گزارش تحلیلی جام جم آنلاین

ایران کجای میدان نبرد با داعش می ایستد؟

انگلیس خبیث؛ متخصص کهنه کار تفرقه انگیز

دُم روباه نمایان شد

پس از حملات گروه تروریستی سلفی تکفیری داعش به سوریه و سپس به عراق برای این گروهک، شیعه و سنی بودن مردم تفاوتی نمی‌کرد و همچنان از هر دین و مذهبی در این کشورها از سوی داعش کشته می‌شوند حتی مسیحیان هم از گزند این تروریست‌های جنایتکار در امان نیستند اما از آنجا که چنین گروه تروریستی برای اختلاف افکنی بیشتر میان مسلمانان تأسیس شده تا مسلمانان سرشان به اختلافات گرم باشد، سازمان عفو بین‌الملل گزارشی منتشر کرده و در آن مدعی شده که پیکار جویان شیعه در عراق ده‌ها غیر نظامی سنی را ربوده و کشته‌اند.
کد خبر: ۷۲۷۳۰۹
دُم روباه نمایان شد

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که گروهک داعش در شهر کوبانی که مردمش کرد و سنی هستند همچنان جنایت می‌کند و این شهر در محاصره و حملات شدید داعش قرار دارد که تاکنون صدها نفر از مردم بی دفاع آن کشته شده‌اند.اما دریغ از ذره‌ای کمک کشورهای عضو ائتلاف به اصطلاح ضد داعش!

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار اقشار مردم ماهیت تأسیس گروهک‌هایی مانند داعش را تببین کردند و گفتند؛«امریکا، صهیونیزم و «متخصص کهنه کار تفرقه انگیزی یعنی دولت خبیث انگلیس»، پس از پیروزی انقلاب، تلاشهای خود را برای اختلاف انگیزی و انحراف اذهان شیعه و سنی از دشمنان اصلی، به شدت افزایش داده‌اند.

رهبر انقلاب بروز جریان تکفیری در عراق، سوریه و برخی کشورهای دیگر را حاصل برنامه ریزی مستکبران برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان خواندند و افزودند: آنها القاعده و داعش را برای تفرقه انگیزی و «مقابله با جمهوری اسلامی» ایجاد کردند اما اکنون دامن خودشان را گرفته است.

از آنجا که انگلیس همیشه و همواره سردمدار تفرقه افکنی و ایجاد فرقه‌های انحرافی از دل ادیان الهی بوده است، همانگونه که رهبر انقلاب هم بارها بر خباثت این دولت و نظام تأکید کرده‌اند و روز گذشته هم انگلیس را متخصص کهنه کار تفرقه انگیز لقب دادند، در سایت شبکه بی بی سی فارسی گزارش عفو بین‌الملل برای دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی منتشر شده است.

عفو بین الملل در گزارشی نوشته است که در ماه‌های اخیر پیکارجویان شیعه در عراق ده‌ها غیرنظامی سنی را ربوده و کشته‌اند.

این گزارش می گوید که قتل ها ظاهراً به تلافی حملات گروه دولت اسلامی (داعش) انجام شده است.

عفو بین الملل گفت که این شبه نظامیان مورد حمایت دولت عراق بوده‌اند و توسط آن مسلح شده‌اند و مصونیت دارند.

این ادعای عفو بین‌الملل در حالی مطرح می‌شود که شیعیان و سنی‌های عراق سال‌هاست که در کنار هم زندگی می‌کنند هر چند اکثریت با شیعیان است اما چنین اقداماتی تاکنون از دو طرف علیه یکدیگر سر نزده است.

در زمان صدام حسین شیعیان در بدترین شرایط زندگی قرار داشتند اما پس از سقوط رژیم بعث در چارچوب ساختار دولت عراق جایگاه مناسبی برای اهل سنت در نظر گرفته شده است.

تکفیری‌های داعش و دیگر فرقه‌های انحرافی که ساخته و پرداخته انگلیس خبیث است، نه سنی هستند و نه شیعه، علمای سنی هم اعلام کرده‌اند که رفتار و ادعاهای این گروهک تکفیری سلفی هیچ تناسبی با اعتقادات اسلامی و اهل سنت ندارد.

در حال حاضر مردم عراق چه شیعه و چه سنی در کنار هم در مقابل حملات گروهک داعش که از سوی سران مرتجع کشورهای عربی منطقه هم حمایت و هدایت می‌شوند، مبارزه می‌کنند و به همین خاطر ادعای عفو بین‌الملل غیر قابل پذیرش است.

ایزدی‌ها که یکی از فرق مذهبی در عراق است، با حملات گروهک داعش با شرایط بسیار وخیمی روبرو شد و صدها نفر از مردم این قوم کشته و زنان آنها از سوی داعش به اسارت گرفته شده و به عنوان برده و کنیز در اختیار داعشی‌ها قرار گرفت.این اقدامات از سوی گروهکی در حال اجراست که حمایت‌های گسترده کشورهایی همچون انگلیس،‌آمریکا و کشورهای همپیمان منطقه‌ای را به همراه دارند.

اکنون کوبانی در شرایط بسیار دوشواری قرار دارد اما هیچ کشوری از اعضای گروه ائتلاف به اصطلاح ضد داعش برای نجات مردم این شهر دست به کار نمی‌شود.

گزارش عفو بین‌الملل در این زمینه یک توطئه مدیریت شده در رسانه‌های غربی است که در صدد است تا به اختلافات دامن بزند و درگیری‌های کنونی در عراق و سوریه را فرقه‌ای کرده و گسترش دهد و القاء کند جنگ بین شیعه و سنی است.این سیاست از سوی دیگر، برای غافل شدن مسلمانان از دشمن مشترک و اصلی یعنی رژیم صهیونیستی است.

جمهوری اسلامی ایران که خواستگاه تشیع است همواره بر وحدت میان جهان اسلام تأکید کرده و خواهان کنار گذاشتن اختلافات جزئی میان شیعیان و اهل سنت شده است.

روز گذشته سخنان و مواضع قاطع حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده همین موضوع بود که جمهوری اسلامی ایران به اهداف و توطئه‌های منطقه‌ای که از سوی آمریکا و انگلیس پیگیری می‌شود، آگاه است و هیچگاه فریب ادعای آنها را نخواهد نخورد.

نگرانی‌های عفو بین‌الملل تنها به خاطر اظهارات چند تن از افراد ناشناس است که چنین فضا سازی‌ را آغاز کرده است و شبکه بی بی سی انگلیس هم به آن دامن می‌زند. سوریه بیش از 3 سال است که با حملات گسترده گروه‌های تروریستی که از سوی رسانه‌های غربی و انگلیسی پیکارجو، معارض، جنگجو و ... خطاب می‌شوند دست به گریبان است. این گروه‌ها زنان و مردان و کودکان سوریه را به قتل می‌رسانند اما عفو بین‌الملل هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد و اکنون بر اساس ادعای فردی که نامش نخواست فاش شود، به اختلافات شیعه و سنی دامن می‌زند.

جام جم آنلاین-محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها