ثبت ملی سینه‌زنی قطاری شیرازی‌ها

شیراز میزبان پیرغلامان حسینی می‌شود

مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان و پیرغلامانی از ایران و چند کشور دیگر در هواز افتتاح شد.
کد خبر: ۷۲۷۷۱۸
اجلاس تجلیل از پیرغلامان در اهواز افتتاح شد

مراسم افتتاح دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی صبح امروز چهارشنبه 23 مهر با حضور پیرغلامان حسینی و ذاکران اهل‌بیت (ع) از سراسر کشور و برخی کشورهای جهان در تالار امام رضا شهرک نفت اهواز آغاز شد .

در نشست افتتاحیه این احلاس عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان برگزاری این نشست در اهواز را افتخاری برای مردم استان خوزستان دانست و گفت این افتخار در تاریخ مردم این خطه که هشت سال با الهام از فرهنگ عاشورایی سختی های دفاع مقدس را به جان خریدند ثبت و ضبط و ماندگار خواهد شد.

استاندار خوزستان در این اجلاس گفت مردم اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران از میزبانی مبلغان فرهنگ عاشورایی بر خود می بالند.

مقتدایی گفت در تاریخ اتفاقات بسیاری رقم خورده اما برخی از این اتفاقات به واسطه تاثیراتی که در فرهنگ ملت ها بر جای می گذارند منشا نجات ملت های می شوند و عاشورا نقطه اوج این حوادث تاریخی ماندگار است .

وی ماندگار کردن اتفاقات تاریخ هر ملت را وظیفه اهل قلم و راویان صادق دانست که با روایت های خود می توانند در انتقال صحیح و دقیق فرهنگ هایی نظیر عاشورا به نسل های بعد تاثیر گذار باشند .

استاندار خوزستان فرهنگ عاشورا را امانتی در دست راویان و هنرمندان دانست و از انان خواست با صحنه آرایی ، لحن خوش و روایت های پرمغز این فرهنگ را به نسل های آتی منتقل کنند تا آنان نیز بتوانند با بهره گیری از این فرهنگ در حوادثی نظیر دوران دفاع مقدس سربلند عمل کنند .

این مراسم با تجلیل از مستندسازان و منتخبان استانی ، تشکیل نشست علمی آموزشی مداحان ، نشست محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی با کانون مداحان و مراسم مداحی از سوی کانون مداحان در معراج شهدای اهواز همراه خواهد بود .

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، آیت‌الله عباس کعبی، آیت‌الله سیدعلی شفیعی و آیت‌الله محسن حیدری نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان استانی از میهمانان این همایش هستند .

در این مراسم یکهزار نفر از مداحان ، شاعران ، نویسندگان ، محققین ، مستندسازان این عرصه ، مرثیه سران ، هنرمندان و پیشکسوتان از ایران و 21 کشور دیگر حضور دارند .

دوازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی تا 24 مهرماه در اهواز برگزار می شود.

(روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها