بشر قرن بیست و یکم از هر نظر که پیشرفت کرده باشد، در زمینه سلامت روح و جسم، تنزل بسیاری نسبت به نیاکان خود داشته است.
کد خبر: ۷۲۷۶۵۶
همزیستی ​مسالمت​آمیز ​کار و ورزش با فناوری

فشار کارهای روزانه، مشکلات زندگی شهری، دغدغه‌های اقتصادی، اجتماعی و... همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا بهانه خوبی برای دوری از ورزش و البته ابتلا به اضافه‌وزن و انواع و اقسام بیماری‌ها نصیب‌شان شود. قصد نداریم سرتان را با توصیه‌های پزشکی تکراری و برنامه‌های ورزشی سخت به درد بیاوریم؛ پیشنهاد ما دقیقا در محیط کار شما به کارتان می‌آید؛ یعنی مکانی که در طول روز، بیشترین میزان وقت را در آن صرف می‌کنید و البته تنش‌های روحی بسیاری نیز متحمل می‌شوید.

ورزش، همزمان با کار

شاید با خود بگویید ورزش در محیط کار، تنها برای قشر محدودی از کارمندان و کارفرمایان امکان‌پذیر است. حق با شماست؛ اما فناوری این مساله را نیز در نظر گرفته و ‌ابزارک‌هایی را معرفی می‌کند که بدون مختل کردن روند کار و فعالیت‌های روزانه، به شما اجازه ورزش‌کردن را می‌دهد. ‌ابزارک آفیس‌جیم (OfficeGym) ‌ابزارکی قابل‌حمل و کاملا خلاقانه است. طرز کار و طراحی هوشمندانه آن به این شکل است که پس از نصب روی صندلی کار خود، می‌توانید بسیاری از حرکات کششی نشسته را به کمک آن انجام دهید. سامانه طراحی ‌ابزارک به گونه‌ای است که تعادل فرد در هنگام نشستن برهم نخورد و صندلی نشستن نیز واژگون نشود. البته تنها ابزارک مناسب برای محیط‌کار، آفیس‌جیم نیست. صندلی‌های جیم‌جیم (GymGym) توجیه خوبی برای قیمت 800 دلاری خود دارند. با انتخاب این ‌ابزارک به عنوان صندلی محل کار خود، علاوه بر حس آرامش و راحتی هنگام انجام کارهای روزانه، یک ماساژور کوچک نیز در اختیار خواهید داشت. صندلی مذکور طراحی ویژه‌ای دارد و هنگام استفاده، از ستون فقرات و عضلات پا مراقبت می‌کند.

در انتها، اگر میز بزرگی در محل کار دارید و امکان اندکی جنب و جوش بدون حرکت در طول اتاق را دارید، به سراغ یکی از ‌ابزارک‌های شبیه‌ساز دوچرخه‌سواری در محیط‌های بسته بروید. ‌ابزارک‌های مذکور با قرار گرفتن در زیر میز، شرایط خاصی را ایجاد می‌کنند که فرد بدون قرار گرفتن در حالت‌های غیرعادی، به پدال زدن در زیر میز کار خود مشغول شود.

ابزارک‌های مناسب برای دفتر کار

اگر دفتر شخصی خود را اداره می‌کنید یا در محیط کار خود فضای مناسب برای نگهداری از وسایل ورزشی مخصوص دارید، می‌توانید از ‌ابزارک‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، استفاده کنید. تردمیل‌های هوشمند و ‌ابزارک‌های شبیه به آن، آن‌قدر شناخته‌شده هستند که از فهرست پیشنهادهای ما خارج شوند. تنها توصیه ما به شما این است که از محصولات با شرایط ایمنی مطلوب استفاده کنید تا در صورت بروز حادثه، کمترین میزان خسارت‌های مالی و جانی را متحمل شوید.

میزهای مخصوص وی‌بایک (WeBike) نیز از آن دست ‌ابزارک‌هایی هستند که براحتی می‌توانند جایگزین دیگر وسایل موجود در دفتر شوند و به شخص در حفظ سلامتش کمک کنند. وی‌بایک شامل یک میز مخصوص و صندلی‌هایی با پدال دوچرخه است. اگر به دنبال ‌ابزارک‌های خانگی مخصوص ورزش و سلامت هستید، حتما به سراغ توپ‌های لاغری هوشمند بروید. ‌ابزارک‌های مذکور، نمونه پیشرفته توپ‌های تمرین و لاغری هستند که با شمارش تعداد حرکات و مدت زمان انجام آنها، به شخص در ثبت میزان تمرین‌های روزانه کمک می‌کند. انواع صندلی‌های مخصوص این توپ‌های ورزشی نیز طراحی جالبی دارند و بتازگی جایگزین نسخه‌های معمولی این ‌ابزارک شده‌اند. فراموش نکنید که در انتخاب ‌ابزارک‌های بزرگ برای محیط کار و بخصوص دفتر کار، معیار متفاوتی دخیل هستند. یکی از این معیارها که بتازگی مورد توجه طیف وسیعی از دوستداران دانش و سلامت قرار گرفته است، ‌ابزارک‌های ورزشی است که با دکوراسیون و ظاهر اتاق هماهنگ و براحتی در محیط شلوغ دفتر کار، جا می‌شوند. پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال ‌ابزارکی خوب و کامل برای محیط کار خود هستید، سراغ ‌ابزارک‌های ورزشی قابل‌حمل بروید. همچنین فراموش نکنید که در کنار این ورزش‌های کوتاه و تمرین‌های ساده، حتما با پزشک خود در مورد استفاده صحیح از وسایل ورزشی و رعایت یک رژیم غذایی سالم در ساعات بین تمرین‌ها، مشورت کنید. (ضمیمه سیب)

امیر گلخانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها