند چون در این حالت زیبایی فقط به عهده روتختی است.

نوع بافت و تراکم را خوب زیر نظر داشته باشید

شاید فکر کنید تراکم صرفا برای انتخاب انواع فرش دستباف یا ماشینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما بد نیست بدانید نوع بافت و تراکم پارچه برای تهیه روتختی مناسب نیز دارای اهمیت است و باید خوب به آن دقت داشته باشید. به طور کلی پارچه‌هایی که تار و پودشان کمتر از 200 عدد در یک سانتی‌مترمربع باشد از استحکام مناسبی برخوردار نیست و اگر دنبال جنس لطیف‌تر و محکم‌تر هستید باید از 250 به بالا دنبال آنها باشید. برای اطلاع از تعداد تار و پود پارچه روتختی می‌توانید به برچسب‌های مخصوصی که به یکی از گوشه‌های آن دوخته شده مراجعه کنید یا این ‌که روی بسته‌بندی آن را مطالعه کنید چون اطلاعات کاملی درباره محصول مورد نظر شما در این بخش منعکس شده است.

هزینه شست‌وشو را مدنظر داشته باشید

روتختی همانند دیگر منسوجات پس از مدتی نیازمند شست‌وشو است و باید برای نظافت آن اقدام کنیم، اما برخی از این روتختی‌ها با توجه به جنس و نوع دوختشان صرفا باید در خشکشویی شسته شود و نمی‌توان آنها را در منزل شست که این مستلزم هزینه‌ای معادل 30 تا 40 هزار تومان است البته اگر سنگ‌دوزی شده نباشند بنابراین بد نیست که به علامت قابلیت شست‌وشو در منزل این محصولات خوب دقت کنیم.

به محصولات ضدآلرژیک ‌نگاهی داشته باشید

استفاده از الیاف مصنوعی یا رنگ‌های متفاوت در برخی از محصولات کالای خواب می‌تواند باعث ایجاد آلرژی برای افراد باشد مثلا گروهی به الیاف پشمی آلژی دارند و این الیاف باعث ایجاد تنگی نفس‌شان خواهدشد یا این‌که مواد شیمیایی الیاف پلی‌استر می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی برای آنها شود. به همین دلیل تولیدکنندگان معتبر سعی می‌کنند در این زمینه دقت مناسبی داشته باشند و با استفاده از رنگ‌های استاندارد و البته مواد اولیه غیرمضر برای سلامت مصرف‌کننده محصولات خود را روانه بازار مصرف کنند، اما به هرحال نباید در این زمینه بی‌تفاوت بود و باید نسبت به انتخاب خود دقت کافی داشته باشیم که برای رسیدن به این مقصود می‌توانیم علاوه بر مطالعه کاتالوگ یا برچسب روی بسته‌بندی محصولات صرفا از محصولات معتبر استفاده کنیم.

قیمت برخی روتختی های موجود بازار ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها