سهم اختلاف طبقاتی در ازدواج

عاشق دختری شده‌ام که پدرش ثروتمند است

دختری ۱۹ ساله‌ام. یک سال است به پسری ۲۰ ساله علاقه مندم. واقعا عاشق من است و از من درخواست ازدواج کرده اما خانواده‌اش مخالف هستند. او پدرش را تهدید کرده بود که باید به محضر بیاید. خانواده‌ام مخالفند و می‌گویند خانواده او باید رضایت قلبی داشته باشند.
کد خبر: ۷۲۷۸۲۴
ازدواج با آقادامادی که پدرش را تهدید می‌کند!

جام جم سرا به نقل از خراسان:‌‌ همان طور که می‌دانید در جامعه امروزی ما، برخی جوانان، خودشان برای انتخاب همسر آینده اقدام می‌کنند و از طرف دیگر خانواده‌های آن‌ها به دلایل مختلفی مخالفت خود را با آنان اظهار می‌کنند و اینجاست که دلخوری‌ها و مشکلات متفاوتی پیش می‌آید.
در چنین شرایطی اگر ما بتوانیم مطابق سلایق و ایده‌های هر دو طرف (جوانان و خانواده‌ها) تصمیمی عاقلانه و مناسب بگیریم، توانسته‌ایم موفق عمل کنیم اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چطور می‌شود در چنین شرایطی همه جوانب را در نظر گرفت چراکه در چنین شرایطی معمولا هر دو طرف (جوانان و خانواده‌ها) تلاش دارند به اهداف خود برسند و همچنین حق را به جانب خود می‌بینند.
برای رسیدن به نتیجه‌ای درست باید در این مرحله تنها از منطق و با توجه به حقایق تصمیم بگیرید. در نظر داشته باشید پیش از این باید ملاک‌های انتخاب همسر و آمادگی‌های خود و طرف مقابل را بشناسید. با این حال، از شما می‌خواهم که به این توصیه‌ها توجه کنید:


همراهی با خانواده

بهتر است خودتان و اعضای خانواده‌تان را در کنار یکدیگر ببینند نه در مقابل هم. زمانی که شما بتوانید این احساس را در والدینتان ایجاد کنید که در کنار و همگام با آن‌ها قدم برمی دارید، بهتر می‌توانید از کمک‌ها و راهنمایی‌هایشان استفاده کنید. از طرف دیگر در صورتی که خانواده شما ببینند که در مقابلشان ایستاده‌اید، احساس می‌کنند شما تصمیم به عناد ورزی و مقابله با آن‌ها را دارید. پس گام اول همراهی شما با خانواده‌تان است.


یافتن نقاط مشترک

لازمه همراهی با والدینتان شنیدن حرف‌ها و ایده‌های آنان است. در این میان شما نیز ایده‌ها و نظرات خود را بیان می‌کنید و در این گفت‌و‌گو نقاط مشترک خود و خانواده‌تان را پیدا خواهید کرد. بنابراین گام دوم یافتن دیدگاه‌های مشترک است.


بررسی شرایط خود و طرف مقابلتان

در گام سوم شرایط و ملاک‌های خود را با شرایط و ملاک‌های طرف مقابلتان با همفکری خانواده خود بررسی کنید. میزان تطابق و همخوانی‌ها، ناهمخوانی‌ها و دیگر مسائل را بیابید. در این مرحله سعی کنید تا حد امکان احساسات را دخالت ندهید چرا که شما نمی‌توانید در آینده نیز تمام تصمیمات زندگیتان را صرفا بر اساس احساسات بگیرید. برای این کار بهتر است از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.


نیاز به حمایت والدین

ازدواج و تشکیل خانواده مرحله مهمی در زندگی هر فردی است و‌‌ همان طور که می‌دانید در دین اسلام نیز همواره به تکریم والدین و جایگاه آنان تاکید شده است. به یاد داشته باشید شما در تمام مراحل زندگیتان به حضور و حمایت خانواده‌های خود نیاز دارید و منصفانه نیست شخصی برای رسیدن به اهداف خود، والدینش را نادیده بگیرد.
با توجه به شرایط سنی شما و فرد مورد علاقه‌تان بهتر است برای ازدواج عجله نکنید و بدانید که شما هنوز فرصت‌ها و موقعیت‌های زیادی را پیش رو خواهید داشت هرچند نباید فرصت‌ها را بدون تحقیق از دست بدهید تا در آینده پشیمان شوید. در انتها این نکته را هم در نظر داشته باشید که عشق با دوست داشتن تفاوت زیادی دارد. (سیمین قربانی - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها