گزارشی از اردوی پرتغالی تیم ملی فوتبال

پولادی شرترین، هاشم محبوب ترین

جام جم ورزشی: این گزارشی خواندنی است از اردوی تیم ملی در پرتغال.
کد خبر: ۷۲۷۳۲۰
پولادی شرترین، هاشم محبوب ترین

در اردوی تیم‌ملی هم کار جدی وجود دارد، هم خنده و شادی. فقط لازم است چند ساعتی در جمع بازیکنان باشید تا بفهمید بودن کنار آنها، لحظات شادی​ بخشی را برایتان رقم می‌زند. آنها مثل آدم‌های عادی، شوخی‌های جالبی با هم می‌کنند و فقط باید بشنوید. خاطره تعریف کردن از جمله ویژگی بازیکنان تیم‌ملی است و هر کسی جلویشان سبز شود چند خاطره بانمک دارند. البته در نسل گذشته فوتبال ایران، بازار خنده و شوخی بیشتر به​راه بود ولی این روزها در اردوهای تیم‌ملی هم کم خنده و شادی نیست. مثلاً آنها دنبال یک تولد هستند تا مثل بچه‌ها همدیگر را کیک​مالی کنند. در این مطلب به نکات حاشیه‌ای و خواندنی از اردوی تیم‌ملی می‌پردازیم.

کیا با هم هستن؟!

جواد نکونام و مسعود شجاعی هم​اتاقی چند سال گذشته اردوهای تیم‌ملی هستند. آنها از زمان بازی در اوساسونا با هم گرم گرفتند و تبدیل به رفقای گرمابه و گلستان شدند. نکونام و شجاعی در عین اینکه ساکت به نظر می‌رسند فوق‌‌العاده شوخ‌طبع هستند. رضا قوچان‌نژاد و دژاگه هم از هم​اتاقی‌های همیشگی هستند. این دو به یک شکل وارد تیم‌ملی شدند و همیشه کنار هم هستند.

واقعیت این است که در اردو خیلی‌ها دنبال هم​اتاقی با بیک‌‌زاده هستند. هاشم فوق‌‌العاده بانمک است و کسی از همنشینی با او خسته نمی‌شود. فعلاً آندو بازی را برده و با هاشم هم​اتاق است. خود آندو جزو پرانرژی‌ترین آدم‌های اردوی تیم‌ملی به حساب می‌‌آید اما این بار معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که مدام درون خودش است. او البته می‌گوید: «اتفاقاً من خیلی هم خوبم. خوب خوب...»

مهرداد پولادی و سیدجلال حسینی که هر دو در قطر بازی می‌کنند، دیگر هم​اتاقی‌ها هستند. اولی پرانرژی است و دومی کمی ساکت. با این حال زوج خوبی را تشکیل داده‌اند. علیرضا جهانبخش و سردار آزمون دو فوتبالیست جوان و آینده‌دار فوتبال ایران هم با یکدیگر زیر یک سقف هستند! آنها زیاد از خود عکس منتشر می‌کنند و سرشان معمولاً به اینترنت گرم است.

حاج​صفی و کریم انصاری‌فرد هم از دیگر هم​اتاقی‌ها هستند. کریم نسبت به احسان شوخ‌تر است. از جمله هم​اتاقی‌های دیگر می‌توان به این نام‌ها اشاره کرد: خسرو حیدری- پژمان منتظری، علیرضا حقیقی- محسن فروزان، امید ابراهیمی-امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی‎گنجی- علیرضا بیرانوند، وریا غفوری- وحید امیری، سروش رفیعی- احمد عبدا...زاده

کی روش تنها!

اما در اردو کلاً دو نفر در اتاق‌های خود تنها هستند‌؛ کارلوس کی روش سرمربی و هوشنگ مقدس منیجر تیم. کروش همیشه تنهاست. او در اتاقی می‌نشیند و احتمالاً برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد. در پرتغال، کریمی با مارکار آقاجانیان هم‌اتاق است و دن گاسپار با اوسیانو.

شکمو‌؛ نداریم!

یک منبع آگاه در اردوی تیم‌ملی می‌گوید: «شکمو در اردو نداریم!» کارلوس کروش روی تغذیه خیلی از بازیکنان حساس است و شاید به همین دلیل آنها زیاد غذا نمی‌خورند. در اردوهای تیم‌ملی معمولاً استیک و ماهی جزو غذاهای اصلی است. در پرتغال هم همین​طور. یک وقت‌هایی خورشت هم در برنامه غذایی قرار می‌گیرد. جوجه و کباب هم جزو غذاهایی هستند که زیاد در اردو سرو می‌شود. سوپ در تیم‌ملی طرفدار زیادی دارد و این روزها در اردو دو نوع سوپ قبل از غذا به بازیکنان می‌دهند.

شر اردو‌؛ مهرداد پولادی

مهرداد پولادی شرترین بازیکن تیم‌ملی است. نه از این نظر که کسی را بزند، نه! مهرداد این روزها شوخ‌ترین بازیکن تیم‌ملی است و هرکسی را که دم دستش باشد، اذیت می‌کند‌؛ مخصوصاً بیک‌‌زاده را. قبلاً آندو مرد شماره یک بود اما خیلی‌ها از خود می‌پرسند واقعاً چه بلایی سر او آمده؟ تیموریان دیگر به اندازه قبل شر و شور نیست و معمولاً سرش در کار خودش است. پولادی با قدرت فعلاً جای آندو را پر کرده.

اینترنت، سرگرمی همه

اما مهمترین سرگرمی تیم‌ملی اینترنت و وایبر است. قدیم‌ها که همه در اتاق این و آن جمع می‌شدند و شوخی می‌کردند ولی این روزها بیشتر بچه‌ها سرشان در وایبر و اینترنت است. به همین دلیل دیگر اردوها به اندازه قبل شور و هیجان ندارد ولی فقط لازم است بازیکنان دور هم جمع شوند. مهرداد پولادی و انصاری‌فرد از جمله بازیکنانی هستند که زیاد به اتاق نکونام و شجاعی می‌روند تا دور هم بگویند و بخندند. بیک‌‌زاده هم گهگاهی همراه با آندو سر و کله‌‌اش در اتاق آنها پیدا می‌شود. خسرو حیدری زیاد پیش هاشم می‌رود. خلاصه این رفت و آمدها اگر اینترنت نباشد، زیاد است. «خبرآنلاین»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها