سیروس مقدم که سریال مدینه را ماه رمضان به کارگردانی او از شبکه یک تماشا کردیم، سریال پلیسی به نام «میکائیل» را در 20 قسمت 40 دقیقه‌ای برای شبکه یک کارگردانی می‌کند.
کد خبر: ۷۲۷۵۸۱
میکائیل، شنبه مقابل دوربین می‌رود

به گزارش جام‌جم، تصویربرداری سریال میکائیل شنبه در تهران آغاز می‌شود و بعد از حدود دو هفته، در شهرهای جنوبی کشور ادامه پیدا می‌کند.

سریال میکائیل که در تهران، قشم، یزد و بندرعباس تصویربرداری می‌شود، داستانی پلیسی را در یک شهر تخیلی روایت می‌کند. سیروس مقدم که در رشته نقاشی تحصیل کرده، قصد دارد صحنه‌های مختلف سریال را در شهرهای مختلف تصویربرداری کند و آنها را در قالب یک شهر به نمایش بگذارد. الهام غفوری تهیه‌کننده سریال میکائیل در این باره توضیح داد: تصویربرداری در مکان‌های متعددی از شهرهای مختلف کشورمان انجام می‌شود و تمام این فضا‌ها به ترتیبی در کنار هم به نمایش در می‌آید که یک شهر را تداعی می‌کند. ما این شهر را فعلا «شصت کیلومتر» نامگذاری کرده‌ایم.

جذابیت‌های بصری جنوب

بر اساس توضیحات غفوری تصویربرداری سریال میکائیل در خانه‌ای حوالی میدان سپاه در تهران آغاز می‌شود و بعد از تصویربرداری صحنه‌های خیابانی و اماکنی چون راه‌آهن، گروه تولید به قشم سفر می‌کند.

غفوری درباره تنوع مکانی سریال گفت: میکائیل مانند پایتخت یک سریال جاده‌ای نیست اما در این سریال نماهای متعددی از جذابیت‌های بصری جنوب از جمله اسکله‌ها، لنچ‌ها و دریا به نمایش درمی‌آید و نماهای هوایی هم خواهیم داشت.

وی درباره ضرورت فیلمبرداری در جنوب کشور گفت: حضور در جنوب کشور به اقتضای داستان نیست. ویژگی‌های بصری این منطقه به ما اجازه می‌دهد تصاویر زیبایی در سریال به نمایش بگذاریم و از سوی دیگر به دلیل شرایط آب و هوایی این منطقه، تصویربرداری راحت‌تر و با سرعت بیشتر انجام خواهد شد.

فیلمنامه سریال میکائیل به قلم سعید نعمت‌الله نوشته شده که پیش از این سریال‌هایی چون زیر هشت، رستگاران، مدینه و دیوار را نوشته و سیروس مقدم آنها را کارگردانی کرده است و میکائیل پنجمین همکاری این دو نفر با یکدیگر است.

این سریال درباره دو دوست قدیمی به نام میکائیل و رسول است. رسول به اشتباه قربانی توطئه اشرار می‌شود. میکائیل که پلیس سختکوش و پرتلاشی است برای استقرار نظم و آرامش عزم خود را بیشتر جزم می‌کند و با تکیه بر حمایت‌های مردمی دل به دریا می‌زند.

غفوری درباره داستان میکائیل توضیح داد: این سریال گرچه پلیسی است اما ماجراهای خانوادگی را هم شامل می‌شود، ماجراهایی که روی حرفه میکائیل تاثیر می‌گذارد.

او درباره شباهت میکائیل با سریال دیوار که به قلم نعمت‌الله نوشته شده و مقدم آن را کارگردانی کرده بود، گفت: شباهتی بین این دو سریال وجود ندارد. هر کدام آنها فضای خودشان را دارند. میکائیل یک داستان پلیسی خانوادگی با شخصیت‌های خاکستری است که در بستر و فضایی متفاوت با دیوار روایت می‌شود.

به گفته این تهیه‌کننده تاکنون 14 قسمت از فیلمنامه این سریال نوشته شده و بقیه همزمان با تولید نوشته می‌شود.

باباپنجعلی در باند خلافکاران

در سریال میکائیل بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، کامران تفتی، پرویز پورحسینی، کاوه سماک‌باشی، بهنوش طباطبایی، متین ستوده، امیر حمیدزاده، مجید واشقانی و مریم خدارحمی بازی می‌کنند و علیرضا خمسه که در پایتخت‌های 1، 2 و 3 نقش باباپنجعلی را برعهده داشته در سریال میکائیل یک نقش بسیار جدی را بازی می‌کند که جزو ضدقهرمان‌های سریال است.

در این سریال کامبیز دیرباز نقش میکائیل را برعهده دارد که یک افسر پلیس است، بهنوش طباطبایی نقش یاس را بازی می‌کند. همسر یاس در ابتدای سریال کشته می‌شود و کامران تفتی نیز بازی در نقش رشید را برعهده دارد که یکی از پسردایی‌های میکائیل است.

برنامه‌ریزی سریال را فهیمه کمالی برعهده دارد و محمد بدرلو به عنوان دستیار اول کارگردان در این سریال حضور دارد. بیتا ارسطویی منشی صحنه است و طراحی گریم را مجید اسکندری برعهده داشته است. طراحی صحنه و لباس سریال برعهده آرزو غفوری است و حسین قلی‌پور تصویربرداری سریال میکائیل را برعهده دارد.

به گفته الهام غفوری، پیش‌تولید این سریال که شامل بازبینی شهرهای جنوبی کشور بوده، دو ماه طول کشیده است و تصویربرداری آن نیز بیشتر از چهار ماه زمان خواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها